Router Info.
Fra : Jørgen Elmer

Dato : 23-06-04 20:13

Jeg har for nylig gjort mig nogle erfaringer omkring routere, som jeg
gerne vil give videre........
Jeg har i de sidste 3uger oplevet at min TDC 512/128 ADSL er blevet
langsommere. Efter en del skiften om og læsning af logfiler, er jeg
kommet til den konklusion at min gamle U.S.Robotics 8000- router ikke
er i stand til at håndtere al den trafik der er på nettet, den er
simpelthen ikke hurtig nok til at filtrere scanninger, Sasser o.l. ud
fra den ønskede trafik, samtidig med at den skal skrive log.

Som et forsøg købte jeg en ny iNexQ BR400 hos TDC. Den er lidt dyr -
500,- Men den er hurtigere, og med den har jeg fuld hastighed.
I dag har jeg så sat en ST-Lab Broadband Router (305,- incl) op i
stedet for den dyre fra TDC......Og se Opsætning og administrering er
fuldstændig ens på de 2 ! Der er kun en lille forskel i designet af
Web-interfacet, så det er garanteret det samme Chipset der er i de 2,
så man får ikke mere kvalitet i den dyre. De er begge i plastickabinet
(det er vel ligegyldigt) og med extern powersupply. Jeg har ikke
lukket dem op for at se chipproducenten - det kunne være interessant.
Jeg tror at en routerens fremtidige "kvalitet" vil ligge i det
anvendte chipsæt.
At nogen så ikke kan lide farven eller interfacet----det er jo smag og
behag og det kan jo ikke diskuteres.

Elmer

Fra : Flare

Dato : 24-06-04 11:56

> Som et forsøg købte jeg en ny iNexQ BR400 hos TDC. Den er lidt dyr -
> 500,- Men den er hurtigere, og med den har jeg fuld hastighed.
> I dag har jeg så sat en ST-Lab Broadband Router (305,- incl) op i

1. En router til 500 kr er ikke en dyr router....overhovdet. 2. Om du vælger
en til 300 kr el. 500 kr er fløjtende ligegyldig og de kan sikkert det samme
da det blot er et eller andet std. chipset med et webinterface. Tag den
billige.Det er i hvert fald ingen fremtidssikring i nogen af dem. Tilgængæld
kan de sikkert begge fint udfylde dine behov.

Anders