MS Windows
briani 27239
windows xp genstarter
Fra : Mary-Anne

Dato : 24-06-04 12:26

Hej med jer

Efter en formatering og geninstallering af xp, genstarter min pc pludselig
uden varsel. Der er ingen virus og ingen spyware. Tilsyneladende sker det
når jeg bruger internet explorer. Hvad skal jeg gøre?

MH

Fra : "> Allan

Dato : 24-06-04 12:50

> Efter en formatering og geninstallering af xp, genstarter min pc pludselig
> uden varsel. Der er ingen virus og ingen spyware. Tilsyneladende sker det
> når jeg bruger internet explorer. Hvad skal jeg gøre?

Formatér - geninstallér uden netkabel.
Installér evt. SP1 via en CD...
Installer virusscanner
Ellers så sæt netkabel i - kryds fingre - updater din virusscanner og
updatér via Windows Update... Hurtigt.
Installer efterfølgende Adaware og kør den...

Mvh
Allan

Fra : John

Dato : 24-06-04 12:58

"> Allan <" skrev i en meddelelse

> Formatér - geninstallér uden netkabel.
> Installér evt. SP1 via en CD...
> Installer virusscanner
> Ellers så sæt netkabel i -

- men aktivér endelig XPs indbyggede firewall først.........

Mvh John

---

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-06-04 13:12

> Allan < skrev:

>Formatér - geninstallér uden netkabel.
>Installér evt. SP1 via en CD...

Ja.

>Installer virusscanner

Hellere: Brug denne opskrift:

http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester.pdf

Så behøver man nemlig ikke krydse fingre - og heller ingen
firewall som en anden råder til.

--
Bertel

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-04 01:25

> [...]
>
> http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/Tjenester.pdf
>
> Så behøver man nemlig ikke krydse fingre - og heller ingen

Den er sgu god... Tak for den..

Mvh
Allan

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 25-06-04 04:52

Jeg mener nu ikke den er særlig god. Der gøres alt for lidt for at
forklare konsekvenserne ved at slå de enkelte tjenester fra, så
"normale" mennesker har ingen mulighed for at afgøre, om de eventuelt
har, eller vil få brug for nogen af de nævnte tjenester.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-06-04 06:40

Jens Peter Karlsen skrev:

> [...]
>"normale" mennesker har ingen mulighed for at afgøre, om de eventuelt
>har, eller vil få brug for nogen af de nævnte tjenester.

Hvis man ikke ved hvad det er, har man ikke brug for det.

--
Bertel

Fra : Jens

Dato : 25-06-04 08:09

> Hvis man ikke ved hvad det er, har man ikke brug for det.

Det er da noget af en påstand.........
At man ikke ved hvad det er, betyder jo kun at man ikke ved alt.

Mvh Jens

Fra : hcma

Dato : 24-06-04 13:22

"Mary-Anne" <sambo1xxx@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> uden varsel. Der er ingen virus og ingen spyware. Tilsyneladende sker det
> når jeg bruger internet explorer. Hvad skal jeg gøre?

tror det er Sasser-ormen som er på spil:
http://www.hcma.dk/blaster_sasser.htm#sasser
tag evt. også et kig på dette:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair (se særligt fra pkt. 11
og nedefter.)