DummyTTFile
Fra : Marcus

Dato : 24-06-04 00:30

Har dykt upp en fil på en diskarna i en G4 "DummyTTFile" som kommer
tillbaka när man kastat den.

Någon som vet vad det kan vara?

/M
--
SUBLIMITETSAKADEMIEN
http://mac.abc.se/~pictor/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-06-04 04:12

Hej Marcus

En 'dummy' fil er som regel en usynlig fil, der ligger i roden af
harddisken. - Det kan fx. være AppleWorks, MSIE/OE, Netscape eller et
andet program, der laver disse 'dummy' filer. Men hvad de egentlig skal
gøre godt for, har jeg aldrig kunnet finde ud af.

Jeg har derfor altid valgt at slette de usynlige 'dummies', og der er da
heller ingen forskel på, om de er der eller ikke.

Den, du har, er formentlig en skrift/font, der bruges af et eller andet
program 'DummyTT' = 'Dummy TrueType'. Jeg har nogle få gange haft
usynlige skrifter, men kun i forbindelse med ATM og Adobe Typereunion.
Sletter man disse filer, kommer de straks tilbage igen, næste gang du
starter maskinen op og ATM/ATR aktiveres.

Jeg kan meget vel forestille mig, at du har et eller andet program, der
bruger en skrifttype, du ikke har installeret i systemet i forvejen, så
programmet derfor selv installerer den font, som er nødvendig for at
kunne vise fx. dialoger og programvinduer korrekt. - Altså at skriften
er embedded i selve programmet.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Marcus

Dato : 30-06-04 23:41

- - -
> [...]
> programmet derfor selv installerer den font, som er nødvendig for at
> kunne vise fx. dialoger og programvinduer korrekt. - Altså at skriften

"Skrifttyp"? Menar du annat än PS och TT och OT etc? Vilket program
skulle använda nått sånt?

/M
--
SUBLIMITETSAKADEMIEN
http://mac.abc.se/~pictor/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-07-04 00:23

Hej Marcus

Marcus wrote:

> "Skrifttyp"? Menar du annat än PS och TT och OT etc?

Just det. Nogle programmer bruger en skrifttype / skriftsnit, som ikke
er vanligen, men som installeres sammen med selve programfilen.

Det kan fx. være en bestemt variant af 'Zürich Bd Condensed Italic'.
Hvis dette skete i selve systemet, ville systemet lave en erstatningstyp
- fx. Helvetica Narrow, som er lik Zürich Bd Condensed.

Men da det kun er dette specielle program, der bruger denne typen, så
vil skrifttypen blive lagt i roden af disken i systemmappen som en
usynlig fil.

> Vilket program skulle använda nått sånt?

Jeg har oplevet det med brug af ATM og Adobe Type Reunion (ATR) og med
nogle andre Adobe programmer - især dog i ældre versioner. Desutan også
i nogle sharewareprogrampakker - især spil med dialoger - til OS 7.x 8.x
og 9.x. Oftest ligger disse skrifttyper som filer med navne som du
nævner det eller fx. som '.temp', hvor ikonet er en skriftkuffert
(suitcase). Fx. hvis du også arbejder med nogle af Apples developer
tools, vil det være nødvendig at installere skrifttypen '.keyboard'.
Denne skrift installeres som vanlig i systemmappe -> Skrifter, men
samtidig lægges en usynlig skrift helt i roden af systemet med samme navn.

Hvis du bruger nye versioner af ATM eller Acrobat, så vil du ofte få en
usynlig fil med navnet 'ATM_temp' - eller '_temp', '.temp', '.atm' osv..
Denne fil indeholder nu de skrifttyper og skriftsnit, som ikke normalt
findes i skriftmappen i systemet. Denne fil vil normalt også slette sig
selv, når du lukker maskinen ned og først gendannes, når du åbner
programmet igen.

Jeg har ladet mig fortælle, at en af grundene til diss 'dummy' filer
skulle være, at det giver en hurtigere programstart. Jeg har dog aldrig
mærket nogen forskel på, om 'dummy' filen var installeret eller ikke.

mvh. Erik Richard
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Bjorn Olsson

Dato : 01-07-04 04:53

In article <1gg7yy9.1cm3e8s16bks1sN%NOSPAMpictor@abc.se>,
NOSPAMpictor@abc.se (Marcus) wrote:

> - - -
> - - -
>
> "Skrifttyp"? Menar du annat än PS och TT och OT etc? Vilket program
> skulle använda nått sånt?
>
> /M

Jag tror han menar typsnitt, font.