Snedkersvend Carl Christian Jensen, Aalbor~
Fra : Jens M. Jensen

Dato : 23-06-04 22:56

Jeg har en tipoldefar som det langt om længe - efter 10 år! - er lykkedes at
finde og få vished for. Det har ført mig til familie i USA, med hyggeligt
besøg. Og til nye udfordringer:

Carl Christian var en dygtig snedker men i øvrigt en "skidt karl":
adskillige børn udenfor ægteskabet, dranker, tævede konen gul og blå,
angiveligt barnemorder og endelig selvmorder. Fra USA, hvortil hustruen ét
af børnene senere flyttede forlyder, at da man fandt ham hængt bad et af
børnene om at man lod ham hænge indtil man var helt sikker...

Adressen dengang var helt sikker: Kayerødgade 23C, Aalborg. Jeg har endda
været inde at se lejligheden, hvis indretning min amerikanske familie kunne
beskrive nøje allerede før besøget

Men hvor finder man nu oplysninger om et selvmord på den tid ? Kan nogen
hjælpe ?

På forhånd tak!

Jens møller jensen,
Toftlund
--
____________

Personal web-site: http://hjem.get2net.dk/jensmjensen E-mail:
jens.m.jensen@get2net.dk

The contents of this e-mail is confidential and is the property of Jens
Møller Jensen. The contents are intended solely for the party considered by
the owner as the rightful receiver. If you are not the rightful receiver of
this e-mail, or if you have reason to believe that you are not the rightful
receiver of this e-mail, you must immediately notify Jens Møller Jensen by
return e-mail. The use in any form of the contents of this e-mail by any
unrightful receiver per the above definition is prohibited.

Fra : Bente Aaris

Dato : 24-06-04 13:44

Hej,

"Jens M. Jensen" <jens.m.jensen@get2net.dk> skrev i melding
> [...]
kunne
> beskrive nøje allerede før besøget
>
> Men hvor finder man nu oplysninger om et selvmord på den tid ? Kan nogen

Her på DisForum's sider finder du oplysninger om medico-legale attester som
skulle
udfyldes og sendes ind i forbindelse med selvmord, de ligger på Rigsarkivet,

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?f=4&i=6322&t=6303#reply_6322

Mvh
Bente Aaris

Fra : Anders B. Christophe~

Dato : 24-06-04 17:21

> [...]
kunne
> beskrive nøje allerede før besøget
>
> Men hvor finder man nu oplysninger om et selvmord på den tid ? Kan nogen

Landsarkivet for Sjælland har udgivet et emneark om selvmord, som du finder
på dette link http://www.sa.dk/lak/brugearkivet/download/default.htm Selvom
du skal have fat i Landsarkivet for Viborg må systemet være nogenlunde det
samme.
Med venlig hilsen
Anders B. Christophersen

Fra : Jens M. Jensen

Dato : 05-07-04 01:00

> Men hvor finder man nu oplysninger om et selvmord på den tid ? Kan nogen
> [...]

Tak for jeres gode svar - nu er der noget at grave videre i

Mvh. Jens Møller Jensen
Toftlund