Bluetooth-headset, anbefalinger.
Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 23-06-04 15:04

Hejsa..

Jeg leder efter et bluetooth headset til min Ericsson T39m. Har
jeg forstået det korrekt at jeg ikke nødvendigvis behøver finde et
Ericsson headset, men godt kan bruge andre fabrikater også?

Prisen er ikke så vigtig, men jeg går ret meget op i komfort. Min
kammerat har et Nokia headset, men brokker sig over at det er
svært at få til at sidde _helt_ rigtigt, og hvis ikke han får sat
det perfekt, så irriterer det øret efter lidt tid. Et eller andet
sted bliver det nok noget med at jeg tager en tur forbi Orange,
Telebutikken og hvad der nu ellers ligger af butikker i mit
lokalområde og tester hvordan de forskellige headset passer til
mit øre, men det kan jo tænkes at I allerede ligger inde med
forslag til headsets der er ekstra guf eller ting jeg skal holde
mig fra, således at jeg kan indsnævre min eftersøgning en smule på
forhånd?? Headsets med dårlig lydkvalitet kan jeg også godt
undvære..

Forslag og kommentarer modtages..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 23-06-04 15:08

Thomas Strandtoft wrote:

> Forslag og kommentarer modtages..

Tillægsspørgsmål: Hvad bruger sådan nogle dimser af batterier,
hvad er levetiden på batteriet, er de opladelige eller kommer man
til at bruge en formue på batterier??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 23-06-04 15:32

Thomas Strandtoft griflede i news:40D98EBA.8B9104CC@carftp.com:
> Tillægsspørgsmål: Hvad bruger sådan nogle dimser af batterier,
> hvad er levetiden på batteriet, er de opladelige eller kommer man
> til at bruge en formue på batterier??

Så vidt jeg har forstået, er det "indbygget" ligesom i mobilen.... Dvs.
efter ca 8 timers tale (selvfølgelig forskelligt) er det til opladning....
noget i den stil i hvert fald.

--
Hygge...
Daniel

Fra : JMo.

Dato : 23-06-04 17:14

Thomas Strandtoft wrote:

> Tillægsspørgsmål: Hvad bruger sådan nogle dimser af batterier,
> hvad er levetiden på batteriet, er de opladelige eller kommer man
> til at bruge en formue på batterier??

De bedste ligger på ca. 300 timer standby eller 8 timers taletid.

Der følger oplader med til alle (undtagen Nokias HDW-2, som bruger samme
lader som Nokia telefonerne). Til de fleste fås endvidere en billader
(12/24 v)

Fra : JMo.

Dato : 23-06-04 17:11

Thomas Strandtoft wrote:

> [...]
> svært at få til at sidde _helt_ rigtigt, og hvis ikke han får sat
> det perfekt, så irriterer det øret efter lidt tid. Et eller andet

Komfortmæssigt og lydkvalitetsmæssigt hælder jeg pt. mest til Logitechs
eller Jabras BT200/BT250, med en lille overvægt til Logitech.
De er dog alle tre lidt store i det - men særlig Logitech er prismæssigt
meget attraktivt. (BT200 ville jeg iøvrigt diskvalificere pga. dårlig
standby/taletid)

S//E HBH-65 syn's jeg sidder lidt løst på øret.

Plantronics M3000 er samme princip som Nokia HDW-2 (De er begge lavet af
Plantronics)

Nextlinks Bluespoon (Standard/Chameleon/Digital) sidder noget specielt -
jeg bryder mig ikke så meget om det, men andre syn's det er ok.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 23-06-04 19:47

"JMo." wrote:

> [...]
> De er dog alle tre lidt store i det - men særlig Logitech er prismæssigt
> meget attraktivt. (BT200 ville jeg iøvrigt diskvalificere pga. dårlig

Logitech's er sådan et halvt sæt hovedtelefoner, med en bøjle der
skal bagom nakken, right? Er det ikke noget bøvl hvis man kører
bil, jeg tænker på nakkestøtten og sårn?

Jeg kan se på Jabra's webside at BT200 har en taletid på ca. 3
timer og standby på lige omkring 100 timer, hvilket er det samme
som min mobiltelefon har med det batteri jeg benytter mest. Er der
andre fordele ved at købe en BT250 fremfor BT200 end
batterilevetiden? Telebutikken vil have 300 ekstra for BT250 og
det giver vel ikke meget mening når telefonen giver op længe før
headsettet?

Tak for alle budene..

--
Hygge..
Thomas

Fra : JMo.

Dato : 23-06-04 20:15

Thomas Strandtoft wrote:

> Logitech's er sådan et halvt sæt hovedtelefoner, med en bøjle der
> skal bagom nakken, right? Er det ikke noget bøvl hvis man kører
> bil, jeg tænker på nakkestøtten og sårn?

Nej, den går ikke bag om nakken, kun rundt om øret (men på en lidt spøjs
måde, første gang man ser den)

Det eneste problem er hvis man bruger briller - så kan den godt komme lidt
i karambolage..

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 23-06-04 20:48

"JMo." wrote:

> Nej, den går ikke bag om nakken, kun rundt om øret (men på en lidt spøjs
> måde, første gang man ser den)

Okay, nu har jeg fundet et bedre billede af dyret og kan godt se
hvad du mener..

> Det eneste problem er hvis man bruger briller - så kan den godt komme lidt
> i karambolage..

Jeg bruger kun briller når jeg kører bil om natten, så det
overlever jeg nok.. Et eller andet sted kommer de fleste headsets
vel i karambolage med brillebrugere, med mindre det er de typer
med en mikrofon på brystet og en snegl med ledning i øret??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Kim S

Dato : 23-06-04 21:22

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg har Logitech'en og bruger briller. Den sidder fint
på mig.
Den kan p.t. får for 413kr, det er hvad jeg har givet.

Mvh, Kim

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 23-06-04 21:30

Kim S wrote:

> Den kan p.t. får for 413kr, det er hvad jeg har givet.

Okay. Hvor har du fundet den så billigt?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Kim S

Dato : 24-06-04 08:18

> Okay. Hvor har du fundet den så billigt?

http://www.dataworld.dk/index.php?sideid=shop&vare=438

Mvh, Kim

Fra : Anders

Dato : 23-06-04 17:33

Thomas Strandtoft wrote:
> [...]
> jeg forstået det korrekt at jeg ikke nødvendigvis behøver finde et
> Ericsson headset, men godt kan bruge andre fabrikater også?
Tag fx et kig på http://www.jabra.com. Deres BT 250 er egentlig yderst
behagelig at have på og har en god lyd.

Fra : Johnny B

Dato : 24-06-04 06:26

der er Nextlink Bluespoon chameleon
http://www.pilcon.dk/Default.asp?menu=produkter&category=2

har det selv og det er testvinder flere steder ... dog er der oxo en digital
version med noget noice reduction, som skulle være lidt bedre, men meget
dyrere.

--
Johnny [ 2000 Frb. ]
--------

Fra : Peter Holst

Dato : 24-06-04 08:55

Nextlink Bluespoon chameleon til 649 kr her
www.salgsbutikken.dk

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 24-06-04 09:41

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> wrote in message
> [...]
> jeg forstået det korrekt at jeg ikke nødvendigvis behøver finde et
> Ericsson headset, men godt kan bruge andre fabrikater også?

Hej Thomas

Jeg bruger selv S/E HBH65 er klart en vinder på kvalitet og størrelse, er
super småt i forhold til de andre og et diskret design så man ikke ligner en
fra Star Trek alt for meget..

Et minus er dog batteritiden, det skal lades hver dag -men bruger den alm
ericsson lader så den kan lades hvorend man har sin tlf..

Er ikke billigt men jeg har prøvet mange andre og de sidder ikke nær så godt
og har ikke den kvali..

Hygge
Flemming

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 24-06-04 21:13

On Wed, 23 Jun 2004 16:04:20 +0200, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Forslag og kommentarer modtages..

Hvad med det her: http://goblue.dk/product.asp?product=140&page=1

Jeg overvejer at k¿be det men kender ikke noget til m¾rket. 9 timer
taletid og 300timer standby er da ok. Er der nogen som har pr¿vet det?

mvh
Anders

Fra : Anders

Dato : 24-06-04 21:20

Anders H. Andersen wrote:
> Jeg overvejer at k�be det men kender ikke noget til m�rket. 9 timer
> taletid og 300timer standby er da ok. Er der nogen som har pr�vet det?
Fix venligst æøå - macintosh charachterset er ikke det bedste at bruge.
Brug heller ISO-8859-1 eller noget.