MS Windows
briani 27239
Billeder kan kun gemmes som bitmap :(
Fra : Spook

Dato : 23-06-04 09:17

Det har de seneste par dage kun været muligt for mig at gemme billeder fra
hjemmesider, emails, nyhedsgrupper osv. i bitmap-format, hvis jeg
højreklikker på dem - med default-navnet ikke-navngivet. Nu ved jeg
tilfældigvis, at billederne ligger de forskellige steder som jpg-filer. Jeg
har oplevet det før i enkeltstående tilfælde, men der har det løst sig selv.
Da det sker i både IE og OE, mistænker jeg kraftigt mit OS for at bære
fejlen. Jeg kører Win XP Pro med alle de seneste opdateringer.
Hvad kan jeg gøre for at lave det om?

--
På forhånd tak

Jens

Fra : Gevaldi

Dato : 23-06-04 09:23

Spook skriblede:
> [...]
> har det løst sig selv. Da det sker i både IE og OE, mistænker jeg
> kraftigt mit OS for at bære fejlen. Jeg kører Win XP Pro med alle de

Som altid når dette problem opstår, så
er det denne måde det skal gøres på:
*Tøm Temporary Internet Files* og sæt
din cache til 30 - 40 MB.

--
/Gevaldi

Fra : Spook

Dato : 23-06-04 09:50

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Som altid når dette problem opstår, så
> [...]

Mange tak for hjælpen - det var hurtigt!
....Og det virker naturligvis.

MVH

Jens

Fra : Gevaldi

Dato : 23-06-04 09:55

Spook skriblede:
> Mange tak for hjælpen - det var hurtigt!
> ...Og det virker naturligvis.

Selv tak og selvfølgelig

--
/Gevaldi

Fra : Spook

Dato : 23-06-04 10:06

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Selv tak og selvfølgelig
>

> --
> /Gevaldi

Forresten, der var en fyr, der engang skrev til mig, at nogle af billederne
på min hjemmeside blev gemt som bitmaps - men altså ikke alle. De ligger der
som jpg, og fejlen var tilsyneladende periodisk - men er årsagen den samme?

MVH

Jens

Fra : Gevaldi

Dato : 23-06-04 10:12

Spook skriblede:

> [...]
> billederne på min hjemmeside blev gemt som bitmaps - men altså ikke
> alle. De ligger der som jpg, og fejlen var tilsyneladende periodisk -

Når dine billeder ligger som jpg på din
homepage, så har han jo haft det
samme problem som dig, da han
ville gemme dem.

Så det var samme årsag.

--
/Gevaldi

Fra : Spook

Dato : 23-06-04 10:53

"Gevaldi" <georg_valdi@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

OK, tak! Det, der undrede mig, var bare, at det kun var nogle af billederne,
der skulle gemmes som bitmap. Andre billeder kunne han godt gemme som jpg.

MVH

Jens

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 23-06-04 12:34

Spook wrote:

> OK, tak! Det, der undrede mig, var bare, at det kun var nogle af
> billederne, der skulle gemmes som bitmap. Andre billeder kunne han
> godt gemme som jpg.

I en anden tråd her i gruppen, blev det nævnt at hvis der er danske tegn
i billednavnet kan det give de problemer.

mvh
Henning

Fra : Spook

Dato : 23-06-04 13:02

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> I en anden tråd her i gruppen, blev det nævnt at hvis der er danske tegn
> i billednavnet kan det give de problemer.
>
> mvh
> Henning

OK, det skulle der ikke være, men det må jeg hellere lige kontrollere.
Mange tak for hjælpen!

MVH

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-04 17:02

-----

Problemet sker også for mig hele tiden, selv kort tid efter jeg har tømt
temp mappen, men du kan altid bare "trække" billederne ud på skrivebordet og
så flytte dem hen hvor du vil. Når de trækkes ud bliver de gemt i det
rigtige format.
Vh Claus

Fra : emj

Dato : 24-06-04 14:41

On Wed, 23 Jun 2004 18:01:39 +0200, "Claus" <minemailadr a yahoo.dk>
wrote:

>Problemet sker også for mig hele tiden, selv kort tid efter jeg har tømt
>temp mappen,

Prøv så at fjerne fluebenet ved "gem ikke krypterede sider på disk"
Hilsen emj

Fra : Rado

Dato : 24-06-04 02:50

On Wed, 23 Jun 2004 10:23:25 +0200, "Gevaldi"
<georg_valdi@hotmail.com> wrote:

>Som altid når dette problem opstår, så
>er det denne måde det skal gøres på:
>*Tøm Temporary Internet Files* og sæt
>din cache til 30 - 40 MB.

Hvornår får MS snøvlet sig sammen til at fixe det cache problem? Det
har efterhånden eksisteret længe, og berører også andre funktioner,
som f.ex. "View source/Vis kilde", hvor Notepad ikke åbner med
kildekoden som forventet. Og sidst jeg prøvede at tømme cachen hjalp
det ikke på problemet - jeg var nødt til at geninstallere Windows fra
bunden af. Det ville jeg godtnok have gjort alligevel, men det er for
meget at der skal så drastiske midler til.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Gevaldi

Dato : 24-06-04 09:01

Rado skriblede:

> [...]
> bunden af. Det ville jeg godtnok have gjort alligevel, men det er for
> meget at der skal så drastiske midler til.

Det kan godt være det er en "bug", men man
kan vel også selv lære at opsætte de forskellige
programmer, så det virker efter hensigten.
At du lavede en geninstall. var dog meget
drastisk i forhold til det minimale problem.

For mig er det nu ikke noget problem, men
jeg bruger også kun en cache størrelse på
1 MB og så er IE sat til at slette TIF ved
nedlukning.

--
/Gevaldi

Fra : Rado

Dato : 24-06-04 15:58

On Thu, 24 Jun 2004 10:00:58 +0200, "Gevaldi"
<georg_valdi@hotmail.com> wrote:

>Rado skriblede:

>Det kan godt være det er en "bug", men man
>kan vel også selv lære at opsætte de forskellige
>programmer, så det virker efter hensigten.

Jeg synes altså ikke det kan være meningen at brugerne selv skal gå og
bøvle med den slags, fordi MS ikke gider fixe deres flere år gamle
bugs. De her "småting" som let kunne rettes spilder på globalt plan
titusindvis af brugeres tid.

>At du lavede en geninstall. var dog meget
>drastisk i forhold til det minimale problem.

Nu bruger jeg funktionen meget i forbindelse med webprogrammering, og
jeg kender ingen andre måder at se kildekoden på i MSIE. Så der var
ingen anden mulighed.

>For mig er det nu ikke noget problem, men
>jeg bruger også kun en cache størrelse på
>1 MB og så er IE sat til at slette TIF ved
>nedlukning.

Problemet er at det opstår ved default indstillingerne. Så kunne MS i
det mindste sætte dem så det ikke sker, og så gøre opmærksom på at det
kan ske ved større mængde cache.