Hvilke fluer til stalling i Trysilelven?
Fra : Brian Madsen

Dato : 23-06-04 18:42

Hej!

Jeg skal en tur til Trysil i uge 30 (19/7 til 24/7) og fiske efter stalling.
Hvis jeg kun skulle tage 10 fluer med, hvad villle I anbefale?

Jeg tænker selv på Europea:12, Rackelhanen og Red Tag Goldhead. Hvilke
andre?

På forhånd tak
Brian Madsen
Kalundborg

Fra : niller

Dato : 24-06-04 09:19

jeg ville tage Klinkhammer special med ....helt sikkert!

kan evt granskes på : http://fish4ituk.co.uk/articles/article14.htm

MHV Niller
http://www.niels-holler.dk/

"Brian Madsen" <brisen@NOSPAMPLEASEREMOVETHISbrisen.dk> skrev i en
meddelelse news:cbcfce$2gct$1@news.cybercity.dk...

---

Fra : Vagn Hansen

Dato : 24-06-04 20:21

Hej Brian,

Europea 12 er helt klart første valg hvis du er til tørfluer.
Hvis du fisker med nymfer så lav en som bare er en krog med 3 påfugleherl,
den er de helt vilde med.
En af de helt sikre er en vi kalder Galt fluen, den hedder sådan fordi det
var en min gode ven Jens fandt på for en 4-5 år siden på lejrpladsen lige
hvor Galtsøen går over i Trysilelven.
Du kan se den her : http://www.flytying.dk/vild.htm meterialerne er lys
flyrite dubbing, brun dubbing og en 4-5 hjortehår.

Vagn Hansen
www.vhdesign.dk
www.fly-fishing.dk

Fra : vm acoustics

Dato : 28-06-04 15:36

Superpuppen, flyvemyren, Klinkhammer, GH sedge, Streaking caddis.

god tur
Lars

Fra : Brian Madsen

Dato : 30-06-04 16:17

Tusind tak til Jer alle 3. Det var lige hvad jeg har behov for.

Hvor kan jeg iøvrigt finde mønsteret på GH Sedge?

Mvh
Brian Madsen
Kalundborg

Fra : Vagn Hansen

Dato : 20-07-04 11:24

Hej Brian,

Jeg fandt følgendt på nettet :
Det er på Norsk men håber det går når det nu er der du skal op

Vagn
G.H. SEDGES. (nubben).

Krok: Tf. 10, 12, 14.
Kropp: Hjorthår.
Hackel: Brun tupp.
Spröt: Hackelstammar.

1. Bind in en bunt hjorthår längst ner vid krokböjen.

2. Fortsätt med en ny bunt av hjorthår osv. Du bör ha minst 4 st. buntar med
hjorthår. Ju tätare du kan binda flugan ju bättre blir den.

3. Lämna några mm. uppe vid kroköglan och lås fast, klipp därefter av
bindtråden.

4. Börja klippa till formen på flugan, undersidan skall vara platt,
ovansidan skall ha formen av en deltavinge. Flugan skall vara Kornisk
framåt. Klipp alltid bakifrån.

5. Rensa rent 2st hackelstammar och bind in dessa som spröt de har en
naturlig böjning och dessa skall du låta peka uppåt, samt något utåt.

6. Bind in hacklet och linda in detta. Försök att få ett relativt bra hackel
då ju detta är en torrfluga.

7. Avsluta flugan på vanligt sätt.

Detta är en torrfluga och imiterar en nattslända. Den är mycket effektiv när
det kläcker nattsländor. Personligen föredrar jag denna framför sådana kända
flugor som Europa 12:an m.fl. när det gäller stilla vatten. Flugan har en
enastående flytförmåga vilket beror på att hjorthåren är ihåliga, dessa
fylls med luft därav den fina flytförmågan.

Flugans upphovsman är engelsmannen John Goddard en mycket känd flugfiskare
som har skrivit flera kända böcker.

GLOMDALSBRURA.

Fra : Marius Hildebrandt

Dato : 20-07-04 12:12

Vagn Hansen wrote:

> Jeg fandt følgendt på nettet :
> Det er på Norsk men håber det går når det nu er der du skal op

Kan noen oversette det under, siden jeg ikke forstår tysk?

"The writing is swedish, not norwegian"

--
Marius

Fra : Ivar Holm

Dato : 20-07-04 12:32

"Marius Hildebrandt" <mariusth@hotmail.no> skrev i en meddelelse

> Kan noen oversette det under, siden jeg ikke forstår tysk?
>
> "The writing is swedish, not norwegian"
>
> --
> Marius

Oversættelse:

"Teksten er svensk ikke norsk",

Ivar Holm

Fra : Marius Hildebrandt

Dato : 20-07-04 14:51

Ivar Holm wrote:

> Oversættelse:
>
> "Teksten er svensk ikke norsk",

Vielen Dank

--
Marius

Fra : Brian Madsen

Dato : 26-07-04 06:07

Hejsa!

Vel hjemme igen!

Pga. mangel på klækninger, var der ikke nogen af de anbefalede imitationer
der var optimale. Tog dog 14 stallinger fordelt på Adams, E:12 og en grøn
GRHE Goldhead (tjekkisk nymfe). De 3 største på 38 cm - meget pæne fisk!

Fiskede en enkelt dag på Gjerfloen Flugfiske - et absolut
anbefalelsesværdigt område. Perfekt vand. Tjek evt.
http://www.fluefiske-trysil.com/ Men ellers er Trysilelven opstrøms Innbygda
(Trysil by) bestemt også godt vand.

Mvh
Brian Madsen