Overnatte i statsskovene - hvor og hvornår~
Fra : Kurt Hansen

Dato : 23-06-04 22:23

Jeg hørte i radioen idag, at nu vil der blive en forsøgsperiode, hvor
man kan overnatte i statsskovene.

Jeg har søgt på nettet for at finde ud af hvornår forsøget starter,
hvilke statsskovdistrikter der er tale om og i det hele taget de
nærmere regler, men har ikke fundet brugbar information.

Hvem ved noget om det?

P.S. Jeg lagde først indlægget i "dk.fritid" og glemte at sætte FUT
hertil, hvilket vel egentlig ville have været god tone. Beklager.

Venlig hilsen
Kurt Hansen
kurt/snabel-a/towle/punktum/dk
"Jeg ønsker at sove stille ind, ligesom min bedstefar
- ikke skrige i panik, ligesom de passagerer han kørte med!"

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 23-06-04 22:30

www.backtonature.dk - måske ?

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Jørgen L.

Dato : 24-06-04 01:11

> Jeg hørte i radioen idag, at nu vil der blive en forsøgsperiode, hvor
> man kan overnatte i statsskovene.

Det er rigtigt.

Jeg har fra en mail fra DCU sakset følgende

23 skove i Jylland og på Fyn er nu åbnet for teltcampister, som ønsker
gratis overnatning i naturen. Dermed forsøger miljøminister Christian
Schmidt, at matche de svenske regler om camping i naturen, som bunder i den
historisk gamle "Allemandsrätten".

Hilsen Jørgen

Fra : TG4600

Dato : 24-06-04 06:17

Du kan finde det på www.sns.dk under nyt fra styrelsen.
(www.sns.dk/telt)

Fra : Steen Larsen

Dato : 24-06-04 06:22

Kurt Hansen wrote:
> [...]
> hvilke statsskovdistrikter der er tale om og i det hele taget de
> nærmere regler, men har ikke fundet brugbar information.

Hej Kurt

Der står en del om det her http://www.skovognatur.dk/telt/

Håber du kan bruge det, det er desvere kun for teltcampister øv.

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Søren Damgaard

Dato : 24-06-04 07:38

Hej Kurt!

Se evt. nyhed på http://www.campingguiden.dk
Der står lidt om emnet samt en henvisning til, hvor du kan læse
mere.

Mvh.

Søren

Fra : Hans Jørgen

Dato : 24-06-04 08:05

Og på CampingStuff er der også noget (naturligvis) om dette emne.
Men går du på dette link http://www.friluftskortet.dk/
Kan du vælge steder osv hvor man må sætte telt op

--
Venlig hilsen
Hans Jørgen