Ringe til udenlandsk mobil...
Fra : Julian

Dato : 24-06-04 03:46

Hej NG. Jeg er lidt newbie hvad angår udlandstelefoni, så bær over med mig
hvis jeg stiller banale spørgsmål...
Men hvis jeg har en bekendt i Sverige som har abonnement hos en svensk
teleudbyder og han så tager til Danmark. Skal jeg så bare ringe +46 og så
hans telefonnummer? Vil jeg så komme i forbindelse med hans mobil som nu er
i Danmark?
Og hvilken takst betaler jeg? Betaler jeg som et opkald til udlandet
(Sverige) eller er det indlandstelefoni fordi hans mobil er i Danmark?

Mvh.
Julian

Fra : Fischer

Dato : 24-06-04 05:52

> Hej NG. Jeg er lidt newbie hvad angår udlandstelefoni,
> så bær over med mig hvis jeg stiller banale spørgsmål...

Det er ok.

> Men hvis jeg har en bekendt i Sverige som har abonnement
> hos en svensk teleudbyder og han så tager til Danmark. Skal
> jeg så bare ringe +46 og så hans telefonnummer?

Ja.

> Vil jeg så komme i forbindelse med hans mobil som nu er
> i Danmark?

Ja.

> Og hvilken takst betaler jeg? Betaler jeg som et opkald til udlandet
> (Sverige) eller er det indlandstelefoni fordi hans mobil er i Danmark?

Du betaler for et opkald til Sverige.
Derudover betaler han en roamingafgift for at modtage opkaldet i Danmark.

*Fischer

Fra : Claus

Dato : 24-06-04 06:01

"Julian" <jul@ian.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og hvilken takst betaler jeg? Betaler jeg som et opkald til udlandet
> (Sverige) eller er det indlandstelefoni fordi hans mobil er i Danmark?

Det er rigtigt at du skal ringe +46. Se på det på denne måde.
Mobilen tilhører et svensk teleudbyder. Denne teleudbyder skal du altid gå i
gennem før du får fat i din ven uanset hvor han befinder sig i verden. Det
er selvfølgelig nødvendigt at din ven er tilmeldt udenlandstelefoni med sin
mobil, og han ikke har viderestillet alle samtaler til telefon svarer.

Du skal betale normal udenlandstakst til sverige uanset hvor din ven
befinder sig i verden.
Din ven skal der imod betale alt det som ligger fra sveriges grænse til sin
egen mobil.
Alså hvis du befinder dig i tyskland med en ven, i står ved siden af
hinanden ser regnestykket således ud:
Du ringer til danmark +45 og betaler den pris det nu koster (lad os bare
sige 10 kr. i min.)
Din ven betaler fra den DK/GE grænse til sin mobil (for du kan jo ikke vide
hvor han befinder sig i verden, og skal derfor ikke ligge til last for det.)
Lad os bare sige at prisen for din ven er ca. 6 kr. i min.

Samlet regnestykke for at snakke sammen på ovenstående måde i tyskland 16
kr. i min. Det er altså vigtigt lige at tænke sig om en ekstra gang før man
anvender udenlands telefoni på denne måde.

Håber det var anvendeligt

Claus

Fra : Julian

Dato : 24-06-04 19:55

"Claus" <mobilmania@mailfjern.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

man
> anvender udenlands telefoni på denne måde.

Super! Mange tak til jer begge

Mvh.
Julian