Opdræt - navn
Fra : dpl

Dato : 21-06-04 20:07

Hejsa
Nu tror jeg faktisk at der er små sibi-linger på vej her hos Raisa og
Viktor, og så skal vi jo se at have papirerne i orden, så de kan komme
ud i verden standsmæssigt. Dvs. jeg gerne vil have registreret et
stamnavn. Ofte ser jeg katte, med navne som Villa's Rine, Shannons's
Solstråle osv. Mit spørgsmål er, skal " 's " med i navnet når man søger
stamnavn, eller sætter man bare det på, når killingerne skal
registreres? Altså, hvis min killing skulle hedde Kalugin's Elena, skal
man så registere Kalugin, eller Kalugin's ?

Derudover har jeg mega-svært ved at finde et godt navn, så gider I ikke
komme med nogle russiske, eller russisk-klingende ideer til et lille
sibirer-opdræt?

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Jytte

Dato : 21-06-04 20:14

dpl wrote:
> [...]
>
> Derudover har jeg mega-svært ved at finde et godt navn, så gider I
> ikke komme med nogle russiske, eller russisk-klingende ideer til et

Hej Dorthe.

Hvis du vil have 's, skal du søge det med det samme. jeg har ikke 's på mit
stamnavn. Jeg har f.eks. "Vingekatten Irmelin".

Hvad med Katarina? Jeg tænker selvfølgelig på "Katarina den Store", det er
da et flot navn. "Katarina den Store's Siblinger, det er da flot.

God fornøjelse

hilsen
Jytte

Fra : Jane

Dato : 21-06-04 20:37

dpl skrev i <news:40D731E3.7000206@hotmail.com>:

> Derudover har jeg mega-svært ved at finde et godt navn, så gider I ikke
> komme med nogle russiske, eller russisk-klingende ideer til et lille
> sibirer-opdræt?

Kot
Bortsch
Balalaika
Kattovitsch
Perestrojkat
babushkat

Jane
--
æbleskrog.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 21-06-04 20:52

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:40D731E3.7000206@hotmail.com...
> [...]
>
> Derudover har jeg mega-svært ved at finde et godt navn, så gider I ikke
> komme med nogle russiske, eller russisk-klingende ideer til et lille

Hej Dorthe

Tillykke med de kommende killinger!

Mit forslag til et opdrætternavn er Sibiria - men det er måske optaget?

Ellers kan jeg ikke lige komme på så mange russiske ord, kun

Tajga
Sibir
Kalinka
Pravda
Amur

Held og lykke med at find et godt navn

mvh Eva

Fra : Eva Schmidt

Dato : 21-06-04 21:03

"Eva Schmidt" <safeni@paradis.dk> skrev i en meddelelse news:40d73bff$0$129$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
>
> Derudover har jeg mega-svært ved at finde et godt navn, så gider I ikke
> komme med nogle russiske, eller russisk-klingende ideer til et lille

Hej Dorthe

Fandt lige et mere : Altaica

Sibirisk tiger hedder på latin Panthera tigris altaica!

Men ellers vil jeg tilslutte mig Mette´s forslag: Raisa.

mvh Eva

Fra : Mette B

Dato : 21-06-04 20:48

> [...]
>
> Derudover har jeg mega-svært ved at finde et godt navn, så gider I ikke
> komme med nogle russiske, eller russisk-klingende ideer til et lille

Hej Dorthe

Hvad med at opkalde det efter Raisa? Lyder da vildt godt :)

Med venlig hilsen
Mette B
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Charlotte A.

Dato : 21-06-04 21:19

Hej Dorthe

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i news:40D731E3.7000206@hotmail.com...
> Hejsa
> Nu tror jeg faktisk at der er små sibi-linger på vej her hos Raisa og
> Viktor,

Aih, hvor er det spændende juhuu...

> [...]
> registreres? Altså, hvis min killing skulle hedde Kalugin's Elena, skal
> man så registere Kalugin, eller Kalugin's ?

Jeg mener (ud fra min lille viden på det område) ikke, man behøver at have
s´et med. Det har jeg da set flere, der ikke gør. Min lille nye prinsesse
har heller ikke s med i hendes stamnavn.
Så jeg mener bestemt, du kan kalde en killing eks. "Kalugin Mr. misling"

> Derudover har jeg mega-svært ved at finde et godt navn, så gider I ikke
> komme med nogle russiske, eller russisk-klingende ideer til et lille
> sibirer-opdræt?

Jeg har lidt kontakter, jeg kan prøve at spørge om et godt navn...men da det
er ferie-tid, kan det godt liiiige vare et par uger... Har du noget specielt
i tankerne ang. betydning eller andet???

