CBB Mobil opfører sig moralsk forkasteligt
Fra : Kasper Bergh

Dato : 24-06-04 17:04

"... Uden at nævne konkurrenten med ét ord har teleselskabet CBB Mobil
formået at bringe sindene i kog hos Orange med en reklamekampagne, som kører
på Radio 100 FM.

Radioreklamen har fået Oranges advokat til at true med en stævning, hvis
kampagnen ikke omgående bliver stoppet, og samtidig har Orange indgivet en
klage officiel klage over CBB.

»Sagen er indbragt for Radio og TV-klagenævnet og vi afventer nu nævnets
behandling. Mens sagen er verserende kan vi desværre ikke kommentere på
den,« fortæller Linda Juul Nielsen, PR Manager hos Orange til IT-avisen
ComON.

Ringer til kundeservice
Administrerende direktør i CBB Mobil, Teddy Søgaard Pedersen, undrer sig
over konkurrentens fremfærd.

»Vores reklamebureau har lavet en række spots til os, hvor de har ringet op
til kundeservicen i flere selskaber. Vi har omhyggeligt fjernet alle navne i
samtalerne, der kunne identificere selskaberne, vi har ringet til. Alligevel
tordner Orange frem med trusler. For mig at se beviser det bare, at de har
dårlig samvittighed og i den grad føler sig truffet, når vi pirker lidt ved
den moral flere danske mobilselskaber ligger for dagen,« siger han.

I radioreklamen bliver kundeservice-medarbejderen bl.a. spurgt, om der skal
betales abonnement, og hvorvidt et månedligt mindsteforbrug ikke er det
samme som et abonnement..."
Artiklen her:

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=18288

Er det kun mig der finder det forkasteligt medmindre den pågældende
kundeservicemedarbejder har givet CBB Mobil ret til at bruge den optagelse
til et radiospot? Hvor ville jeg føle mig krænket hvis jeg hørte mig selv i
radion udstillet på den måde! Hvad snes folk herinde?

mvh
/Kasper

Fra : Søren Christensen

Dato : 24-06-04 17:23

"Kasper Bergh" <kaz@want-no-spam-own.web.id> skrev i en meddelelse

> [...]
> til et radiospot? Hvor ville jeg føle mig krænket hvis jeg hørte mig selv
> radion udstillet på den måde! Hvad snes folk herinde?

Idet der ikke er nævnt noget navn på teleselskabet ser jeg ikke noget
forkasteligt idet...

Venligst

Fra : Kasper Bergh

Dato : 24-06-04 17:26

"Søren Christensen" <Soren@webspeed.uk> wrote in message
> Idet der ikke er nævnt noget navn på teleselskabet ser jeg ikke noget
> forkasteligt idet...

Problemet er da ikke mht. teleselskabet - problemet er den medarbejder på
kundeservice som på den måde udstilles i et radiospot som inkompetent eller
værre - gformodentligt uden at give sin tilladelse dertil.

Hvad ville du sige hvis du pludselig hørte dig selv - med eller uden navn,
men du kan kende din stemme (og andre kan måske også) fremstillet på den
måde i landsdækkende radio?

mvh
/Kasper

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-06-04 18:19

On Thu, 24 Jun 2004 18:26:29 +0200, "Kasper Bergh"
<kaz@want-no-spam-own.web.id> wrote:

>Hvad ville du sige hvis du pludselig hørte dig selv - med eller uden navn,
>men du kan kende din stemme (og andre kan måske også) fremstillet på den
>måde i landsdækkende radio?

Det er jo heller ikke medarbejderen man hører.. Det er jo kun gentaget
af reklame selskabet der har lavet reklamen.. de har ringet rundt, og
hører hvad de svarer, og så har de jo bare selv gengivet det selv
bagefter for at efterligne det man for af svar.

Fra : Hans Pedersen

Dato : 24-06-04 18:46

On Thu, 24 Jun 2004 19:19:24 +0200, Bjarke Hansen
<bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote:

> [...]
>hører hvad de svarer, og så har de jo bare selv gengivet det selv
>bagefter for at efterligne det man for af svar.

Hvis det er tilfældet, synes jeg bestemt ikke, der er noget at komme
efter. Man kan sige, at hvis det er en rigtig kundeservicemedarbejder,
der har "lagt stemme til" reklamen, ja så er det forkasteligt og
sandsynligvis også ulovligt.

--
Hans Pedersen
Esbjerg

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 24-06-04 19:11

> [...]
> hører hvad de svarer, og så har de jo bare selv gengivet det selv
> bagefter for at efterligne det man for af svar.

Hvorfor så ikke bruge en skuespiller/reklame-speaker?!

/Morten

Fra : Hans Pedersen

Dato : 24-06-04 19:51

On Thu, 24 Jun 2004 20:11:25 +0200, "Morten K. Nielsen"
<mkn@NOSPAMofir.dk> wrote:

>Hvorfor så ikke bruge en skuespiller/reklame-speaker?!

Jamen er det ikke det de har gjort?

--
Hans Pedersen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-06-04 21:39

Hans Pedersen <h2ns@nospam.dk> wrote in

> Jamen er det ikke det de har gjort?

Som jeg læser det i reklamen har de brugt den originale samtale.

--
Henrik Stidsen - http://såkadulæredet.dk/
'Veni, Vidi, Velcro' - I came, I saw, I stuck around.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-06-04 21:49

On 24 Jun 2004 20:38:49 GMT, Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk>
wrote:

>Som jeg læser det i reklamen har de brugt den originale samtale.

Som du læser det i reklamen?????

har du overhovedet HØRt reklamen?

Som jeg hører det. er det klart reklame stemmer.. og ikke
telefonkvalitet.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-06-04 02:28

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in

> Som du læser det i reklamen?????

Sorry - artiklen, my bad.

> har du overhovedet HØRt reklamen?

nej.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 24-06-04 22:14

> [...]

>kundeservice som på den måde udstilles i et radiospot som inkompetent eller
>værre - gformodentligt uden at give sin tilladelse dertil.

Så længe at CBB selv er en del af samtalen må de faktisk godt optage
den. Om de så må bruge den på denne måde er så en adnen side af sagen.
Flemming Jacobsen

Fra : Fischer

Dato : 24-06-04 17:35

> [...]
> Hvor ville jeg føle mig krænket hvis jeg hørte mig selv i
> radion udstillet på den måde! Hvad snes folk herinde?

Jeg er enig. Det er dybt forkasteligt.
ClubBlahBlah har slået til igen .....

*Fischer