MS Windows
briani 27239
Deaktivere auto scandisk i XP
Fra : Edmund

Dato : 24-06-04 03:00

Hvordan deaktiverer man den automatiske scandisk i XP der i opstarten
starter ved fejl.

Om ikke andet, så ville det være rart at den spørger først.

Min XP home har lige smidt 30 GB i dir00xx.chk filer. 35 forskellige
mapper. hvorfra jeg heldigvis kunne fiske det vigtigste ud.
Det var kun partition 4 på harddisken jeg kunne få adgang til, via en XP
på en anden harddisk

Jeg legede med programmet Speedfan til måling at cpu og harddisk
temperatur.
Jeg prøvde at ændre blæserhastighed på CPU uden at den ville ændre sig
og genstartede, og så gik det galt, hvilket jeg dog regner med var en
tilfældighed.

WESTERN DIGITAL Data LifeGuard Diagnostics sagde at alt var ok på min
WDC WD1200JB (120GB)

Nu aner jeg ikke en dyt om hvad der er gået galt, (virus, harddisk,
ide-driver/ kontroler, for lille PSU )
MFT-fragmentering (Master File Table)

Kan den nye SP2 mon defragmentere MFT (Master File Table)
På mit C-drev har der længe været 3 MFT-fragmenter.
På partition D og E er / var der kun 2 MFT-fragmenter
Har MFT på C noget med MFT på D og E at gøre.

Alle partitioner er NTFS
--
Mvh Edmund