Genfunden kat.
Fra : Vibeke

Dato : 24-06-04 22:10

Hejsa,
Jeg må lige af med min historie.

Jeg har i de sidste par dage gået og været lettere bekymret fordi den ene af
mine katte ikke har været hjemme. Sidst jeg så ham var søndag aften - så jeg
var ved at blive temmelig bekymret.

Godt nok var han forrige efterår på springtur en uges tid - men i disse
ferietider kan man jo aldrig rigtig vide om han var blevet lukket inde et
sted. Han plejer også altid at komme ind når det regner - så jeg havde på
fornemmelsen at noget var galt.

Jeg har været ude og kalde på ham flere gange hver dag, men har intet hørt.
Så jeg havde efterhånden så småt opgivet at få ham ind via kald. Han plejer
at komme spurtende når jeg kalder.

Men så i dag havde jeg været i Bilka og købe stort ind, så jeg kørte bilen
ind i indkørslen så bæreposerne ikke skulle bæres så langt. Jeg havde ikke
så meget energi til at bære dem ind så jeg ventede en halv times tid og gik
så ud igen. Jeg snakkede så med en nabo og pludselig var jeg sikker på at
jeg kunne høre ham kalde. Jeg kaldte så på ham - og kunne høre han svarede,
men jeg kunne ikke høre ham komme nærmere.

Efter lidt lytteri kunne jeg høre at det kom ovre fra naboens have - hvor de
har et redskabsrum inde under deres hævede terasse, så jeg styrtede over og
ringede på døren. Der var ingen hjemme så jeg gik om og flyttede vandslangen
som holdt døren lukket - og ganske rigtig der stod Tjalfe inde og han
skyndte sig ud og miavede på livet løs.
Normalt ville han bare være løbet igennem hækken for at komme hjem men han
nægtede at forlade min side så vi måtte gå den lange tur rundt om alle
husene. Og han miavede løs.
Puha han er godt nok blevet tynd af alle de dage indespærret - så han spiste
og drak på livet løs.

Men han var så rigtig nok blevet spærret inde hos nogen som var taget på
ferie - så jeg er da temmelig glad for at de havde en masse tilbud i Bilka
så jeg fik gået og snakket en del i indkørslen idag.

Nåmen - det var bare lige en positiv historie - jeg er SÅ glad for at have
ham tilbage igen. Han viger ikke fra min side og putter på livet
løs.....hvilket ellers SLET ikke ligner ham - så han er vist også meget glad
for at være tilbage igen.

Vibeke

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 24-06-04 22:18

Hej Vibeke

Jeg elsker de små historier med lykkelig slutning, giv Tjalfe en krammetur
fra mig.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Georg

Dato : 24-06-04 22:24

Hvor er det dejligt at høre. Da vores kat for nogle år siden ikke havde
været hjemme i en uges tid, fandt vores hund ham på marken ikke langt fra
huset. Han var blevet kørt over af en traktor, og miderne var igang med at
æde løs. Det var et trist syn. Han var nemlig en rigtig kælemis, der puttede
sig ind til mit hoved om natten, som om han ikke kunne komme tæt nok på. Nå,
men nogle gange går det altså godt.

Georg

Fra : Quatalis

Dato : 24-06-04 22:42

Reddede også engang for mange år siden min daværende kat ud af en
tilsvarende situation, hjulpet af tilfældet og en skarp hørelse. Så jeg ved
af erfaring lige præcis HVOR glad og lettet du er nu og HVOR overkælen din
kat er