Hvordan se min IP adresse???
Fra : Kurt

Dato : 05-05-01 09:39

Hej, hvordan ser jeg min aktuelle tildelte IP adresse, jeg har Netexpres??
Hilsen Kurt

Fra : KNL DtP

Dato : 05-05-01 09:45

Kurt <pagels@xxxpagels.dk> skrev i en news:9d0e5j$24m$1@news.inet.tele.dk...
> Hej, hvordan ser jeg min aktuelle tildelte IP adresse, jeg har Netexpres??

www.myip.dk

MVH
Kristian
www.24h-le-mans.dk

Fra : Kurt

Dato : 05-05-01 09:52

Takker, meget smart, men hvis jeg forstår denne side rigtigt, er det så en
adresse som ændres jævnligt, eller er det min faste IP adresse hos TDC??
Hilsen Kurt

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-05-01 10:32

On Sat, 5 May 2001 10:51:42 +0200, "Kurt" <pagels@xxxpagels.dk>
wrote:

> Takker, meget smart, men hvis jeg forstår denne side rigtigt, er det så en
> adresse som ændres jævnligt, eller er det min faste IP adresse hos TDC??

Den viser den adresse, du har i det øjeblik, du besøger siden.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Tiwaz

Dato : 05-05-01 09:42

"Kurt" <pagels@xxxpagels.dk> skrev i en meddelelse
> Hej, hvordan ser jeg min aktuelle tildelte IP adresse, jeg har Netexpres??
> Hilsen Kurt

Hej Kurt
Du kan (hvis du har win9x) i start/kør skrive: command
når så dos boksen kommer frem skriver du: ipconfig
Hilsen
Tiwaz

Fra : Kurt

Dato : 05-05-01 09:49

Takker, men det er ikke min maskines ip-adresse jeg mener, den kan jeg se
via ipconfig, men den ipadresse jeg aktuelt har fået tildelt af nettet, da
jeg ikke har fast Ip adresse på min adsl forbindelse???Hvordan ser jeg
denne?
Kurt

Fra : Tommy Mogensen

Dato : 05-05-01 10:31

Kurt wrote:

> [...]
> via ipconfig, men den ipadresse jeg aktuelt har fået tildelt af nettet, da
> jeg ikke har fast Ip adresse på min adsl forbindelse???Hvordan ser jeg

Ikke din maskines ip-adresse?? Hvilken adresse dukker op når du skriver
ipconfig? Der bør stå den adresse ud har fået af udbyderen. Hvis du har
en Win9x kan du også bruge start->kør/run->winipcfg, hvor du kan spørge
både til ppp-ip'en plus eventuelle netkort i maskinen.

/tommy

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-05-01 10:44

On Sat, 05 May 2001 11:31:19 +0200, Tommy Mogensen
<tommy@*spammah*imv.au.dk> wrote:

> [...]
> en Win9x kan du også bruge start->kør/run->winipcfg, hvor du kan spørge
> både til ppp-ip'en plus eventuelle netkort i maskinen.

Nej, ikke når man kører Internet via en router. Hvis man vil se,
hvilken adresse routeren har, og altså hvilken adresse man nat'es
til, når kan man ikke bruge ipconfig.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Tommy Mogensen

Dato : 05-05-01 11:15

Asbjorn Hojmark wrote:

> On Sat, 05 May 2001 11:31:19 +0200, Tommy Mogensen
> <tommy@*spammah*imv.au.dk> wrote:

[blah]

> Nej, ikke når man kører Internet via en router. Hvis man vil se,
> hvilken adresse routeren har, og altså hvilken adresse man nat'es
> til, når kan man ikke bruge ipconfig.

Nåja - jeg overså natningen. Det er næppe den private ip han er ude
efter

/tommy