MS Windows
briani 27239
CPU udnyttet 100% i MS Internet Explorer.
Fra : Erik

Dato : 23-06-04 02:19

Hej,

Jeg har en Compaq Deskpro EN (PII 350 MHz, 196 MB RAM, 56k modem, MS
Windows 2000 Pro SP4, MS Internet Explorer 5.00 SP4).

I løbet af de seneste par uger er min pc begyndt at arbejde langsomt i
MS Internet Explorer og have CPU'en udnyttet 100%, når jeg er inde på
en "krævende" hjemmeside som www.politiken.dk eller www.berlingske.dk.

1. Hvad kan være årsagen?
2. Vil det hjælpe at udvide RAM-kapaciteten til fx. 320 MB?
3. Vil det hjælpe at få en hurtigere internet-forbindelse?

På forhånd mange tak for hjælpen.

Hilsen Erik

Fra : John

Dato : 23-06-04 04:40

"Erik" skrev i en meddelelse

> [...]
>
> I løbet af de seneste par uger er min pc begyndt at arbejde langsomt i
> MS Internet Explorer og have CPU'en udnyttet 100%

Med Win 2000 og IE5.0? VIRUS!

* Slet evt midlertidige filer i IE
* Kør en virus-scanning med en opdateret antivirus
* Scan for spyware med f. eks. Ad-Aware
* Besøg http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp og hent alle
kritiske opdateringer,
ikke mindst fordi: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=18224

Med win2k/IE5.0, er Windows-update mere end hårdt tiltrængt!

Først derefter:

> 2. Vil det hjælpe at udvide RAM-kapaciteten til fx. 320 MB?
Altid godt

> 3. Vil det hjælpe at få en hurtigere internet-forbindelse?
Jeps

Mvh John

---

Fra : XoDeus

Dato : 23-06-04 12:22

> Jeg har en Compaq Deskpro EN (PII 350 MHz, 196 MB RAM, 56k modem, MS
> Windows 2000 Pro SP4, MS Internet Explorer 5.00 SP4).

Denne PC konfiguration ses mange steder.
Jeg vil anbefale at du i hvert fald opgraderer RAM hvis du har
muligheden for det da du lige selv nævnte det.

Din Internet Explorer skal sikkert også lige opdateres. IE 6.0 kan
sagtens køre på min gamle 333Mhz AMD K6-2. Virker upåklageligt.

Jeg vil ligeledes anbefale at scanne din komputer for virus i
"Fejlsikret Tilstand" samt defragramentere din Harrdisk.

Du kan derefter kører værktøjet HiJackThis fra spywarefri.dk og paste
loggen i en mail til mig. Fjern blot alle tallene fra e-mail adressen.

Så kan jeg lige se om hvad det kan være der "æder" dine CPU kræfter.

Venlig hilsen

XoDeus

Fra : Morten Due Jensen

Dato : 23-06-04 12:43

"Erik" <erik1966@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> I løbet af de seneste par uger er min pc begyndt at arbejde langsomt i
> MS Internet Explorer og have CPU'en udnyttet 100%, når jeg er inde på

Det er sandsynligvis Flash-animationer eller deslige.
> 2. Vil det hjælpe at udvide RAM-kapaciteten til fx. 320 MB?
Ikke i det aktuelle tilfælde.
> 3. Vil det hjælpe at få en hurtigere internet-forbindelse?
Heller ikke her.

Når det så er sagt - årsagen kan jo være en anden. Men prøv at
højreklikke på alle blinkende og dyttende reklamer og deaktiver dem (det
kan man gøre med Flash og Shockwave).
En hurtigere internetforbindelse er også altid rar at have.

Morten

Fra : Erik

Dato : 24-06-04 00:37

Hej,

Mange tak for de gode råd.

Min browser er allerede indstillet, således at biblioteket med
midlertidige filer automatisk tømmes, når browseren lukkes.

Jeg har allerede et antivirus-program med firewall (Norton). Jeg
opdaterer programmet en gang om ugen og kører derefter en scanning af
pc'en, og den har tilsyneladende ikke virus.

Jeg besøger allerede www.microsoft.dk en gang om ugen for at se, om
jeg bør downloade opdateringer, og jeg er ajour.

Jeg har allerede defragmenteret harddisken, selvom det ikke var
"nødvendigt", men det hjalp ikke.

Jeg har allerede kørt en diskoprydning, men det hjalp heller ikke.

