Erfaringer med diabetes hos katte?
Fra : Quatalis

Dato : 22-06-04 04:44

Er der nogen der har praktisk erfaring med insulinkrævende behandling af
sukkersyge eller generel viden om henholdsvis type1 og type2 diabetes hos
katte?

Det ville være rart at høre lidt om det praktiske så som - hvor er det
nemmest at klemme den lille dråbe blod ud - øret eller poten eller...? Hvad
med symptom justering af insuling mængde frem for blodprøve? Problemer med
korrekt insulin dosering... Urinprøve insamling? Findes der særlig tilbehør
til kattebakken? Erfaringer med forskelligt diabetesfoder? Erfaringer med
fodring 2 gange/dgl. eller flere? Andre symptomer/følgesygdomme. I det hele
taget alt det man skal til at tænke på nu med en kat der helst skal leve så
godt og længe som muligt - og mærke mindst muligt til sin sygdom. Det ville
være en stor hjælp at høre fra andre.

Mvh Frederik

PS: Vi har selvfølgelig et tæt samarbejde med vores dygtige dyrlæge, men
ville gerne høre fra nogen der har det praktiske helt inde på livet.

Fra : Hanne L

Dato : 22-06-04 09:44

> [...]
> sukkersyge eller generel viden om henholdsvis type1 og type2 diabetes hos

Hej Frederik,

Min kat har også sukkersyge, og jeg har haft stor glæde af disse links:

En glimrende dansk hjemmeside, lavet af en pige, der selv har en
diabetikerkat. Der kan du finde svar på det meste af det, du spørger om:
http://www.sukkerkat.dk/

Den amerikanske "bibel" - en FAQ, der faktisk er en slags portal:
http://www.sugarcats.net/sites/jmpeerson/faq.html

Dyrlægevagten:
http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm?id=569&sprog=1&grp=2&menu=9

Netdyredoktor:
http://www.netdyredoktor.dk/Kat/Kat_Sygdomsleksikon/kat_syg_sukkersyge.html

Der er megen god information i de links, men hvis du vil vide mere, er
du velkommen til at spørge.

Held og lykke med det

Med venlig hilsen
Hanne