Rævesøvn
Fra : Martin Petersen

Dato : 05-05-01 11:09

Er der nogen der kender dem nemme løsning på dette problem:

Når jeg sætter min PM8500 på vågeblus fra menulinjen, spinner hd'en ned
som den skal, blæseren fortsætter, skærmen går på vågeblus. Det virker
ok.
Men efter 10-15 minutter spinner harddisken op igen. Skærmen er stadig
sort, skærmpowerknappen lyser orange hvilket betyder vågeblus, og mac'en
opfører sig på alle måder som på vågeblus. Også når man trykker en tast
og "vækker" den. Men hvorfor spinner hd'en op igen? Det kan da ikke være
rigtigt.

Martin Petersen

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 05-05-01 12:00

05/05/01 12:08 - Martin Petersen [martinmarius@petersen.mail.dk] skrev:

> [...]
> opfører sig på alle måder som på vågeblus. Også når man trykker en tast
> og "vækker" den. Men hvorfor spinner hd'en op igen? Det kan da ikke være

Oplevede samme situation (og undredes ligeledes over det) med min PPC4400,
og tror det har noget at gøre med evt. anti-virus programmer og muligvis
Norton. Har du nogle af disse installeret?

--
MVH Jonas

Last year I went fishing with Salvador Dali. He was using a dotted line.
He caught every other fish.
­ Steven Wright

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-05-01 14:32

Jonas C. Voss <REMOVEjc@voss.tf> wrote:

> Oplevede samme situation (og undredes ligeledes over det) med min PPC4400,
> og tror det har noget at gøre med evt. anti-virus programmer og muligvis
> Norton. Har du nogle af disse installeret?

Ikke Norton. Og kun nogle "små" antivirusprogrammer som man kun kan køre
manuelt. Men dog en "PRAM-battery-checker". Måske kan det være den der
vækker disken? (Lyder dog ikke meget sandsynligt, men jeg kan jo prøve
at slå den fra ...)

Men tak for svaret.

v.h.
Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-05-01 02:21

In article <1esxo9e.3qhqzgfgb5s0N%martinmarius@petersen.mail.dk>,
Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> [...]
> opfører sig på alle måder som på vågeblus. Også når man trykker en tast
> og "vækker" den. Men hvorfor spinner hd'en op igen? Det kan da ikke være

Er den tilsuttet netværk? i modsætning til bæbare afvrydes forbindelsen
ikke på din 8500 når den er på vågeblus - Det kunne eks. være en
genforhandling med en DCHP servereller lignende..

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Fra : Martin Petersen

Dato : 06-05-01 11:34

Morten Reippuert Knudsen <morten.reippuert@get2net.dk> wrote:

> Er den tilsuttet netværk? i modsætning til bæbare afvrydes forbindelsen
> ikke på din 8500 når den er på vågeblus - Det kunne eks. være en
> genforhandling med en DCHP servereller lignende..

Nej, den er ikke på noget netværk. Så jeg ved ikke lige hvad den skulle
genforhandle. Men måske skærmen som er indstillet til at gå på vågeblus
efter 15 minutter, selvom det jo ville være paradoksalt når "hele"
mac'en ER på vågeblus ...

Men tak for tippet.

Martin