defekt oplader
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-06-04 19:45

Hej

Der plejer jo ikke være det store problem at indlevere en mobiltelefon
til rep.. Men hvordan er jeres erfaringer, når det gælder selve
opladeren til mobilen?

Min Oplader til min Siemens S55 er nemlig gået i stykker...

Ikke selve elektronikken i opladen men stikket.. Stikket faldt fra
hinanden, der er sat 2 stykker plastik sammen. og overorndet meget
spinkelt...

Jeg brugte så opladen uden dette, men der gik ikke mange sekunder før
det ene ben knækkede af.. og så i nødfærge for at få opælkadt
telefonenen igen,, prøvede jeg at lode ledningen på igen, hvorefter
den anden ledning også knækkede af.. Nu har jeg så en oplader hvor
begge ledninger er knækket af stikket...

Mit umildbart gæt, er at forhandlere sikkert siger at det er vold og
de ikke dækker sådan noget..

Hvad er jeres mening?
Man kan vel sige at de kan lave skidtet for spinkelt at det ikke kan
holde til noget... Siemens gamle stik, er væseligt mere soligt. har
stadig ikke fattet hvorfor de skiftede stik.

hvor kan man købe en billig oplader der virker, hvis det ikke lige går
at få byttet opladeren uden problemer?

nu har jeg så taget min gamle Ericsson T65 frem fra gemmeren ;-/
heller ikke verdens bedste stik til en sådan... har et datakabel til
den, som ikke for ordenlig kontakt... De basale ting har
mobilproducenterne åbenbart ikke styr på.

Fra : JMo.

Dato : 24-06-04 20:44

Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> den anden ledning også knækkede af.. Nu har jeg så en oplader hvor
> begge ledninger er knækket af stikket...

Når man som forhandler indsender til TeleService er de forholdvist fair.
Men de er laaaang tid om det. Hvordan TeleCare er, tør jeg ikke sige.

> Mit umildbart gæt, er at forhandlere sikkert siger at det er vold og
> de ikke dækker sådan noget..

Afhænger af hvor meget forhandleren gider rode med det - ofte skal han selv
betale for at sende den ind, ud over den tid han skal bruge på det.

Jeg vil nok prøve at sende den direkte til TeleCare eller TeleService. Og
så væbne mig med god tålmodighed. Husk at vedlægge købskvittering!

Jeg ville dog sørge for at have en temmelig god forklaring på hvorfor der
er loddet på den - "hjemmefuskeri" får dem som oftest til at se rødt.

(www.telecare.dk / www.teleservice.com)

Fra : N_B_DK

Dato : 25-06-04 18:37

JMo. wrote:

> Jeg ville dog sørge for at have en temmelig god forklaring på hvorfor
> der er loddet på den - "hjemmefuskeri" får dem som oftest til at se
> rødt.

Den bliver svær at forklare, skal værkstedet kunne få nogen penge fra
producenten, så godtages dette "stunt" normalt ikke, den skulle være
indleveret da den gik i stykker uden at man forsøgte at lodde den sammen.
(det er min erfaring som tidligere tekniker i den branche)

--
MVH.
N_B_DK