Er bilens største påhængsvægt større end 1~
Fra : Per H

Dato : 22-06-04 19:58

set på campingstuff.dk

se subj.

hvad menes der med det? er det hvor meget CV totalt må veje,

jeg syndtes det står en smule kryptisk.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Carsten Stage

Dato : 22-06-04 20:23

Per H wrote:

> ...Er bilens største påhængsvægt større end 1225 kg?

> hvad menes der med det? er det hvor meget CV totalt må veje,

> jeg syntes det står en smule kryptisk.

Det er tallet på bilens registreringsattest, som angiver hvor meget bilen
maksimalt må trække. Her tales der om faktisk vægt.

Det er en uvant vending, men det er de ord, der bruges på bilens
registreringsattest

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Per H

Dato : 22-06-04 20:40

On Tue, 22 Jun 2004 21:22:49 +0200, "Carsten Stage"
<stage_nospam@fabel.dk> skrev:

> [...]
>maksimalt må trække. Her tales der om faktisk vægt.
>
>Det er en uvant vending, men det er de ord, der bruges på bilens

på min reg attest på bilen står der.

"påhængskrt. Største totalvægt M/ bremser 1525

min Wilk 500 vejer total max 1200 kg. så det går lige med nød og næppe

i øvrigt troede jeg at der stod noget om kugletryk på reg. Attesten.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Henrik

Dato : 23-06-04 12:23

Hejsa

Den maksimale total vægt som står skrevet på reg. papirerne står kun for
hvad bilen må trække men ikke om føren af bilen må køre med det.
Har fået oplyst af politiet at en fører uden anhænger kort maksimalt må
kører med bilens egenvægt + 50kg.
Skal man op og udnytte bilens maks. kræves der hængerkort.
Med bilens egenvægt må ikke samlignes med bilens totalvægt.

De bedste ferie ønsker til alle
Henrik

Fra : Per H

Dato : 23-06-04 14:38

On Wed, 23 Jun 2004 13:22:56 +0200, "Henrik"
<steinar@paradis.tdcadsl.dk> skrev:

> [...]
>kører med bilens egenvægt + 50kg.
>Skal man op og udnytte bilens maks. kræves der hængerkort.

Tak for det svar. nu er det meget nemmere.

>Med bilens egenvægt må ikke samlignes med bilens totalvægt.
nej det er klart

Men jeg tror nik jeg tager det tralerkort snart, så føler man sig ikke
bundet på hænder og fødder.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : claus b. p.

Dato : 23-06-04 20:41

"Per H" <phbyg@privat.dk> wrote in message

> Tak for det svar. nu er det meget nemmere.

> nej det er klart
>

> Men jeg tror nik jeg tager det tralerkort snart, så føler man sig ikke
> bundet på hænder og fødder.

Husk også at bilens + cv's totalvægte højst må være 3500 kg, hvis man ikke
har hængerkort.

/Claus

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 23-06-04 19:26

"Per H" <phbyg@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nej det er klart
>

> Men jeg tror nik jeg tager det tralerkort snart, så føler man sig ikke

Selv om det vist ikke er aktuelt for dig så skal man dog lige huske den
"gamle" krøller; totalvægten af vogntoget må ikke overstige 3.500 kg.
Egentligt er reglerne ikke så svære; for mig, med en max anhængervægt på
1.600 kg, betyder bilens egenvægt på 1.350 kg + 50 kg at jeg må trække 1.400
kg på mit "lille" kørekort. Og jeg må altså heller ikke køre med en anhænger
på 1.500 kg totalvægt, selv om jeg ikke læsser den til mere end 1.400 kg -
og det er pga reglerne om kørekort. Ikke om vægt....fordi bilen må trække
1.600 kg...
Satte vi et andet eksempel op var resultatet et andet: En Skoda Octavia 1,6
må trække 1.000 kg. Egenvægten kender jeg forresten ikke, men lad os sætte
den til 1.050 kg + 50 kg, så har vi en tjenestevægt på 1.100 kg. Og altså
over tilladt anhængervægt....så må man godt køre med en anhænger med
totalvægt på over 1.000 kg - blot den ikke er læsset til mere end 1.000 kg !
At du så får lidt svært ved at finde en cv, der har så lav egenvægt at du
stadig har overskud til bagagen er en anden sag

Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder