MS Windows
briani 27239
windows98 kompatibilitet i win2000?
Fra : Peter T.

Dato : 22-06-04 09:44

Hvordan er det jeg aktiverer windows98 kompatibilitet i windows 2000?

--
Salg af googlesøgninger: en femmer pr. søgning.
**** Ugens tilbud: 10 søgninger til kun 40 kr ****

Jeg sælger også friseringer til 25 kr.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-06-04 10:54

Peter T. skrev:

> Hvordan er det jeg aktiverer windows98 kompatibilitet i
> windows 2000?

Har Win2000 ikke kun WinNT 4.0 og Win95-kompatibilitet, når
kompatibilitet bliver koblet til?

Har du allerede mulighed for at vælge imellem de to, eller
har du ikke koblet kompatibilitetstilstanden til endnu?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter T.

Dato : 22-06-04 11:02

Thomas G. Madsen leverede følgende historie fra de varme lande:

> Har Win2000 ikke kun WinNT 4.0 og Win95-kompatibilitet, når
> kompatibilitet bliver koblet til?

Åh ja. Du har ret.

> Har du allerede mulighed for at vælge imellem de to, eller
> har du ikke koblet kompatibilitetstilstanden til endnu?

Svjh rigtigt - jo. Men jeg kan ikke huske hvordan man aktiverer det og jeg
kan ikke google mig frem til resultatet. :)

(Burde være jeg skulle droppe min googlesøgning-geschjæft jvf. min signatur
hæhæ...)

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-06-04 11:17

Peter T. skrev:

> Men jeg kan ikke huske hvordan man aktiverer det og jeg kan
> ikke google mig frem til resultatet. :)

Okay. Jeg ved ikke om det er koblet til som standard i SP4, men du
har ikke adgang til det i den første udgave af Win2000 og ej heller
i SP1. Fra og med SP2, man du koble det til med følgende kommando
i Start > Kør: regsvr32 %systemroot%\apppatch\slayerui.dll

Jeg kan ikke huske, om det er nødvendigt at genstarte efterfølgende,
men når du har kørt denne kommando, skulle du gerne have et faneblad
mere ved højreklik ved navn Kompatibilitet / Compatibility.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter T.

Dato : 22-06-04 11:41

Thomas G. Madsen leverede følgende historie fra de varme lande:

> i Start > Kør: regsvr32 %systemroot%\apppatch\slayerui.dll

Filen blev fint installeret, men der er ikke dukket nogen ny fane op (har
genstartet). Jeg fandt forøvrigt også <http://support.microsoft.com/?kbid=
279792> og det passer nøjagtigt til hvad du har skrevet. Sært... For jeg
har allerede SP4 installeret.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-06-04 11:53

Peter T. skrev:

> Filen blev fint installeret, men der er ikke dukket nogen ny
> fane op (har genstartet).

Hmm, sært.

> Jeg fandt forøvrigt også
> <http://support.microsoft.com/?kbid=279792> og det passer
> nøjagtigt til hvad du har skrevet.

Der står jo også: 'HOW TO: Enable Application Compatibility-Mode
Technology in Windows 2000 SP2 and SP3' så det gælder åbenbart
ikke for SP4. Jeg stod af Win2000-halløjet da SP3 udkom, så jeg
kan desværre ikke hjælpe yderligere.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter T.

Dato : 22-06-04 12:03

Thomas G. Madsen leverede følgende historie fra de varme lande:

> ikke for SP4. Jeg stod af Win2000-halløjet da SP3 udkom, så jeg
> kan desværre ikke hjælpe yderligere.

Jeg takker i hvert fald for hjælpen. :)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-06-04 12:40

Thomas G. Madsen skrev:

> Der står jo også: 'HOW TO: Enable Application Compatibility-Mode
> Technology in Windows 2000 SP2 and SP3' så det gælder åbenbart
> ikke for SP4. Jeg stod af Win2000-halløjet da SP3 udkom, så jeg

Det virker fint i min Windows 2000 SP4 (og den har ikke haft tidligere
SP's).

Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-06-04 14:19

Peter T. skrev:

> Jeg takker i hvert fald for hjælpen. :)

Så lidt, men velbekomme.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 22-06-04 14:19

Jesper G. Poulsen skrev:

> Det virker fint i min Windows 2000 SP4 (og den har ikke haft
> tidligere SP's).

Jeg kan også snildt forestille mig, at det er koblet til som
standard i SP4 for det virker i mine øjne ret oldnordisk, at man
skal skive en kommando for at koble en funktion til, som burde
være koblet til som standard.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter T.

Dato : 22-06-04 14:44

> [...]

> standard i SP4 for det virker i mine øjne ret oldnordisk, at man
> skal skive en kommando for at koble en funktion til, som burde

Det troede jeg også om 137 GB begrænsningen for harddiske. For den skal
også manuelt aktiveres i windowsregistret, er jeg belært af dårlige
erfaringer.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-06-04 19:24

Peter T. skrev:

> Det troede jeg også om 137 GB begrænsningen for harddiske. For den
> skal også manuelt aktiveres i windowsregistret, er jeg belært af

Det er tilgengæld mere tilfældigt hos mig om den er aktiveret ved
installation af SP4 eller ej.

Jesper G. Poulsen

Fra : Rado

Dato : 24-06-04 02:54

On Tue, 22 Jun 2004 13:44:11 GMT, "Peter T."
<pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote:

>Det troede jeg også om 137 GB begrænsningen for harddiske. For den skal
>også manuelt aktiveres i windowsregistret, er jeg belært af dårlige
>erfaringer.

Jeg har da lige installeret en 160 Gb disk uden at lave nogen registry
ændringer? Har ikke oplevet nogen problemer i den sammenhæng.
Kører med SP4.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Peter T.

Dato : 24-06-04 21:40

Rado leverede følgende historie fra de varme lande:

> Jeg har da lige installeret en 160 Gb disk uden at lave nogen registry
> ændringer? Har ikke oplevet nogen problemer i den sammenhæng.
> Kører med SP4.

Min hardisk fungerede også fint og jeg havde filer til at ligge på den.
Første gang den crashede, var filstrukturen intakt, men filerne var een
stor udkogt balje ærtesuppe. Ingen filarkiver virkede, almindelige .txt-
filer var ulæselige selvom de kunne åbnes med notepad, .exe-filer virkede
ikke osv.. Og først da det skete igen anden gang, gik det op for mig, at
disken fint kunne *SE UD SOM OM* den virkede, men når den var fyldt op til
et *vist* punkt, så gik der seriøst ged i det.
Læs mere på <http://www.48bitlba.com/>, som er en side, der er specielt
dedikeret til dette problem. Min disk har kørt fint siden da, men jeg er
stadig vildt paranoid over, at det kan ske igen, når jeg to gange har
mistet værdifulde data... :(

Fra : Rado

Dato : 25-06-04 09:15

On Thu, 24 Jun 2004 20:40:05 GMT, "Peter T."

OK, tak, vil kigg på det!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-06-04 14:53

Peter T. skrev:

> fint siden da, men jeg er stadig vildt paranoid over, at det kan ske
> igen, når jeg to gange har mistet værdifulde data... :(

Jeg piller altid strømmen fra 160GB-diske, når der er udsigt til
nyinstallation.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-06-04 19:23

Thomas G. Madsen skrev:

> Jeg kan også snildt forestille mig, at det er koblet til som
> standard i SP4 for det virker i mine øjne ret oldnordisk, at man

Det er det ikke. Det skal sættes op som i SP2/SP3.

Jesper G. Poulsen