problem med "EVE"
Fra : Ukendt

Dato : 21-06-04 16:40

Jeg håber det er den rigtige gruppe. Min mand kører internetspillet "EVE",
eller rettere sagt prøver på det. Når han starter det, lyder der et klik i
højttalerne og denne fejl kommer på skærmen.
"audio system. audio hardware acceleration not detected.the sound system
will use only software channels until you get at least 12 gardware
channelsto work on your computer. please make sure you have the right audio
drivers installed."
Han bruger lydsystemet indbygget på bundkortet (ac97).Han har et "Sound
Blaster 5.1 Live", er det bedre at bruge det og disable AC97´eren. ?
Er der nogen der kan fortælle hvad fejlen kan være ?

Hilsen Anne

Fra : Wass Up

Dato : 21-06-04 19:12

"AM" <johns_560(snabela)hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Blaster 5.1 Live", er det bedre at bruge det og disable AC97´eren. ?
> Er der nogen der kan fortælle hvad fejlen kan være ?

Jeg bruger også et onboard ac97.
Har han installeret driver til lyddelen ??

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-04 19:34

> audio

> Jeg bruger også et onboard ac97.
> Har han installeret driver til lyddelen ??

Han har installeret div.drivere der fulgte med CDén til bundkortet.(det
er et nyt bundkort)
Hilsen Anne

Fra : Kasper Aae

Dato : 21-06-04 23:30

On Mon, 21 Jun 2004 17:39:48 +0200, "AM"
<johns_560(snabela)hotmail.com> wrote:

>Han bruger lydsystemet indbygget på bundkortet (ac97).Han har et "Sound
>Blaster 5.1 Live", er det bedre at bruge det og disable AC97´eren. ?

Det ville da være et forsøg værd - og jeg tror der er god chance for
at det vil virke efter hensigten.

--
Kasper Aae

Fra : webhiker

Dato : 22-06-04 15:29

Kasper Aae<nospam@thanks.com> wrote in

> Det ville da være et forsøg værd - og jeg tror der er god chance for
> at det vil virke efter hensigten.

Prøv at kikke efter en nyere driver til lyddelen på bundkortet. !
Findes den ikke , ja så prøv Soundblaster live kortet.
Har det selv , og det er nu ellers meget stabilt her hos mig.
Det "lyd" som findes på de bundkort er efter min mening middelmådigt. !!
Har selv dissablet mit eget til fordel for Live kortet.
Alt spiller som det skal , dog er mit grafikkort ikke helt med på de
nyeste spil , men det er jo en helt anden historie...

Webhiker........

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-04 17:54

:

> [...]
> Alt spiller som det skal , dog er mit grafikkort ikke helt med på de
> nyeste spil , men det er jo en helt anden historie...

Mange tak for jeres svar..De er givet videre."EVE" kommer frem ved start og
siger at der ikke er fundet " Hardware Accelerator" .Passer ikke.Ifølge
"Dxdiag" er alt slået til,og alle test forløbet med succes.Ligeledes siger
"EVE" at han skal have mindst 12 Hardware kanaler på hans computer.Hvad
menes det med det ?

Hilsen Anne

Fra : webhiker

Dato : 25-06-04 13:39

> [...]
> succes.Ligeledes siger "EVE" at han skal have mindst 12 Hardware
> kanaler på hans computer.Hvad menes det med det ?

Den kan jeg ikke lige hjælpe med. !!
Måske grafikkortet er lidt sløv. ! Ved det ikke.........

Webhiker.......

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 25-06-04 14:38

> [...]
> succes.Ligeledes siger "EVE" at han skal have mindst 12 Hardware
> kanaler på hans computer.Hvad menes det med det ?

De 12 kanaler relatere til lydkortet men det er nu ikke nødvendigt med
så mange kanaler. Eve kan køre med mindre. Det er nærmere grafik-
kortet der er problemet. Grafikkortet _skal_ understøtte hardware T&L
for at det kan spilles.

Hvilket grafikkort har han?

/Kenneth Iversen

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-04 10:35

"Kenneth Iversen" <kenneth.iversen@notvalid.tele.duh> skrev i en meddelelse

> [...]
> så mange kanaler. Eve kan køre med mindre. Det er nærmere grafik-
> kortet der er problemet. Grafikkortet _skal_ understøtte hardware T&L

han kørere med et Radeon 9600 SE, så dét skulle være godt nok. Hans comp.
kører med AMD 3200+, men denne er sat op som det er en 2800+ (kører med 1,7
GHz). Hvis han sætter den op son en 3200+ og kører med 2,2 GHz, så kører det
hele ustabilt. Det gør den så ikke når den i BIOS er sat som 2800+, vil der
i det hele taget være nogen forskel at se, hvis der er, hvordan sætter man
så AMDén til at té sig som en 3200+ ?. Hans bundkort er et ASUS A7N8X-X.

hilsen Anne

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 26-06-04 15:59

"AM" <johns_560(snabela)hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> så AMDén til at té sig som en 3200+ ?. Hans bundkort er et ASUS A7N8X-X.

