Hundehvalpe
Fra : Crazy Camilla

Dato : 22-06-04 11:15

Hej.

Har nogen herinde erfaringer med salg af blandingshvalpe (gadekryds) til
hvilken pris, og hvor hurtigt gik det?

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Jimmy

Dato : 22-06-04 16:49

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> wrote in message
> Hej.
>
> Har nogen herinde erfaringer med salg af blandingshvalpe (gadekryds) til
> hvilken pris, og hvor hurtigt gik det?

Dem vi købte af skull have 1200 per stk, men der var også fire hunde i
hvalpene.

De satte i DBA og på en uges tid var de alle væk.

Mvh
Jimmy

Fra : Pwh

Dato : 22-06-04 17:03

Crazy Camilla wrote:
> Hej.
>
> Har nogen herinde erfaringer med salg af blandingshvalpe (gadekryds)
> til hvilken pris, og hvor hurtigt gik det?
>
> Med venlig hilsen Camilla.

Jeg tror at det kommer meget an på hvor i landet du bor og hvor
mange racer der er mixet ind i hundene. Jeg har selv købt 2 blandinger
her på Sjælland hvor priserne er ret høje, og jeg gav 3000kr for Tyson
som er Labrador og Schæfer og jeg har lige betalt 2500kr for Angel
som er Labrador og Rottweiler. Begge steder jeg købte fik hurtigt solgt
alle deres hvalpe til de priser, så et sted mellem 500 og 4000kr alt efter
blanding og hvor i landet du sælger.

/Jens

Fra : Crazy Camilla

Dato : 22-06-04 17:37

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> alle deres hvalpe til de priser, så et sted mellem 500 og 4000kr alt efter

Hej.

Det er mine forældres dansk/svenske gårdhund som er blevet med hvalpe ved et
uheld.
Faderen er en lille langhåret, spidsnæset fyr af ubestemmelig race.
Min mor forestiller sig at de skal koste 500 kr.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-04 17:55

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Faderen er en lille langhåret, spidsnæset fyr af ubestemmelig race.
> Min mor forestiller sig at de skal koste 500 kr.

Det er vel også en meget rimelig pris, alt efter om de har fået ormekur osv.
Når det så er sagt, så tror jeg sagtens , at hun kan få mindst 1500 kr. pr.
hvalp.
Små blandninghunde er meget populære.
Vi gav 900 kr. for Buffy ( labrador uden papirer ). Folk tager tit 3-4000
kr. for "ægte" hunde uden stamtavle.

Vi gav ca. 1200 kr. til vaccine, chipmærkning, ormekur osv. efter, at vi
havde fået Buffy. Så hvis hvalpene bliver dyrlægetjekket osv. inden de
flytter hjemmefra, kan udgiften til dette jo lægges oveni prisen.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 22-06-04 18:02

> [...]
> Faderen er en lille langhåret, spidsnæset fyr af ubestemmelig race.
> Min mor forestiller sig at de skal koste 500 kr.

Bare husk på at når de sælger dem til 500 så vil de få lagt flere
"impuls-købere" end hvis de sætter prisen på eksempelvist 1500,-

Har bla.a. et "vennepar" der nu har deres 6. impuls-køb hund. De 5
forregående er blevet foræret væk pga. adfærdsproblemer... Og tro mig, de
mennesker er i sig selv et adfærdsproblem for hunde!

--
Rinnie

http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : Pwh

Dato : 22-06-04 18:48

> Bare husk på at når de sælger dem til 500 så vil de få lagt flere
> "impuls-købere" end hvis de sætter prisen på eksempelvist 1500,-

Det er ud over min fatteevne at sådan nogle småpenge kan værer afgørende
for om man vælger at få hund eller ej. Jeg er selv langt fra rig, heller ikke fattig.
Men det ragede mig da en høstblomst om jeg skulle betale 1000 eller 7000 kr
for mine hunde. I det samlede regnestykke er det alligevel den mindste udgift.

> Har bla.a. et "vennepar" der nu har deres 6. impuls-køb hund. De 5
> forregående er blevet foræret væk pga. adfærdsproblemer... Og tro
> mig, de mennesker er i sig selv et adfærdsproblem for hunde!

