Hundesygesikring
Fra : Henk

Dato : 23-06-04 09:29

Jeg vil gerne høre, om nogle her i gruppen vil delagtiggøre mig i erfaringer
(positive såvel som negative) med de firmaer, der tilbyder sygesikring af
hunde.
Selve vilkårene mv. er nemt at finde frem til på firmaernes hjemmesider, men
hvodan ser virkeligheden ud? Kort sagt, jeg vil meget gerne høre om
oplevelser med at få dækket udgifter i praksis.
Jeg har hidtil anvendt Topdanmark, og været tilfreds med dem, men da jeg i
går ville tegne forsikring på en hund mere fik jeg at vide, at de nu kun
ville forsikre hunde, hvis man samtidig (mindst) havde sin indboforsikring
hos dem. Det blev også antydet, at vi måske ikke kunne regne med at
bibeholde vore eksisterende forsikringer på de nuværende betingelser.
Kort sagt, jeg skal ud og finde et nyt selskab, men hvilket?
Alle input modtages med tak.

Mvh.
Henk

Fra : Jimmy

Dato : 23-06-04 09:52

"Henk" <hmr-remove_this@kms.dk> wrote in message
> Jeg vil gerne høre, om nogle her i gruppen vil delagtiggøre mig i
erfaringer
> (positive såvel som negative) med de firmaer, der tilbyder sygesikring af
> hunde.

Jeg har Nord Forsikring, som vist dækker op til 20.000 om året.
Der er en række andre parametre, man skal være opmærksom på, når man
sammenligner, bl.a.
- Max dækning
- Hvor længe de forsikrer hunden (nogle 10 år, andre færre)
- Selvrisiko
- Hvad der er ekskluderet dækning

Jeg har brugt forsikringen een gang og der var ingen problemer overhovedet.
Fik en check kort efter.

mvh
Jimmy

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 23-06-04 10:26

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse

> [...]
> - Selvrisiko
> - Hvad der er ekskluderet dækning
>
> Jeg har brugt forsikringen een gang og der var ingen problemer

Hej - jeg har kun den lovpligtige hundeansvarsforsikring men har overvejet
at få mine hunde sygeforsikret - lige indtil jeg læste alt der IKKE blev
dækket ........... det var mere end der blev dækket ....... jeg tænker her
specielt på at der er mange tæver, der får fjernet livmoderen, hvilket er en
bekostelig affære, der ikke dækkes og åbenbart ikke betragtes som en
sygdom - gad vide hvad det så er? En tilfældighed ........... - jeg er nok
lidt ked af det fordi jeg sidder med en enorm regning fra dyrlægen efter at
min tæve har fået fjernet livmoderen -

hilsen Pia

Fra : Battlefield´s

Dato : 23-06-04 11:30

"Pia Palmblad Wright" <fallohide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
nok
> lidt ked af det fordi jeg sidder med en enorm regning fra dyrlægen efter

Hej Pia
Nu har jeg kun hanhunde, så jeg ved ikke noget om det, men er der ikke
forskel på af hvilken grund livmoderen bliver fjernet? Hvis nu det er
p.gr.a. sygdom må forsikringen vel dække?
Det er jo klart at de ikke dækker hvis det bare er en alm. sterlisering. Men
der vel ogå forskel på de forskellige selskaber?
Hilsen Vibeke

---

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 23-06-04 16:29

> [...]

Men
> der vel ogå forskel på de forskellige selskaber?

hej Vibeke, ja det mente jeg også - men ved nærlæsning yders der ikke
tilskud til en infektion i livmoderen, hvilke rigtig mange tæver bliver syge
af .... det er det jeg ville påpege og hvad gavn gør en forsikring når den
ikke dækker sygdom og operation? og det er gældende i alle selskaber ......
I der har en hundeforsikring, prøv og læs hvad den ikke dækker ........

hilsen Pia

Fra : Henk

Dato : 23-06-04 12:37

"Jimmy" <nyhedsgruppe2001@SPAM.yahoo.co.uk> wrote in message
> [...]
> - Selvrisiko
> - Hvad der er ekskluderet dækning
>
> Jeg har brugt forsikringen een gang og der var ingen problemer

Tak for input'et.
Jeg er klar over forskellene i dækning mv. idet selskaberne oplyser dette i
betingelserne. Det er mest de positive/negative erfaringer jeg er
interesseret i.

