MS Windows
briani 27239
Bevare datoer ved overførsel
Fra : Jesper

Dato : 21-06-04 23:27

Hej NG

Jeg står for at skulle overføre en mængde dokumenter fra en bærbar computer
med WinXP, til en CD-ROM. Det er _meget_ vigtigt, at dokumenterne beholder
deres dato-stempler - dvs. hvornår de blev oprettet og ændret på den
originale harddisk. Hvordan sikrer jeg det? Vil datoerne ikke blive ændret,
så de passer med, hvornår de er oprettet på CD'en (dvs. det øjeblik, jeg
brænder den) ?

Findes der evt. et smart program/format, jeg bør bruge?

Mvh
Jesper

Fra : Hans

Dato : 21-06-04 23:49

"Jesper" <No@spam.4.me> skrev i en meddelelse
> [...]
> brænder den) ?
>
> Findes der evt. et smart program/format, jeg bør bruge?

Brænderprogrammet vil ikke ændre på fildatoen, med mindre du beder om det.

/ Hans

Fra : Jesper

Dato : 22-06-04 00:18

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> ændret,

> Brænderprogrammet vil ikke ændre på fildatoen, med mindre du beder om det.

Okay, takker.

Det er sådan, at jeg først er nødt til at overføre filerne til en anden
computer, og brænde dem derfra - hvad så?

Mvh
Jesper

Fra : Edmund

Dato : 22-06-04 02:32

Jesper skrev:

> Det er sådan, at jeg først er nødt til at overføre filerne til en
> anden computer, og brænde dem derfra - hvad så?

Installer brænderprogrammet på computeren med dokumenterne og lav en
imagefil, som du så overfører til den anden pc.
I f.eks. Nero brænderprogrammet hedder det Image_Recorder.
--
Mvh Edmund

Fra : Jesper

Dato : 22-06-04 10:15

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> imagefil, som du så overfører til den anden pc.
> I f.eks. Nero brænderprogrammet hedder det Image_Recorder.

Okay, takker

Nu er jeg så en skovl til det med at brænde CD'er, så bare lige for at være
sikker;
Når jeg laver det image (som jeg går ud fra bliver til en fil, af type ISO
måske?), kommer jeg så til at kunne se selve filnavnene på CD'en, eller
kommer der bare til at ligge en stor ISO-fil på CD'en, som senere skal
pakkes ud igen?

Mvh
Jesper

Fra : Edmund

Dato : 22-06-04 18:33

Jesper skrev:

> [...]
> type ISO måske?), kommer jeg så til at kunne se selve filnavnene på
> CD'en, eller kommer der bare til at ligge en stor ISO-fil på CD'en,

Filerne kommer til at ligge enkeltvis på på selve cd´en

Men du skal selvfølgelig huske at vælge at du vil brænde image fil

http://home20.inet.tele.dk/edworks/p2/image_burn.jpg

Hvis du her vælger data cd, så laver den bare en stor image.nrg fil på
cd´en

Billedet her er fra Nero Express 5.5, hvilket program har du.

--
Mvh Edmund

Fra : Jesper

Dato : 24-06-04 10:32

> [...]
> cd´en
>
> Billedet her er fra Nero Express 5.5, hvilket program har du.

Samme program.

Men fandt ud af, at den computer hvorpå dataene lå, også havde brænder
(troede jeg ikke). Så det gik fint, takker for hjælpen.

Mvh
Jesper