Jeg har nu været inde på www.spywarefri.dk og installeret Lavasoft
Ad-aware 6.0. Efter en scanning af pc'en viste det sig, at den
indeholder fem "uheldige" objekter. Pinligt! De fem objekter er nu sat
i karantæne. Jeg synes ikke, at pc'en er blevet hurtigere, og CPU'en
er stadig meget ofte udnyttet 100%.

Er det ulejligheden værd at installere MS Internet Explorer 6.0 SP1?
Det tager vel det meste af en nat, når man kun har et modem...

Vil det hjælpe at udvide RAM-kapaciteten til fx. 320 MB, når jeg kun
anvender pc'en til tekstbehandling, regneark, e-mail og internet og
aldrig spiller eller roder med billeder, film og lyd?

Hilsen Erik

Fra : John

Dato : 24-06-04 01:29

"Erik" skrev i en meddelelse ...
> [...]
> Er det ulejligheden værd at installere MS Internet Explorer 6.0 SP1?
> Det tager vel det meste af en nat, når man kun har et modem...

Du bør altid downloade vigtige/kritiske opdateringer, incl IE6sp1, men jeg
forstår godt problemet med et modem. Go'e gamle Bill forstår det også, og
har derfor fået sine håndgangne mænd til at banke en CD-rom sammen med
opdateringer. Den go'e nyhed: Den er ganske gratis! Kan bestilles her:
http://www.microsoft.com/security/protect/cd/order.asp (Den dårlige: Der
kan være nogle ugers leveringstid)

> Jeg har allerede et antivirus-program med firewall (Norton).

Du skriver ikke hvilken version. Norton er kendt for sin høje sikkerhed, men
det er store, tunge programmer. Det kræver resurser, og sikkerheden har
således sin pris: http://www.download.com/3302-2092_4-10260993.html
Versionen her er 34 MB. (Min antivirus og firewall er tilsammen ca 12 MB).

Kun hvis du tør: Luk Norton (meget) midlertidig, og se, om det gør en
forskel.

> Vil det hjælpe at udvide RAM-kapaciteten til fx. 320 MB

Anbefalet minimum ram for win2k er så hut jeg visker 128 MB, så det vil
hjælpe, og koster ikke nogen bondegård. Jeg kører også med anbefalet minimum
uden mulighed for at udvide :( og bruger derfor en lille hjælper:
http://majorgeeks.com/download.php?det=1670 Den er ikke en erstatning for
mere ram, men sørger for, at der altid er fri ram til rådighed.

Mvh John

---

Fra : Erik

Dato : 25-06-04 07:42

Hej,

Jeg har nu installeret MS Internet Explorer 6 SP1 (det tog kun en
times tid), og jeg synes, at min pc er blevet lidt hurtigere, men
CPU'en er stadig ofte udnyttet 100%.

Efter at have drøftet problemet med min lokale pc-forhandler og
forsøgt at læse om andre brugeres erfaringer med Norton, har jeg valgt
denne løsning:

1. Norton Internet Security 2002 (antivirus og firewall)
afinstalleres.
2. AVG antivurus (freeware) installeres.
3. Sygate firewall (freeware) installeres.

Lyder det fornuftigt?

Hilsen Erik

Fra : John

Dato : 25-06-04 12:04

"Erik" skrev i en meddelelse >

> Jeg har nu installeret MS Internet Explorer 6 SP1 (det tog kun en
> times tid), og jeg synes, at min pc er blevet lidt hurtigere

Fornuftigt! De sidste vigtige/kritiske opdateringer downloader væsentligt
hurtigere! Med dette lille gratis program kan du derefter checke
Microsoft-patchene (ingen røde krydser):
http://www.belarc.com/free_download.html

> [...]

> 2. AVG antivurus (freeware) installeres.
> 3. Sygate firewall (freeware) installeres.

Værd at prøve. Men husk også, at med en kun 350 MHz processor, bliver din
'puter aldrig nogen hurtigløber.

God arbejdslyst! Mvh John

---

Fra : Erik

Dato : 29-06-04 11:57

Hej,

Jeg kunne ikke installere Sygate firewall pga. en fejl med filen
smc.exe, så jeg har installeret ZoneAlarm firewall.

AVG antivirus, ZoneAlarm firewall og Ad-Aware antispyware fungerer
glimrende, og maskinen er blevet så hurtig, at jeg vil undlade at
opgradere RAM-kapaciteten fra 192 til 320 MB.

Mange tak for hjælpen.

Hilsen Erik