MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
DU (disk use) til windows
Fra : Ole Hansen

Dato : 24-06-04 19:07

Hej Alle !

På unix findes et program, som hedder "DU", og som kan vise hvor mange
mb en mappe fylder, incl. undermapper.

Jeg har engang set et tilsvarende program til windows, som GRAFISK
kunne vise det samme. Men jeg kan ikke huske hvad det hedder, eller
hvor det findes.

Kan i hjælpe ???

Med venlig hilsen

Ole

Fra : Sune Storgaard

Dato : 24-06-04 20:00

Ole Hansen mumbled his insignificant opinion in:
3d05b5c1.0406241007.54538a68@posting.google.com

> Jeg har engang set et tilsvarende program til windows, som GRAFISK
> kunne vise det samme. Men jeg kan ikke huske hvad det hedder, eller
> hvor det findes.

Noget ala det her ?
http://www.tucows.com/preview/245756.html

Fra : Michael

Dato : 24-06-04 22:47

> På unix findes et program, som hedder "DU", og som kan vise hvor mange
> mb en mappe fylder, incl. undermapper.

Jeg benytter sharewareprogrammet Treesize Pro, der lægger sig i højre
museknaps kontekst-menu

Kan beses her: http://www.jam-software.com/treesize/

Hilsen Michael

Fra : Kispus

Dato : 25-06-04 06:05

> Jeg benytter sharewareprogrammet Treesize Pro, der lægger sig i højre
> museknaps kontekst-menu
>
> Kan beses her: http://www.jam-software.com/treesize/
>
> Hilsen Michael

I XP højreklikkes på f.eks. START
tryk på "Browse with DiskInfo.
Den er ikke grafisk, men der vises en "lagkage"
John

Fra : preben nielsen

Dato : 25-06-04 06:14

"Kispus" <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse

> I XP højreklikkes på f.eks. START
> tryk på "Browse with DiskInfo.
> Den er ikke grafisk, men der vises en "lagkage"

Dette må være noget du har installeret - det er ikke standard !

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Kispus

Dato : 25-06-04 06:19

> Dette må være noget du har installeret - det er ikke standard !

Menuen kommer ved de fleste ikoner på skrivebordet,
du har sikkert ret, jeg tror den kom med Norton !
John

Fra : Kispus

Dato : 25-06-04 06:36

> Menuen kommer ved de fleste ikoner på skrivebordet,
> du har sikkert ret, jeg tror den kom med Norton !
> John

Har lagt et billed af "DiskInfo" i dk.binaer.
Hilsen John

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-06-04 08:35

Kispus skriver:

> I XP højreklikkes på f.eks. START
> tryk på "Browse with DiskInfo.
> Den er ikke grafisk, men der vises en "lagkage"

På svensk ???

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kispus

Dato : 25-06-04 08:43

Det har du da ret i, det var der een der bildte mig ind,
men det er nok snarere "SafeClean"
den har jeg på svensk !
John

Fra : Kispus

Dato : 25-06-04 15:52

> Det har du da ret i, det var der een der bildte mig ind,
> men det er nok snarere "SafeClean"
> den har jeg på svensk !
> John

Det var SafeClean, DiskInfo er så en sidegevinst

Fås her:
http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,22386,00.asp

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-06-04 20:25

Ole Hansen skrev:

> På unix findes et program, som hedder "DU", og som kan vise hvor mange
> mb en mappe fylder, incl. undermapper.
> Kan i hjælpe ???

Cygwin, så har du du.

Samt vi, joe, mc, mutt, pine, gcc, g++ og din favorit-shell...

Jesper G. Poulsen