fiskeplageri?
Fra : Nana Sørensen

Dato : 23-06-04 01:16

Hej gruppe....

Hvad mener i om akvariet nederst på denne side? Kan det overhovedet
indeholde fisk, uden at det betegnes som fiskeplageri? Mange kommentarer
ønskes, for på mig virker det sgu sygt.

Mvh. Nana

http://www.gadgets.dk/ecommerce-categories/view.tcl?category%5fid=5667

Fra : Jesper Laursen

Dato : 23-06-04 14:18

Jeg er sikker på at de 2 PLASTIKFISK
der høre med til akvariet IKKE lider nogen større last ved
at gå i det.

Det er da folk som jer jeg er mere nervøs for
når i ikke læser tingene ordentligt igennem
før i hakker op om dyreplageri !!!

Der er INGEN steder i annoncen skrevet at det er
til brug til rigtige fisk, men kun til de medfølgende plastikfisk

Og så gør det jo ikke noget at man tænker lidt selv !!!
et sennepsglas kunne man jo osse holde fisk i
men det er der jo ingen der gør vel ?

Hilsen Jesper

Fra : Brizz

Dato : 23-06-04 14:46

> Og så gør det jo ikke noget at man tænker lidt selv !!!
> et sennepsglas kunne man jo osse holde fisk i
> men det er der jo ingen der gør vel ?

Uden at nævne nogen butiks navne har jeg set en butik der holder kampfisk i
netop sennepsglas. Uanset hvor længe de skal gå der er det da for småt!

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 23-06-04 16:15

Brizz skrev i meddelelsen

> Uden at nævne nogen butiks navne har jeg set en butik der holder
> kampfisk i netop sennepsglas. Uanset hvor længe de skal gå der er det
> da for småt!

Lige netop dette har jeg også set. Jeg vil heller ikke nævne nogen navne,
men jeg håber blot det er den samme forretning der er tale om, så dette ikke
finder sted på hvert et gadehjørne.

Jeg har været i pågældende butik tre gange. Første, eneste og sidste gang.

Kenn H. Jensen

Fra : Brizz

Dato : 23-06-04 16:48

> [...]
> finder sted på hvert et gadehjørne.
>
> Jeg har været i pågældende butik tre gange. Første, eneste og sidste gang.

Kan jo uden at sige for meget, sige den ligger centralt i kbh... så er ingen
navne nævnt

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 23-06-04 17:07

Brizz skrev i meddelelsen

> Kan jo uden at sige for meget, sige den ligger centralt i kbh... så
> er ingen navne nævnt

Jamen så er det den samme. Heldigvis !

Kenn H. Jensen

Fra : Brizz

Dato : 23-06-04 17:29

> Jamen så er det den samme. Heldigvis !

Ja håber sq ikke det findes andre steder.
Man får ihvertfald ikke lyst til at købe de fisk..og alligevel gør man så de
slipper for at være deri

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Brizz

Dato : 23-06-04 14:49

> Jeg er sikker på at de 2 PLASTIKFISK
> der høre med til akvariet IKKE lider nogen større last ved
> at gå i det.

Hvor står det?

Dette er klippet direkte ud fra teksten
"Du skal bare bruge lidt vand og et par fisk, så kan du gå på opdagelse i
dybet.
Føden til fiskene serveres lige ud for kikkerten så du kan følge med når
fiskene spiser sig mætte. "

Hvor er det du ser det IKKE skulle være levende fisk der skulle deri?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Kenn H. Jensen

Dato : 23-06-04 16:18

Brizz skrev i meddelelsen

> Hvor står det?

Jeg tror der er tale om en lille misforståelse. I det første link der blev
givet var det nederste vistnok noget med kunstige fisk.

> [...]
> når fiskene spiser sig mætte. "
>
> Hvor er det du ser det IKKE skulle være levende fisk der skulle deri?

Jeps, du har fanget det rigtigt, men prøv lige at se det første link igen,
så kan du også se hvordan misforståelsen opstod.

Kenn H. Jensen

Fra : Brizz

Dato : 23-06-04 16:49

> Jeps, du har fanget det rigtigt, men prøv lige at se det første link igen,
> så kan du også se hvordan misforståelsen opstod.

Ja men så se på tiden det er indrykket og der er svaret. Men ja
misforståelser opstår

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : ibber

Dato : 24-06-04 11:20

når jeg tæller cm sammen får jeg det til 15 liter

Vedrørende kampfisk er det ganske normalt at de opbevares i syltetøjsglas
hos dyrehandlere.

Hele livet lever de faktisk samme sted og venter kun på der kommer en hun de
kan parrer sig med.

når de bliver importeret til danmark ligger fisken i en plastpose der er
mindre end en pakke cigaretter i sådan en pose kan den leve i en uges tid

Fra : plesner

Dato : 24-06-04 13:22

> Hele livet lever de faktisk samme sted og venter kun på der kommer en
> hun de kan parrer sig med.

Vås. I naturen findes de ofte i mindre iltfattige vandhuller, hvor de kan
overleve p.g.a. deres labyrintorgan. De har her typisk nogle territorier,
der er større end selv de største akvarier, vi giver dem. Derfor er 'samme
sted' ikke mere rigtig for denne art, end det er for så mange andre.

> når de bliver importeret til danmark ligger fisken i en plastpose der
> er mindre end en pakke cigaretter i sådan en pose kan den leve i en
> uges tid

Jamen fordi den tilfældigvis er sejlivet, er der jo ingen grund til, at den
skal mishandles ? Vi kunne sikkert også leve længe i et areal svarende til
en telefonboks, men ville det være særlig rart at gøre det ?

plesner