3 sim til aldmindelig telefon?
Fra : Mr bob

Dato : 24-06-04 23:54

Kan man få et simkort til en aldmindelig telefon fra 3?

Problemet er at mit arbejde som jeg kører min telefon igennem skifter til 3,
men jeg gider simpelthen ikke at rende rundt med sådan en klods som de er!
så kan man få et simkort der passer til en almindelig telefon, for du kan
godt sætte et
almindeligt simkort i en 3 tlf, men kan man den anden vej??

Håber i kan hjælpe!

på forhånd tak, Jackie

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 25-06-04 00:31

On Fri, 25 Jun 2004 00:53:52 +0200, "Mr bob" <privatREMOVE@kc-frugt.dk>
wrote:

>Kan man få et simkort til en aldmindelig telefon fra 3?

Simortet fra 3 er et standard simkort, som burde pase direkte i din alm
mobiltelefon

> [...]
>godt sætte et
>almindeligt simkort i en 3 tlf, men kan man den anden vej??

Ja det kan du godt. Du skal dog så lige være opmærksom på at du ikke kan
komme på 3's netmen kun kobler op på deres backup-net som er TDC's. Så
hvis at virksomheden fx har oprettet 0 på 3 til alle telefonerne for at
spare penge på samtalerne, så kommer du til at koste dem penge da det så
koster virksomheden extra penge hver gang at du ringer til andre uanset
om de er på 3's net eller ej.

Og desuden koster det så også virksomheden penge da de andre medarbejde
også kommer til at betale samtale priser for at kunen komme i kontakt
med dig da du som sagt ikke er på 3's net.
Flemming Jacobsen

Fra : Claus E Beyer

Dato : 25-06-04 05:48

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Og desuden koster det så også virksomheden penge da de andre medarbejde
> også kommer til at betale samtale priser for at kunen komme i kontakt
> med dig da du som sagt ikke er på 3's net.

Det er vist ligegyldigt hvilket net modtageren af samtalen befinder sig på. Det
afgørende er at opringeren befinder sig på 3's net, for at samtalen er gratis
med »0 på 3«.

Claus

Fra : Thunder

Dato : 25-06-04 09:08

Hov, vent lige lidt. Du skal være absolut sikker på at det SIM som du får er
et almindeligt SIM. 3 har nemlig også USIM (universal SIM) som kan smadre
din mobil's software. Der er flere der har prøvet dette. Der er nemlig det
at der er flere funktioner på et USIM end der er på alm. SIM kort, og nogle
af disse forsøger at integrere sig med din telefons software. Er telefonen
ikke bygget til det, ja så går der ged i softwaren. I allerværste tilfælde
bryder telefonen sammen og kan ikke omflashes.

Så vær absolut sikker at det er et almindeligt SIM kort du får:)

Jan Johansson

Fra : Søren Christensen

Dato : 25-06-04 10:32

"Thunder" <thunderNospam@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bryder telefonen sammen og kan ikke omflashes.
>
> Så vær absolut sikker at det er et almindeligt SIM kort du får:)

Pladder!!
Simkortet kan ikke skaffe adgang til telefonens software og lave den om.
Der skal flash udstyr til for at overhovedet at kunne ændre noget som helst
i telefonens software. På nogle telefoner kan du dog lave ændringer ved at
indtaste en kode. Men tvivler stærkt på at Usim kortet har har denne
intelligens.
Læs lige på mobildebat.
Der er ikke een der har fået deres telefon ødelagt. Jeg har selv haft mit 3
usim i følgende telefoner.
3310, 6310i, T310, T610.
Det fungere upåklageligt.
Vær dog opmærksom på at den kan godt bruge op til et par min, før den har
fanget TDC nettet i en alm 2G telefon.
Hvis du er ked af 3telefonerens størrelse så få dog firmaet til at købe dig
en SE Z1010. Den er mega fed. e616 er da ikke særlig stor og kan det samme.
Ved bare ikke om de har fået styr på softwaren i den.

Venligst

Fra : Mr bob

Dato : 25-06-04 12:00

> [...]
samme.
> Ved bare ikke om de har fået styr på softwaren i den.

Altså, jeg kan ikke bruge mit Usim kort i min 6610 ! den siger bare at det
er forkert kort!
Lige nu har jeg e616, og den virker, ja "virker" er jo et relativt ord, bare
overhovedet ikke, selv med nyeste
opdatering!

Fra : Søren Christensen

Dato : 25-06-04 18:05

"Mr bob" <privatREMOVE@kc-frugt.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er forkert kort!
> Lige nu har jeg e616, og den virker, ja "virker" er jo et relativt ord,

Din 6610 skulle vel ikke være låst?
Samme besked fik jeg på min 6310i indtil den blev låst op.

Venligst

Fra : Anders Ravn

Dato : 26-06-04 10:25

> [...]
> samme.
>
> Altså, jeg kan ikke bruge mit Usim kort i min 6610 ! den siger bare at det

Det virker fint i min 6610

Fra : Mr bob

Dato : 26-06-04 14:48

"Anders Ravn" <anders@thenetr.dk> skrev i en meddelelse
> "Mr bob" <privatREMOVE@kc-frugt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hmm, burde den ikke være! men det kunne jo godt være problemet!

Fra : Mr bob

Dato : 29-06-04 17:40

Nu har jeg prøvet i en 3510 og en 6610 som i hvert fald ikke er låste.
når jeg kommer ind og skriver koden sker der bare ingen ting.
man kan ikke trykke koden ind!

hvorfor?