Opslag i Roskilde
Fra : Ukendt

Dato : 24-06-04 11:32

Hej NG
Jeg søger Hansine og Morten Peder Christensen der skulle være flyttet fra
Sønderlundsvej 133 til Bjergmarken 6 ca. 1906-10.
Er der hjælp?
På forhånd tak fra Erling

Fra : Hans Poulsen

Dato : 26-06-04 15:40

"Jensen" <emj(at)pc.dk> wrote in message news:<40daad82$0$271$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> Jeg søger Hansine og Morten Peder Christensen der skulle være flyttet fra
> Sønderlundsvej 133 til Bjergmarken 6 ca. 1906-10.

Kære Erling

Du er lidt nærig med dine oplysninger, og derfor er det svært at give
dig et
ordentligt svar, som du kan bruge til noget. Nu går jeg ud fra, at det
er et ægtepar, og at de omkring 1910 fortsat var så unge, at der er
begrundet tro på, at de fortsat levede i midten af 1920-erne på samme
adresse - ja, så kunne du jo prøve folkeregistret.

På dit bibliotek kan du sikkert får oplysninger, om der fandtes
vejvisere for Roskilde på tidspunkt. Gjorde der det, må du se, om du
kan følge dem fra år til år.

Hvis du tror, at de døde i Roskilde, kunne du jo prøve at spørge
begravelsesmyndighederne dér, om de har data, der kan hjælpe dig på
vej.
Det er da slet ikke utænkeligt, at deres gravsted fortsat består.

Får du først fat i deres dødsdatoer, kan du måske i aviserne finde
deres dødsannoncer og se, om det eventuelt var deres børn, der
averterede deres forældres død og begravelse. Eventuelle børnebørn
lever måske fortsat - på adressen!

På med vanten.

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-04 13:53

Hej Hans
Tak for dit svar. Jeg har desværre ikke andet om dem lige nu.
Jeg har prøvet om FT 1901 og 1911 var lagt ud på dda - men ikke endnu. Så
tog jeg lige chancen, at der var en venlig sjæl der havde disse FT "på
lager".
Jeg bor ret langt fra Roskilde - men jeg vil efterprøve dine gode råd.
mvh Erling

Fra : Ukendt

Dato : 28-06-04 14:44

"Jensen" <emj(at)pc.dk> wrote in message
> Hej NG
> Jeg søger Hansine og Morten Peder Christensen der skulle være flyttet fra
> Sønderlundsvej 133 til Bjergmarken 6 ca. 1906-10.

Jeg kommer rimelig tit på RA, så det kunne vel være at jeg kunne se efter
Roskilde, især hvis du er nogenlunde sikker på adresserne. Ved du hvor længe
de blev boende på Bjergmarken? Og hvad er det for oplysninger du vil ha?
--
Vindskibelig hvislen

Børge Askholm

besøg min hjemmeside på www.baskholm.dk - den er foruden slægtsoptegnelser
behæftet med bl.a. ordbogen "Træsmedens Håndværktøj" og Køng kirkebog (Båg
herred).
Opdateret 26.6.2004

"Sluttet sprog falde på plads oven på hoved"
Maskinel oversættelse af engelsk tekst.
"Ended language find place upon head"
Translation of text back to English. It was formerly translated by an
electroncal program.