Jeg kan kun forestille mig at det er strømmen den er galt med.
Det kan være at bundkortet ikke kan levere den strøm det skal
til processoren og det hjælper ved at sætte vcore lidt op i BIOS´en.

F. eks mit Abit TH7-II har jeg måtte sætte vcore op med 0.1 V
før den blev stabil.

Det hører dog til sjældenhederne at det er det som er problemet,
efter min erfaring. Mit bud vil nok være strømforsyningen, som er
for svag, til det udstyr som han har i computeren.
I gruppen dk.edb.hardware kunne du evt. skrive en post om dette.

Men tilbage til spillet...har han opdateret hans lydkort og grafikkort
drivere til de nyeste versioner?

/Kenneth Iversen

Fra : Ukendt

Dato : 26-06-04 17:17

> [...]
> I gruppen dk.edb.hardware kunne du evt. skrive en post om dette.
>
> Men tilbage til spillet...har han opdateret hans lydkort og grafikkort

Hej Kenneth
Anne er "træt" af at være sekretær for mig så det er mig selv, Birger,
der er på nu. Du skal ha´ tak for dine svar. Jeg kan fortælle at min PSU er
på 420 W, så den burde være stor nok. I Bios er Vcore sat til "Auto" så
Vcore er så pr. automatik sat til ,maximum uden at stresse CPUén, og jeg kan
se at Vcore er sat til 1.850 V,og det er det højeste jeg åbenbart kan sætte
den til. Jeg kan sætte "Vcore setting" på "menu" men jeg ved ikke om jeg kan
sætte spænding højere end de 1.850v.
Nej jeg har ikke opdateret lyd- og grafikkort så jeg vil se om der er nyere
drivere til disse.
Kan man ikke få en bog om hvad de forskellige ting i BIOS er til og hvad de
betyder (på dansk).
Hilsen Birger

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 26-06-04 23:25

> [...]
> Anne er "træt" af at være sekretær for mig så det er mig selv, Birger,
> der er på nu. Du skal ha´ tak for dine svar. Jeg kan fortælle at min PSU

Ja det vil jeg også mene selvom det i sidste ende kommer an på
hvor mange ampærer den smider ud på de forskellige strømme.

> [...]
sætte
> den til. Jeg kan sætte "Vcore setting" på "menu" men jeg ved ikke om jeg

Nej det ser ud til at det er max for dit kort.
Efter at have kigget flere steder på nettet kan jeg se at der er flere der
har haft problemer med samme kort og CPU. Det ser ud til at det
er et memory timing (CAS) problem. Der står dog ikke nogen direkte løsning
på hvad den skal stå på.. Men som skrevet tidligere...dk.edb.hardware
Det er med garenti nogle der kan hjælpe. Personligt kender jeg intet til
de nye AMD processorere og Asus bundkort.

> Nej jeg har ikke opdateret lyd- og grafikkort så jeg vil se om der er
nyere
> drivere til disse.

Det er ihvertfald muligt at det vil hjælpe.

> Kan man ikke få en bog om hvad de forskellige ting i BIOS er til og hvad
de
> betyder (på dansk).

Man kan højstsandsynlig finde et sted på nettet hvor man kan se det.
Jeg havde engang en adresse men det er selvfølgelig ikke til at finde
nu..

/Kenneth Iversen

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-04 10:42

> [...]
>
> Man kan højstsandsynlig finde et sted på nettet hvor man kan se det.
> Jeg havde engang en adresse men det er selvfølgelig ikke til at finde

Tak for din hjælp indtil videre. Jeg vil prøve at skrive til den gruppe du
har anbefalet.
Hilsen Birger

Fra : Michael C. Andersen

Dato : 25-06-04 14:06

> [...]

>Blaster 5.1 Live", er det bedre at bruge det og disable AC97´eren. ?
>Er der nogen der kan fortælle hvad fejlen kan være ?

Hejsa
Problemet består højst sandsynligt i, at spillet pr default er sat op
til noget surround-sound, el lign. krævende.
Prøv at se om det ikke er muligt at køre et konfigurationsprogram, til
spillet hvor han kan "skrue" ned for kravene/indstillingerne til
lydkortet i spillet

Med venlig hilsen
Michael C. Andersen
never.give.@way.your.email.address.on.usenet
Allways remember: spelling errors is a feature, not a bug