MS Windows
briani 27239
OE opdatering q820223 vil ikke installeres
Fra : Bjarne

Dato : 21-06-04 17:50

Jeg har et problem efter nyinstallering og afhentning af alle opdateringer
af Windows XP PRO DK at den eneste (sidste) opdatering til Outlook express
6.0 som hedder q820223 ikke vil installeres for det kræver Outlook
servicepack 1, men den er jo installeret.

Min outlook express hedder nu 6.002800.1123, hvis det siger noget om
service pack 1 er kommet ind.

Hvem kan give et godt råd. Jeg har kørt Trend online scanning og Norton
antivirus Corporate 8.1 og ingen af dem finder virus efter installation er
afsluttet. Umiddelbart har jeg ikke lyst til at forsætte med installation af
øvrige programmer, herunder Quete fix for OE, før jeg bliver forklaret,
hvad jeg skal gøre

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-04 18:11

Den 21-06-2004 18:49 skriblede Bjarne:

> Min outlook express hedder nu 6.002800.1123...

Faktisk siger X-Newsreader at den hedder:
"Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409"

....så SP1 er vel kommet ind ¯\(º_o)/¯

--
Hilsen / Regards
- Søren Løbner

Fra : Bjarne

Dato : 21-06-04 18:35

"Søren Løbner" <"soren AT lobner DOT dk"> skrev i en meddelelse
> Den 21-06-2004 18:49 skriblede Bjarne:

> Faktisk siger X-Newsreader at den hedder:
> "Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409"

> [...]

Ups det viser den ikke i hjælp - om Outlook Express, så jeg forstår ikke
rigtigt. Kan du forklare?

mvh
Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-04 18:52

Den 21-06-2004 19:35 skriblede Bjarne:

> Ups det viser den ikke i hjælp - om Outlook Express, så jeg forstår ikke
> rigtigt. Kan du forklare?

Jeg kan ikke forklare hvorfor den giver dig de forkerte oplysninger, det
plejer da aldrig at ske for microsofts pålidelige software ;)

Det som jeg kan læse mig frem til på:
- http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/MS04-013.mspx
(under Security Update Information)

er at alle versioner med 6.00.2800.* og opefter er SP1, så jeg vil da gå
ud fra du har SP1.

--
Hilsen / Regards
- Søren Løbner

Fra : Bjarne

Dato : 21-06-04 19:03

> [...]
> (under Security Update Information)
>
> er at alle versioner med 6.00.2800.* og opefter er SP1, så jeg vil da gå

Hej Søren jeg siger tak for svar og link, så nu har jeg blot valgt fremover
"at glemme" 820223 opdateringen, hvis ikke andre kan forklare hvad jeg skal
gøre eller se efter, for at se om den er installeret

Forsat god aften
Bjarne

Fra : John

Dato : 21-06-04 19:32

"Bjarne" skrev i en meddelelse

> nu har jeg blot valgt fremover
> "at glemme" 820223 opdateringen, hvis ikke andre kan forklare hvad jeg
skal
> gøre eller se efter, for at se om den er installeret

* Lad Windows-update afgøre, om du mangler opdateringer. Kontroller derefter
installationen med Belarc, der i de fleste tilfælde gi'r Microsoft-link
direkte til evt defekt patch. Læs hos Microsoft om den evt defekte patch, og
hvordan den i givet fald slettes/installeres. Genstart og kør så igen
Windows-update, der finder og geninstallerer evt manglende patches. Kør igen
Belarc Advisor: Ingen røde krydser? Fint!

* I grupperne kan du højreklikke på de enkelte 'overskrifter', og derefter
vælge 'egenskaber/detaljer':

Din: X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409
Min: X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409

* I Outlook Express 'hjælp/om' finder du (og jeg): 6.00.2800.1123

Mvh John

---

Fra : Bjarne

Dato : 21-06-04 20:11

John wrote:

> [...]
> Min: X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1409
>
> * I Outlook Express 'hjælp/om' finder du (og jeg): 6.00.2800.1123

jeg takker for forklaring og kan du give et link til Belarc

Bjarne

Fra : John

Dato : 21-06-04 20:22

"Bjarne" skrev i en meddelelse

> kan du give et link til Belarc

Med fornøjelse!

Her er den igen: http://www.belarc.com/free_download.html

Mvh John

---

Fra : Bjarne

Dato : 21-06-04 21:51

John wrote:

> Med fornøjelse!
>
> Her er den igen: http://www.belarc.com/free_download.html
>
> Mvh John
>

> ---

Hej John

Tak for link

Bjarne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-06-04 19:44

Bjarne skrev:

>Hej Søren jeg siger tak for svar og link, så nu har jeg blot valgt fremover
>"at glemme" 820223 opdateringen, hvis ikke andre kan forklare hvad jeg skal
>gøre eller se efter, for at se om den er installeret

Fordi det kun er en mindre opdatering, hvis du kigger i headeren
([Ctrl] + [F3]) på et af dine indlæg, så vil du se at du bruger
ver. 6.00.2800.1409 og det er korrekt, at umiddelbart ser det ud
til kun at være ...1123, når du kigger i Om OE.

Går du ned i de filnavne der står nedenunder, så kan du se at
1409 er nævnt.

PS.
Til en anden gang, har du spørgsmål om OE, så er den rigtige
gruppe news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express.
--
Knud

Fra : Bjarne

Dato : 21-06-04 20:09

Knud Gert Ellentoft wrote:

> [...]
> Til en anden gang, har du spørgsmål om OE, så er den rigtige
> gruppe news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express.

Hej Knud tak for forklaring og ja du har ret med hensyn til gruppe. tænkte
mig ikke om. Jeg tænkte kun på det var windows update

Bjarne

Fra : John

Dato : 21-06-04 18:12

"Bjarne" <D1NOSPAM@NikonPro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 6.0 som hedder q820223 ikke vil installeres for det kræver Outlook
> servicepack 1, men den er jo installeret.

Du kan checke dine patches med dette gratis program:
http://www.belarc.com/free_download.html

> Min outlook express hedder nu 6.002800.1123

Ser rigtigt ud.

Mvh John

---

Fra : Bjarne

Dato : 21-06-04 18:38

> "Bjarne" <D1NOSPAM@NikonPro.dk> skrev i en meddelelse
>
> Du kan checke dine patches med dette gratis program:
> [...]

Ja, men Søren mener noget andet, hvad er forslaget om hvad jeg skal:
1. glemme alt og bare forsætte
2. formatere igen og starte forfra med al det bøvl det giver med
downloadning og opdatering og installering a f back up

mvh
Bjarne