Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvis man er parat til at "ofre" 10K på et ~
Fra : Tarzan@jane.dk

Dato : 05-05-01 03:59

og er der nogle ting man specielt skal være opmærksom på ved køb af
digi kamera....

pft

Jørn

Fra : Per Larholm

Dato : 05-05-01 10:30

Hejsa

Jeg kan ikke lade være med at rose Olympus C2100 Ultrazoom. Det kostede
mig 10k inclusive USB kortlæser, 32mb ekstra kort og taske. Selve cam'et
kostede knapt 8k

Du kan finde omtale af det på http://www.steves-digicams.com/c2100.html.

Jeg er vældigt tilfreds med det, selvom der findes folk herinde der
mener at 2.1megapixels ikke er nok. Det er min erfaring, at det er mere
end nok

forårshilsner

Per

Fra : Niels Svendsen

Dato : 05-05-01 13:12

se på det nye nikon 995 se forløbig anmeldelse hos
http://www.steves-digicams.com

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Tarzan@jane.dk

Dato : 08-05-01 04:17

Har du nogen ide om i hvilket prisleje det ny nikon kommer til at
ligge... for det er da bestemt ikke uinteressant.....?

hvad er jeres erfaringer med opstartstid.... jeg har ligesom forstået
at nogle digitale kameraer er lang tid om at gøre klar til første
skud....
og så er der nogle der har udklipbart lcd bagstykke er det noget man
har gavn af med mindre man står i en menneskehob og absolut skal have
et billede af aqua der lige kommer forbi eller sådan noget
lignende.... og hvor gode er de i dagslys....

venligst Jørn

Fra : Kim Østrup

Dato : 08-05-01 18:50

<Tarzan@jane.dk> skrev i en
> Har du nogen ide om i hvilket prisleje det ny nikon kommer til at
> ligge... for det er da bestemt ikke uinteressant.....?

Ifølge www.Foto.no hvor jeg læste om 995 skulle prisen blive som 990 -
men incl. oplader og batteri.

SNIP

Med fotovenlig hilsen

Kim Østrup.

Fra : Martin Christiansen

Dato : 05-05-01 13:56

Hej, Jørn.

Vil foreslå Canon Powershot G1 (3.3 megapixels) - den koster 9.995 hos
Merlin, men fås da heldigvis også til ca. 8.200, hvis man ser sig lidt
omkring (f.eks. på www.edbpriser.dk). Inkluderet i denne pris er - i
modsætning til Coolpix og Olympus -strømforsyning/oplader og lithium-ion
batteri (siger spar-to hvad angår 'oppetid').

Læs evt. videre på www.dpreview.com - der går man virkelig i dybden med
kameratests.

Held og lykke med investeringen.

--Martin

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 06-05-01 02:26

Martin Christiansen wrote:

> [...]
> modsætning til Coolpix og Olympus -strømforsyning/oplader og lithium-ion
> batteri (siger spar-to hvad angår 'oppetid').
Det var da lige godt sørens....

Da jeg købte mit Olympus C2500L fulgte der da en 4 genopladelige Olympus
batterier (AA) samt en oplader til disse med. Så vidt jeg husker var der
også 4 Duracel engangs batterier som man kunne bruge ind til de andre var
ladt op (tager ~ 3 timer).
Levetiden på et sådant sæt er ca. 700-1500 billeder (alt efter hvor meget
jeg bruger blitzen - LCD'en er slået permanent fra hvilket jo selvfølgelig
giver meget).

Samt ikke at forglemme http://www.steves-digicams.com

> Held og lykke med investeringen.
Også her fra.

--
Med Venlig Hilsen / Regards Henrik Bøgh
mailto:h_nospam_@boegh.net - DON'T remove _nospam_

Fra : Thomas Larsen

Dato : 06-05-01 10:17

"Martin Christiansen" <marchr@mail1.stoTAKETHISAWAYfanet.dk> wrote in
message news:zHSI6.6717$Iq.1441368@news101.telia.com...
> [...]
> omkring (f.eks. på www.edbpriser.dk). Inkluderet i denne pris er - i
> modsætning til Coolpix og Olympus -strømforsyning/oplader og lithium-ion
Snip

Martin,

Da jeg købte mit coolpix var der både litium ion batterier og oplader med.

MVH
Thomas