Meget trist at hører ;-((

/Jens

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 22-06-04 21:59

> [...]

kr
> for mine hunde. I det samlede regnestykke er det alligevel den mindste

Det er ikke alle der har det sådan! For nogen er 500 overkommeligt men 1000
er mere end de kan klare eller _vil_ betale for en hund! Det "vennepar" har
aldrig betalt mere end 500 for en hund. Man skulle næsten tro de ikke vil
betale mere for en hund fordi de alligevel skal skifte den ud!

....og det er sådan mange steder!

Ja, 6000 for en hund er også rigtig meget for mig, men ikke desto mindre har
jeg 4 racehunde med DKK-stamtavle. For mig er det et spørgsmål om så at
vente de måneder mere med at få en hund og så spare de flere penge op men
for folk med samme økonomi som os der en søndag formiddag finder ud af de
lige vil ha' en hund, der er 500 kroner rigeligt at bruge!

Ved også at vente de måneder mere og spare op ved jeg også at jeg kan
undvære de penge hver måned til min hunde-budget-konto!

Lidt svært at forklare, men tror du er med!

Rinnie

Fra : Louise

Dato : 23-06-04 11:48

Det undrer mig faktisk lidt at folk betaler så mange penge for en
blandingshvalp; ikke at jeg finder det forkert, jeg synes kun det er
positivt at folk er villige til at betale for deres hund.

Iøvrigt er min erfaring at folk ikke tænker sig om uanset prisen. De
fleste folk der gør dumme impulskøb kan også gøre det med en racehund
til mange tusinde kroner.

Jeg er stadig forundret over at man kan få 4000 for en blandingshvalp
som må formodes at være lavet lidt tilfældigt når jeg har svært ved at
sælge mine for 6000. Der er trods alt lagt meget arbejde i at udvælge
de rigtige hunde i mange generationer og jeg har brugt enorme mængder
tid, energi og penge på at vise, de er "gode nok" både
eksteriørmæssigt og mht helbred og mentalitet. Desuden får de da en
masse ting med, når de køber hund og har en livslang (hundens liv
) rådgiver og hjælper i mig. :o/

Er racen (belgisk hyrdehund) generelt upopulær/ikke moderne eller
HJÆLP er mine hunde skodhunde? Lige nu har jeg to kanon gode
tævehvalpe og der er bare ingen henvendelser???

Louise

www.malinoise.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 23-06-04 14:03

"Louise" <egdal@sporty.dk> skrev i en meddelelse news:125af6bd.0406230247.28fc462d@posting.google.com...
> [...]
>
> Iøvrigt er min erfaring at folk ikke tænker sig om uanset prisen. De
> fleste folk der gør dumme impulskøb kan også gøre det med en racehund

Det har du helt ret i.
Jeg så i går et program om hunde, hvor der bl.a. var indslag fra et internat.
Det blev fortalt, at de engang havde fået en Siberian Husky ind,
som ejeren havde købt dagen før for 5000 kr.
Hunden havde tilladt sig at tisse på gulvet, da hun var kommet hjem med den
- så derfor ville hun ikke have den mere.
Hvorfor den ikke kunne komme tilbage til opdrætteren blev der ikke sagt noget om,
men vedkommende har måske ikke været villig til at tage den tilbage.
Sådan en historie er forhåbentlig yderst sjælden, men den er da et bevis på,
at folk godt kan give mange penge for en hund uden overhovedet
at have sat sig ind i noget som helst!
Men stadigvæk er jeg sikker på, at hunde man har givet en god sum penge
for er en mere velovervejet anskaffelse end den nuttede hvalp,
som man enten får gratis eller til et såkaldt symbolsk beløb.
Og før nogen flipper ud, så er jeg godt klar over at man godt kan
være en god og ansvarsbevidst hundeejer,
selvom man ikke har givet en halv bondegård for sin hund.

> [...]
> HJÆLP er mine hunde skodhunde? Lige nu har jeg to kanon gode
> tævehvalpe og der er bare ingen henvendelser???

