Løjt-1804 tydehjælp søges
Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 23-06-04 21:02

Pæn og tydelig, men jeg er lidt usikker på stednavne og bipersoner:

http://www.larserik.suite.dk/kirkebog/loejt1804.jpg

Ungkarl Hans Jacob Petersen fra Øs.
terlygum(?), en Søn af Peter Møller og Katrin
Peters fød ... med Ingeborg, en Datter af
Inderste i Kirkeby Christian ??? og
Inger(?) fød ???

Lars Erik Bryld

Fra : Mogens L. Jensen

Dato : 23-06-04 22:04

Her er et bud på en tydning:

Ungkarl Hans Jacob Petersen fra Østerlygum, en søn af Peter Møller og Katrin
Peters fød ..... med Ingeborg en datter af indesten i Kirkebye Christian
Clausen og Inger fød Kayes.

Med venlig hilsen
Mogens Jensen

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 24-06-04 04:06

Scripsit Mogens L. Jensen:

> Ungkarl Hans Jacob Petersen fra Østerlygum, en søn af Peter Møller
> og Katrin Peters fød ..... med Ingeborg en datter af indesten i
> Kirkebye Christian Clausen og Inger fød Kayes.

Mange tak - nu kan jeg finde konen i folketællingerne på DDD.

Lars Erik Bryld