Løbetid ?
Fra : Ukendt

Dato : 24-06-04 21:45

Buffy har været i løbetid i februar og skulle så komme i løbetid igen ca. i
august.

Den sidste uge, hvor vi havde Daffy hjemme, var han fuldstændig skør i
knolden og opførte sig på samme måde, som sidst hun var i løbetid. Hans
"opførsel" begyndte dog først sidste gang efter, at hun havde blødt i 14
dage.

Buffy bløder ikke og virker i det hele taget ikke, som om hun er i løbetid.
Alligevel har naboens schæfer på 11 år, været forbi både i går og i dag og
virker vældig interesseret i hende og naboen spørger hele tiden os, om hun
er i løbetid. Deres hund plejer nemlig slet ikke, at forlade deres grund.

Er der nogen her, der har en logisk forklaring ? Kan hun være i løbetid ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : qfha

Dato : 24-06-04 22:39

"" skrev d. 24-06-04 21:45 dette indlæg :

> [...]
grund.

> Er der nogen her, der har en logisk forklaring ? Kan hun være i

Det er ikke unormalt, at en tæve har nogle hormonelle forandringer, som
hanhundene kan lugte en måned til halvanden før næste løbetid. Så mon
ikke det blot er det.

mvh
qfha

http://www.kandu.dk/

Fra : shadow

Dato : 24-06-04 22:50

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Er der nogen her, der har en logisk forklaring ? Kan hun være i løbetid ?

Hej
Ja det er temelig sikkert på vej, hanhundene kan som regel lugte det nogle
dage før tæven kommer i løbetid, det ser vi tit på trænings pladsen, at
hanhundene er helt vilde efter at komme til at snuse lidt, og så nogle få
dage efter er tæven kommet i løbetid.

--
M.V.H
Jimmy

Fra : Louise

Dato : 25-06-04 10:12

Der kan være flere årsager.

Den mest indlysende er løbetiden og selvom hun måske ikke skal i
løbetid nu, kan hanhundene godt fornemme noget. Min hanhund reagerer
altid en del på tæven omkring en måneds tid inden den går i løbetid,
igen lige når den begynder at bløde og så for alvor når hun er klar
til parring.

Hold øje med om hun har udflåd, mange hanhunde reagerer også på det og
det ville jo være ærgeligt hvis hun render rundt med en infektion.

Venlig´hilsen Louise

www.malinoise.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-04 10:38

"Louise" <egdal@sporty.dk> skrev i en meddelelse

> Hold øje med om hun har udflåd, mange hanhunde reagerer også på det og
> det ville jo være ærgeligt hvis hun render rundt med en infektion.

Takker for jeres svar. Der er ingen udflåd eller andet og se, så mon ikke,
at det bare er noget hormonelt, som qfha også skriver.
Det passer i hvert fald med tiden, da hun først skulle komme i løbetid i
august.

Mvh. www.tjekmig.dk