Efterlysning: belgisk konsul i Oslo
Fra : flemming chr. nielse~

Dato : 24-06-04 23:42

Den københavnske grosserer Poul Frederik Bertelsen (1800-1843) var i en
periode belgisk konsul i Oslo og var gift med en Annette(?) Colstrup. Jeg
savner oplysninger om hans biografi og specielt om hans forbindelse til USA,
hvor han døde i 1843.

--
mvh.
Flemming Chr. Nielsen

Fra : Vibe Roepstorff

Dato : 28-06-04 21:01

On Fri, 25 Jun 2004 00:42:21 +0200, "flemming chr. nielsen"
<til:flemming.chr.nielsen@webspeed.dk[fjern til:]> wrote:

>Den københavnske grosserer Poul Frederik Bertelsen (1800-1843) var i en
>periode belgisk konsul i Oslo og var gift med en Annette(?) Colstrup.

Hej Flemming,

Hvis det er den samme person var han ifølge mine 2'hånds oplysninger
gift med Anine Vilhelmine Collstrup, * 4-11-1812, d. 4-7-1873 i
Kristiania.

>Jeg
>savner oplysninger om hans biografi og specielt om hans forbindelse til USA,
>hvor han døde i 1843.

Han tog i 1830 borgeskab som grosserer i Kristiania (Firma Hoskier &
Bertelsen), død der 7-12-1843. 7 børn.

Med venlig hilsen

Michael Maag

Fjern venligts 'sen' efternavnet fra emailadressen

Fra : flemming chr. nielse~

Dato : 10-07-04 16:32

Tak for dine oplysninger. Jo, han var gift med Anine Vilhelmine Collstrup,
men ifølge www.familysearch.org, som ikke altid er pålidelig, døde han i
USA.
Specielt interesserer det mig, om han i efteråret 1832 var i USA. Siger
dine oplysninger noget om det.

Fra : flemming chr. nielse~

Dato : 10-07-04 16:44

Kære Vibe Roepstorff

Har jeg fået rigtig fat i din mailadresse (og det har jeg ikke, for mit mail
returneres), tillader jeg mig at spørge, om du skulle kende noget til en
P(eter) Villum de Roepstorff, som engang i 1880erne var sekretær for
naturforskeren P. W. Lund i Brasilien. Specielt interesserer det mig, om han
var uddannet som tandlæge, og hvornår han er født og død.

med venlig hilsen

Flemming Chr. Nielsen