--
KH
Charlotte A

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-04 21:26

> [...]
> så gider I ikke komme med nogle russiske, eller
> russisk-klingende ideer til et lille sibirer-opdræt?

Hej Dorthe

Vores opdrætter navn er registreret som DK Heart & Soul - og vores killinger
hedder Heart & Soul's XXXXXX (hvor 's tæller med i killingens navn, som
højst må bestå af 20 anslag incl. mellemrum)
Du bestemmer første gang, du får et kuld, hvordan opdrætternavnet skal
placeres, og sådan bliver det i fremtiden - der er nogen, der vælger, at
bruge opdrætternavnet som *efternavn* f.eks Victor Felis Gato eller noget i
den retning, men man skal altså tage bestemmelsen ved første kuld.

Held og lykke med de kommende killinger.

MVH

Tina
DK Heart & Soul

Dk Heart & Soul

Fra : Helle Madsen

Dato : 21-06-04 22:34

Hej Dorthe

Tillykke med den vellykkede paring, glæder mig til at se billeder af en
højgravid Raisa :)

Jeg vil tilslutte mig forslaget med at kalde opdrætter for Raisa, det lyder
rigtigt flot.

Mvh Helle

Fra : Maria Z.

Dato : 22-06-04 08:37

> dpl skrev:
> Hejsa
> Nu tror jeg faktisk at der er små sibi-linger på vej her hos Raisa og
> Viktor
Dejligt :)

> Derudover har jeg mega-svært ved at finde et godt navn, så gider I ikke
> komme med nogle russiske, eller russisk-klingende ideer til et lille
> sibirer-opdræt?

Her er et parf forslag.
Oksana glory be to God
Vania    God's gift
Vanya    gracious gift of God
Bohdana    given by /from god
Galina    light / bright one
ANITCHKA, ANNA, ANECHKA, ASENKA: grace
FAYINA: free one
GALENKA, GALINE, GALYA: God has redeemed
NINOCHKA, NINA: grace
AKILINA: Greek/Russian name meaning "eagle."
Mashenka: Form of affection

Fra : Elisa Buchardt

Dato : 22-06-04 15:33

Hej Dorthe,
Tillykke med de de kommende killinger -:). Med hensyn til navne, hvad
med at kikke på nettet efter russiske forfattere eller kunstner? dert
kan være du falder over noget der klinger godt.
Som du ved, opdrætter jeg russian blue. Jeg har dog ikke valgt et
russiak navn, men kender en russeropdrætter der har Malevitch lige som
den russianke maler...
Du skal tænke på inden du bestemmer dig, at du måske senere får lyst til
at opdrætte en anden race...

Mange hilsner
Elisa

Med venlig hilsen
Elisa Buchardt
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lotte Sylvan, Musplh~

Dato : 22-06-04 16:20

Hej Dorthe
Hvad med Taigacats - taiga er skov

Hilsen
Lotte

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 22-06-04 20:01

On 2004-06-21 21:07:15 +0200, dpl <dplahrmann@hotmail.com> said:

> [...]
>
> Derudover har jeg mega-svært ved at finde et godt navn, så gider I ikke
> komme med nogle russiske, eller russisk-klingende ideer til et lille

Næh til lykke!

Hm - Micha (kælenavnsform af Michail)
Og så var der engang en parfume der hed Barynia - det betyder husets
herskerinde. Det er godt nok polsk, men det klinger da derhena'

Jeg læste for nylig "et eller andet sted" (læs: kan ikke huske hvor
eller finde det..) at man ansøger om stamnavnet uden ejefalds -s. Og
når det første kuld killinger så kommer vælger man om man vil ha' -s
eller ej. Men så fanger bordet til gengæld fremover. Det må man da
kunne få helt præcist at vide hos hovedklubberne?
--
Knus fra Ann R

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-04 21:54

> [...]
> ej. Men så fanger bordet til gengæld fremover. Det må man
> da kunne få helt præcist at vide hos hovedklubberne?

Det er korrekt - se mit indlæg længere oppe

MVH

Tina
DK Heart & Soul

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 23-06-04 11:11

On 2004-06-22 22:54:08 +0200, "Tina" <catcity snabela punktum tiscali.dk> said:

> Det er korrekt - se mit indlæg længere oppe

Aha ja.. nogen gange får man ikke det hele med
--
Knus fra Ann R

Fra : dpl

Dato : 24-06-04 17:23

Hej allesammen, der svarede på mit indlæg. Og tak for de mange gode
forslag. Tror efterhånden jeg har fundet et par stykker at skrive på
ansøgningen. Nu må vi se hvad der bliver godkendt.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/