Skærme
Fijala 3554
Compaq 700 laptop skærm
Fra : Preben

Dato : 23-06-04 16:55

Hej alle,

jeg leder efter specifikationer til min Compaq 701EA med påmonteret skærm.
Den bærbare er i serien Compaq 700 og godt 2 år gammel. Jeg kan ikke
finde oplysninger om refresh rates nogle steder - nogen der kan hjælpe!

Vertical Refresh og Horizontal Sync mangler jeg!

Mvh / Preben Holm

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 23-06-04 17:01

"Preben" skrev:
> Vertical Refresh og Horizontal Sync mangler jeg!

Den slags bruges ikke på en TFT skærm.

--
Mvh, Lars

Nu med et endnu bedre forum: www.recordere.dk/forum

Fra : Preben

Dato : 23-06-04 18:19

Lars Ladingkaer wrote:

> Den slags bruges ikke på en TFT skærm.

Nå - enten har du en meget god forklaring ellers undgå venligst sådanne
postulater!

Mvh / Preben Holm

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 23-06-04 21:58

http://www.eizo.com/support/faqs/lcd/qa03.asp

Fra : N_B_DK

Dato : 23-06-04 22:52

Lars Ladingkaer wrote:

> http://www.eizo.com/support/faqs/lcd/qa03.asp

Det er tildels rigtigt, men at sige at H og v sync ikke benyttes er ikke
korrekt (hvis signalet da overføres analogt), men den debat hører hjemme i
dk.edb.hardware skaerm, eller i dk.teknik.tv+video

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 23-06-04 22:53

"N_B_DK" skrev:
> Det er tildels rigtigt, men at sige at H og v sync
> ikke benyttes er ikke korrekt (hvis signalet da
> overføres analogt) [..]

Det er en laptop, LCD skærmen styres digitalt.

Fra : N_B_DK

Dato : 24-06-04 01:26

Lars Ladingkaer wrote:

> Det er en laptop, LCD skærmen styres digitalt.

Ja det læste jeg godt det er, men det er stadig forkert at sige at h og v
sync ikke benyttes ved fladskærme (i alle tilfælde)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Preben

Dato : 24-06-04 16:04

> Det er en laptop, LCD skærmen styres digitalt.

Hmmm... det kan da godt være den styres digitalt, men kan du fortælle
mig hvordan det kan være, at jeg stadig kan køre andre opløsninger på
skærmen i andre refresh-rates så?
At der måske sker en konvertering mellem de indstillinger jeg laver på
min computer og skærmen er jeg sådan set lige glad med, da jeg stadig
skal have de data for skærmen, så den ikke flimrer!

Læs venligst svar til Jesper Hedegårds post.

Mvh / Preben Holm

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 23-06-04 22:58

"N_B_DK" skrev:
> Det er tildels rigtigt, men at sige at H og v
> sync ikke benyttes er ikke korrekt (hvis
> signalet da overføres analogt)

Ok, det er muligvis mig der ikke forstår spørgsmålet så. Det er jo en
laptop, og skærmen styres jo digitalt.

Men siden han skriver "en laptop med påmonteret skærm" så leder han måske i
virkeligheden efter data på grafikkortet i den, hvad det kan drive af
ekstern skærme.

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 23-06-04 18:48

"Preben" <64bitNOnoNOSPAM@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Nå - enten har du en meget god forklaring ellers undgå venligst sådanne
> postulater!
>

> Mvh / Preben Holm

Hej Preben
Jeg kan faktisk heller ikke finde sådanne oplysninger på skærmen på min
bærbare (heller ikke på den gamle).
Og jeg kan da heller ikke stille på nogle af delene - jeg kan blot se at
skærmens opdateringshastighed er 60 hertz.
Så jeg må spørge dig: hvad er det for en Lcd-skærm du har ? Jeg er lidt
nysgerrig da jeg ikke har mødt en Lcd-skærm før, hvor disse ting kan
stilles.
--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Preben

Dato : 24-06-04 16:01

> [...]
> Så jeg må spørge dig: hvad er det for en Lcd-skærm du har ? Jeg er lidt
> nysgerrig da jeg ikke har mødt en Lcd-skærm før, hvor disse ting kan

Well, på min normale fladskærm bruger jeg da (uanset om det er DVI eller
analog) stadig indstillinger til VertRefresh og Hsync for X-serveren, så
sådanne indstillinger er da meget normale.

Jeg kan som sådan ikke indstille de refresh-rates på skærmen, men
samspillet mellem software og hardware skal jo stadig være der. På en
normal LCD skærm er de da til at finde i specifikationerne på selve skærmen.
Problemet består i at min skærm begynder at flimre i både framebufferen
(console) og i X! Det er lidt af et problem - efter at have sat
VertRefresh til konstant 60 har jeg fået et bedre billede, men den
flimrer stadig i starten af at computeren er tændt, hvilket giver mig
lidt problemer. Det driller mig virkelig meget.

Mvh / Preben Holm