Jeg har været inde på din hjemmeside og kigget på dine hvalpe,
de er da godtnok bare skønne.
Jeg har ikke nogen forklaring på, hvorfor de ikke går som varmt brød
- skodhunde er det jo da ihvertfald ikke.
Men heldigvis er du jo kritisk med, hvem du sælger til,
så derfor kan der godt gå lidt længere tid inden de rigtige købere melder sig.
Held og lykke med at finde hjem til de to yndige "damer".

mvh Eva

PS. Dine katte er også dejlige.

Fra : Pwh

Dato : 23-06-04 16:13

Louise wrote:
> Det undrer mig faktisk lidt at folk betaler så mange penge for en
> blandingshvalp; ikke at jeg finder det forkert, jeg synes kun det er
> positivt at folk er villige til at betale for deres hund.

Jeg har lige betalt 2500kr for Angel som er blanding af Lab og Rotte,
og det var uden vaccination og chip. Det var jeg da mere end villig til at
betale da det faktisk var en "ønskeblanding" og lige den blanding er der
faktisk ikke ret mange af. Ville jeg have haft en ren Lab eller en ren Rotte
havde det da været meget let at finde et kuld, så det kan jo også værer
et spørgsmål om udbud og efterspørgsel.

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 23-06-04 17:27

Tue, 22 Jun 2004 19:01:52 +0200, Rinnie Ilsøe wrote:

> [...]

>forregående er blevet foræret væk pga. adfærdsproblemer... Og tro mig, de
>mennesker er i sig selv et adfærdsproblem for hunde!

Her er det igen, man spørger efter et hunde"kørekort"!

--
Mvh. Sonja P. sonpet***@pc.dk fjern salamien http://www.sonpet.dk

Dette er ikke en kontaktannonce, så hvis du mangler
en kæreste, kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

Fra : Kong Kurt

Dato : 26-06-04 14:05

On Tue, 22 Jun 2004 19:01:52 +0200, "Rinnie Ilsøe"
<gimze@flatcoated-retriever.dk> wrote:

> [...]
>forregående er blevet foræret væk pga. adfærdsproblemer... Og tro mig, de
>mennesker er i sig selv et adfærdsproblem for hunde!

Endnu et argument for "Kørekort til hunde!"
--
Støt Noget Stort

http://www.tungogsmuk.dk

Hilsen
Kong Kurt

Fra : Pwh

Dato : 22-06-04 18:43

> [...]
> Faderen er en lille langhåret, spidsnæset fyr af ubestemmelig race.
> Min mor forestiller sig at de skal koste 500 kr.

Hvis det er i Jylland du bor er 500kr nok meget realistisk med sådan en
ubestemmelig blanding. På sjælland vil de nok kunne sælges for 1000-1500kr.

/Jens

Fra : Crazy Camilla

Dato : 22-06-04 20:07

> Hvis det er i Jylland du bor er 500kr nok meget realistisk med sådan en
> ubestemmelig blanding. På sjælland vil de nok kunne sælges for
1000-1500kr.

> /Jens

Hej.

Vi bor i Midtjylland.
For 9 år siden gav vi selv 500 kr. for Trine, der er en dansk/svensk
gårdhund uden papirer.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 22-06-04 22:54

"Crazy Camilla" <findes@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> Vi bor i Midtjylland.
> For 9 år siden gav vi selv 500 kr. for Trine, der er en dansk/svensk
> gårdhund uden papirer.

Vi gave 2000 kr for Nicki ( også en D/S gårdhund uden papirer ), og det
synes jeg egentlig er okay, så det synes jeg da sagtens i kan tage for de
små hvalpe.

9 år, så er det vist også aller sidste change for at få hvalpe ( ved godt
det var et uheld, så ingen kritik )

Held og lykke med at få solgt hvalpene

Mange venlige hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Crazy Camilla

Dato : 23-06-04 11:13

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> små hvalpe.
>
> 9 år, så er det vist også aller sidste change for at få hvalpe ( ved godt

Hej.

Trines mor var altså også en gammel hund den første og eneste gang hun fik
hvalpe, og det klarede hun super flot. Der kom 3 stk.
Men lad os nu se hvad der sker.

Med venlig hilsen Camilla.