Ormekur m.m. ?
Fra : Ukendt

Dato : 22-06-04 12:19

Vi har nu fået os to dejlige killinger, som godt nok kun er 11 uger.
Hvornår må vi give dem en ormekur ?

Damen som havde killingerne sagde tidligst, når de var 12 uger ?

Lige et spørgsmål mere:
Der er en fjerdedel nfo, i killingerne, som begge er langhårede. Deres to
brødre var korthåret.
Bliver de mon så langhåret, at de skal børstes og hvilken børste kan man
evt. bruge her i starten for, at de vænner sig til at blive børstet ?
Evt. en blød babybørste ? Eller har i et evt. link med forskellige
kattebørster osv., jeg kan kigge på.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Battlefield´s

Dato : 22-06-04 13:14

Hej Buffy

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har nu fået os to dejlige killinger, som godt nok kun er 11 uger.
> Hvornår må vi give dem en ormekur ?
>
> Damen som havde killingerne sagde tidligst, når de var 12 uger ?

Tillykke med de to små. Det er noget sludder, at de først må få ormekur ved
12 ugers alderen. Nu om dage skal man have ormekur på recept hos dyrlægen.

> [...]
> evt. bruge her i starten for, at de vænner sig til at blive børstet ?
> Evt. en blød babybørste ? Eller har i et evt. link med forskellige

Det med børster ved jeg ikke noget om, men jeg tvivler på at katte med en
fjerdedel nfo kan blive langhårede. Men måske er der mere end en fjerdel
langhår i dem?
Hilsen Vibeke

---

Fra : Louise Hansen

Dato : 22-06-04 13:37

Hej Buffy!

Allerførst tillykke med de to små! Og så må jeg desværre tilslutte
mig Vibekes svar vdr. ormekur: Det er noget værre sludder, at
killingerne skal være 12 uger før, de må få ormekur - til gengæld skal
de faktisk være 12 uger før, de overhovedet er gamle nok til at forlade
moderen, noget som mange mennesker desværre stadig ikke er klar over!
Men ormekur er i dag noget, man ganske rigtigt får på recept hos
dyrlægen, hvis der konstanteres orm hos katten!

Mht. pelslængde ville jeg blive meget overrasket, hvis killinger med
blot en fjerdedel NFO i sig gik hen og blev langhårede. Men hvis dette
skulle ske vil jeg anbefale en børste med bløde plastikpigge og børster
i bunden eller en lille karte (alt afhænging af hvor lang pelsen bliver)
samt evt. en rullekam! Men spørg evt. hos en dyrehandler - der vil de
kunne fortælle dig meget, meget mere!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 22-06-04 13:52

> [...]
>

> ---
>
> Killinger skal have ormekur 2 gange inden de er 12 uger,så det er på høje
tid jeres små killinger får en behandling,husk også at tjekke for lopper og
øremider da disse ting kan være medvirkende til at killinger går helt i
stå,eller får kroniske lidelser,jeg avler selv katte,krydsninger og ægte u
stamt,og jeg har lavet fjerdedelskatte som er blevet så langhåret at de
skulle redes igennem jævnligt,du kan købe alverdens kamme og børster i
dyreforretninger,men du må lige se hvordan pelsen udvikler sig,det er jo
lidt svært at sige når det er krydsninger,men det er jo en af charmerne ved
krydsninger...held og lykke med de to små

Med venlig hilsen
Sascha og Sillemis
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-04 14:03

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Hej Vibeke !

> Tillykke med de to små. Det er noget sludder, at de først må få ormekur
ved
> 12 ugers alderen. Nu om dage skal man have ormekur på recept hos dyrlægen.

Tænkte nok, at det var noget sludder, men var ikke helt sikker, så jeg turde
ikke protesterer til damen.

> Det med børster ved jeg ikke noget om, men jeg tvivler på at katte med en
> fjerdedel nfo kan blive langhårede. Men måske er der mere end en fjerdel
> langhår i dem?

Mormis var desværre ude og rende, så vi fik ikke hende af se, så jeg ved det
faktisk ikke. Kun hvad damen fortalte.
Har lagt et par billeder her af killingerne ( Phoebe- den mest lyse og
Piper - den mørkere ), så kan i måske vurdere hvor langhårede de bliver og
hvad hedder farven på dem.

http://www.tjekmig.dk/html/vores/os.php

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Charlotte A.

Dato : 22-06-04 17:09

Hejsa

Tillykke med de to små - hvor er de bare bedårende

--
KH
Charlotte A

Fra : Britta Sørensen

Dato : 23-06-04 10:43

> [...]

> evt. bruge her i starten for, at de vænner sig til at blive børstet ?
> Evt. en blød babybørste ? Eller har i et evt. link med forskellige

Hej Buffy,

jeg vil først og fremmest sige stort tillykke med de små tøser.

I starten af deres killinge periode vil jeg anbefald dig at bruge en
babybørste for at vende de små til at blive børstet, hvis de ikke er vandt
til det fra deres tidligere hjem.
Når så pelsen efterhånden vokser lidt til, og de er blevet lidt større skal
du nok anskaffe dig en kam, børste og karte.
Jeg har en ½ Maine Coon herhjemme, og han klarer tilnærmelsesvis sin pels
selv, kun i fælde perioden behøver hen en hjælpende hånd, for at undgå alt
for mange hårboller.

Held og lykke med dem !

Mange hilsner Britta

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-04 11:42

"Britta Sørensen" <felix-abe@sol.dk> skrev i en meddelelse

Hej Britta !

> jeg vil først og fremmest sige stort tillykke med de små tøser.

Takker mange gange

> [...]
> selv, kun i fælde perioden behøver hen en hjælpende hånd, for at undgå alt

Vi får fat i en babybørste til dem. De er begge meget tillidsfulde, så vi
kan ligeså godt vænne dem til børstningen fra start.
Vi ønsker jo heller ikke, at der går knuder i pelsen, når de bliver større.

Tak for dit svar.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-04 16:27

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvornår må vi give dem en ormekur ?

Så har mislingerne fået første ormekur
Sikke en pris ! 164 kr. for en tube pasta til 6 kg. kat. Så er der
selvfølgelig til et par gange, men alligevel.
Kan man evt. bestille ormekur over nettet, til en billigere pris ?

Mvh. www.tjekmig.dk