Mvh.
Henk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-06-04 10:29

"Henk" <hmr-remove_this@kms.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bibeholde vore eksisterende forsikringer på de nuværende betingelser.
> Kort sagt, jeg skal ud og finde et nyt selskab, men hvilket?

Hej Henk

Vi har begge vores i Hundesygekassen Danmark. Både sygekasse og forsikring.
Jeg kan ikke sammenligne med andre, for vi har kun haft dem der, men vi har
ikke haft noget at klage over, men vi har heldigvis også kun sendt regninger
ind 1 gang ( anden gang glemte vi ..), men det kan de jo ikke gøre for.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 23-06-04 15:41

> [...]
> dem der, men vi har ikke haft noget at klage over, men vi har
> heldigvis også kun sendt regninger ind 1 gang ( anden gang glemte vi

Der har jeg også begge mine hunde og min kat forsikret, jeg har kun 1 gang
haft sendt en regning på katten ind og der kom pænt en check fra dem på
det beløb som jeg havde krav på.

/Jens (som på den dyre måde lærte at tegne sygeforsikring på katten)

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 23-06-04 17:30

On Wed, 23 Jun 2004 10:29:27 +0200, "Henk" <hmr-remove_this@kms.dk>
wrote:

> [...]
>bibeholde vore eksisterende forsikringer på de nuværende betingelser.
>Kort sagt, jeg skal ud og finde et nyt selskab, men hvilket?

jeg har gode erfaringer med alm.brand de er også de eneste der dækker
hele hundens liv

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

Fra : Pwh

Dato : 23-06-04 17:43

> jeg har gode erfaringer med alm.brand de er også de eneste der dækker
> hele hundens liv

Efter bedste overbevisning dækker Hundesygekassen Danmark også hele livet.

/Jens

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 23-06-04 18:43

On Wed, 23 Jun 2004 18:42:55 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>>> Mvh.

>Efter bedste overbevisning dækker Hundesygekassen Danmark også hele livet.
>
>/Jens

hmm ok så husker jeg måske ikke rigtigt, mente bare at den kun dækkede
til hunden var fyldt 10 år

Fra : Pwh

Dato : 23-06-04 19:08

> hmm ok så husker jeg måske ikke rigtigt, mente bare at den kun dækkede
> til hunden var fyldt 10 år

Nope du husker forkert, jeg har for din skyld lige slået op i deres betingelser,
og der står med store bogstaver at sygeforsikringen dækker hele dyrets liv.
Om det hele tide har været sådan hos dem ved jeg så ikke.

/Jens

Fra : Henk Rasmussen

Dato : 23-06-04 21:59

Punish the deed, not the breed wrote:
> jeg har gode erfaringer med alm.brand de er også de eneste der dækker
> hele hundens liv

Ok, det er en forskel fra min nuværende forsikring, men det fremgår vel af
betingelserne. Men du lyder som om du har gjort brug af forsikringen i Alm.
Brand, har det så været ok efter din mening?

Mvh.
Henk

Fra : BettinaP

Dato : 24-06-04 09:57

> [...]
> bibeholde vore eksisterende forsikringer på de nuværende betingelser.
> Kort sagt, jeg skal ud og finde et nyt selskab, men hvilket?

Jeg har gjort temmelig meget brug af min forsikring hos Tryg de sidste 4 år
og har ikke haft nogen problemer med at få udbetalt pengene overhovedet (den
har tjent sig hjem mange gange)

BettinaP