Begynder i OSX
Fra : Jan Holm

Dato : 24-06-04 17:12

Hej

Ny i OSX og har en del småting. Kører pt 10.2.8
men kommer snart på 10.3

1 - Jeg har tidligere brugt Findit til indexsering af mine
backup cd'er. Findit findes ikke til osx men jeg mener
også at have læst at osx har en lignende feature indbygget.
Det jeg har brug for er at "sætte en cd i, indexsere, fjerne
cd'en og så bagefter kan søge på cd'ens indhold" Så skal
den så fortælle at de ligger på cd xx. Via "info" for eksempelvis
en cd kan man lave en "content index" men når cd'en er fjernet
kan Finder ikke se den mere.

2 - Kan man disable flyvende programme, altså swuup ned
i dokken og op igen + de transperante programmer. Syntes
jeg har fjernet "animate opening..."

3 - Når man åbner et vindue kan man trykke på "+" så rudens
størrelse tilpasses indholdet, kan dette gøres automatisk således
at de ruder/mapper der åbnes selv tilpasser sig ?

4 - Jeg kommer fra 8.6 og brugte den feature med farver på
mapperne rigtig meget. Den syntes ikke umiddelbart synlig
i OSX - eksistere den ikke eller er den gemt, eller er jeg blind.

På forhånd mange tak.

Mvh
Jan Holm

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 25-06-04 02:16

Jan Holm <no@spam.tia> wrote:

> [...]
> den så fortælle at de ligger på cd xx. Via "info" for eksempelvis
> en cd kan man lave en "content index" men når cd'en er fjernet

Det kan man nok ikke med Finder. Jeg bruger programmet CDFinder. Det
virker fint med OS X, og kan det med at indeksere CD'er så man kan søge
på efter indholdet...

> 2 - Kan man disable flyvende programme, altså swuup ned
> i dokken og op igen + de transperante programmer. Syntes
> jeg har fjernet "animate opening..."

Det ved jeg ikke Men mon ikke det er muligt

> 3 - Når man åbner et vindue kan man trykke på "+" så rudens
> størrelse tilpasses indholdet, kan dette gøres automatisk således
> at de ruder/mapper der åbnes selv tilpasser sig ?

Det tror jeg ikke er muligt. Man kan indstille for hvert enkelt vindue
hvordan det skal se ud når det åbnes.

> 4 - Jeg kommer fra 8.6 og brugte den feature med farver på
> mapperne rigtig meget. Den syntes ikke umiddelbart synlig
> i OSX - eksistere den ikke eller er den gemt, eller er jeg blind.

Den funktion er først indført igen fra system 10.3. Så du er ikke blind
og den er ikke gemt væk

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Jan Holm

Dato : 25-06-04 11:15

"Nicolai Brandt" <spam@robra.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan man nok ikke med Finder. Jeg bruger programmet CDFinder. Det
> virker fint med OS X, og kan det med at indeksere CD'er så man kan søge
> på efter indholdet...

Tusind tak, er lige igang med at demo cdfinder og en helt uimodståelig
feature er at den kan importere mine gamle "Findit" libary filer. Der
sparede
jeg lige et par timer....25$ på vej til Tyskland.

> Den funktion er først indført igen fra system 10.3. Så du er ikke blind
> og den er ikke gemt væk

Ok tak, endnu en god grund til at få den opdatering på plads.

Mvh
Jan Holm

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 25-06-04 12:44

Jan Holm <no@spam.tia> wrote:

> [...]
> sparede
> jeg lige et par timer....25$ på vej til Tyskland.

Ja det er faktisk ganske godt lille program...

> Ok tak, endnu en god grund til at få den opdatering på plads.

Ja, go' fornøjelse med det.

--
Mvh Nicolai Brandt