Bedste browser?
Fra : anders

Dato : 21-06-04 16:05

Hey...

Hvilken browser synes du pt. er den bedste?

Fra : Anders Lund

Dato : 21-06-04 16:18

anders wrote:

> Hvilken browser synes du pt. er den bedste?

Hahaha!

Jeg synes at det er Firefox....

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : John

Dato : 21-06-04 16:29

"anders" <junk@xotfjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> Hey...
>
> Hvilken browser synes du pt. er den bedste?

Hej Anders!

Der findes mange fine og gratis browsere 'derude', blandt de populære
alternativer er Mozilla og Opera. Her på godset foretrækker vi af mange
forskellige årsager MyIE2. Den arbejder stabilt og hurtigt, og har alle de
funktioner, som vi savner i IE6, såsom tabs, pop-up blocker, moderne
interface m.m.

Du kan se og læse om MyIE2 her:
http://www.snapfiles.com/get/myiebrowser.html

og finde flere browsere her:
http://www.snapfiles.com/Freeware/misctools/fwbrowser.html

Den 'bedste browser' afhænger nok mest af personligt behov, samt smag og
behag.

Mvh John

---

Fra : Kristian Thy

Dato : 21-06-04 16:34

anders uttered:
> Hey...
>
> Hvilken browser synes du pt. er den bedste?

Lynx - http://lynx.browser.org/

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-04 16:47

Den 21-06-2004 17:33 skriblede anders og Kristian Thy:

-
> Lynx - http://lynx.browser.org/
-
Jeg ville godt se dig foretage en kreditkortbetaling eller bruge netbank
med lynx :)

ps. heller ikke skide god i 1600x1200
http://www.fdisk.com/doslynx/lynx.gif

--
Hilsen / Regards
- Søren Løbner

Fra : Kristian Thy

Dato : 21-06-04 17:00

Søren Løbner uttered:
> -
> Jeg ville godt se dig foretage en kreditkortbetaling eller bruge
> netbank med lynx :)

Det kan jeg alligevel ikke i min *rigtige* favoritbrowser (mozilla),
fordi min bank er en idiot.

> ps. heller ikke skide god i 1600x1200
> http://www.fdisk.com/doslynx/lynx.gif

Hvad er problemet? Det ser da ud som det plejer...

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt

Fra : Martin Andersen

Dato : 21-06-04 16:43

anders wrote:
> Hey...
>
> Hvilken browser synes du pt. er den bedste?

Firefox 0.9
www.mozilla.org

Martin.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 21-06-04 16:56

"anders" <junk@xotfjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken browser synes du pt. er den bedste?

Det snærper til et spørgsmål i strid med fundatsen
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.software.browser
"Gruppen er ikke beregnet til religionskrige mellem f.eks.
Microsoft Internet Explorer og Netscape Navigator eller
mellem andre browsere."

men til mit brug er IE udmærket

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-04 17:43

Den 21-06-2004 17:55 skriblede Ivan V. Klattrup:

> Det snærper til et spørgsmål i strid med fundatsen

Paragrafrytter... :)

--
Hilsen / Regards
- Søren Løbner

Fra : Anders Lund

Dato : 21-06-04 20:05

Ivan V. Klattrup wrote:

> men til mit brug er IE udmærket

Buhhhhh!

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 21-06-04 18:23

"anders" <junk@xotfjerndette.dk> posting:

Opera. Hvorfor? Derfor: http://akira.ruc.dk/~cbh/c/hvorforOpera.html

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : Lobais

Dato : 25-06-04 10:17

Mon, 21 Jun 2004 19:22:46 +0200. skrev Christian Bohr-Halling:
> Opera. Hvorfor? Derfor: http://akira.ruc.dk/~cbh/c/hvorforOpera.html

Der er kun et problem ved Opera, og det er jo, at den ikke er gratis. Hvis
den nu blev det, ville man stå over for et meget svært valg, mellem den
og firefox.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 25-06-04 10:48

Lobais <thomas@ahle.dk> posting:

>Der er kun et problem ved Opera, og det er jo, at den ikke er gratis. Hvis

Det eneste, du betaler med, er en lille reklame i toppen, hvis du
ikke vil bruge de 200 kr. (AFAIR) det koster. Jeg kan fint leve med
reklamerne[1] og Google-søgningerne, der begge iøvrigt er relevante
for de sider, jeg ser på.

Det er altså ikke et problem for mig.

_______
[1] Selvom jeg faktisk har en reg.kode anvender jeg ofte Opera ureg
(dvs. med reklamer), idet jeg ofte ikke så hurtigt få den indsat ved
hver ny versionsinstallation.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 21-06-04 21:57

anders, du skrev:

> Hvilken browser synes du pt. er den bedste?

IE, var den bedste, er den bedste og vil altid vedblive med at være
den bedste.

--
Henrik
4d508999b2fef8fafb5a3bd610d58dfd

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-04 22:11

Den 21-06-2004 22:57 skriblede Henrik K Hansen:

> IE, var den bedste, er den bedste og vil altid vedblive med at være
> den bedste.

Det er derfor der, ifg. fundsatsen var risiko for "religionskrige"... så
vi må hellere rette af og FUTTE videre til news://dk.snak.mudderkastning

--
Hilsen / Regards
- Søren Løbner

Fra : Lobais

Dato : 25-06-04 10:15

Mon, 21 Jun 2004 22:57:08 +0200. skrev Henrik K Hansen:
> IE, var den bedste,

måske, men i dag forventer man noget mere af en browser end
selvstændighed fra standarterne, en masse bugs og dårligt
brugerinterface.

Fra : Carl Drud

Dato : 21-06-04 22:09

On Mon, 21 Jun 2004 21:05:29 +0200, Anders Lund wrote:

> Buhhhhh!

Det er klart hvis brugen er mere til at kigge porno, er Firefox
tilsyneladende værd at overveje

"Why Mozilla Firefox is the best porn browser"

http://www.squarefree.com/pornzilla/why-firefox.html

"Pornzilla: Porn surfing redefined"

http://www.squarefree.com/pornzilla/

Carl

Fra : Anders Lund

Dato : 22-06-04 09:47

Carl Drud wrote:

> Det er klart hvis brugen er mere til at kigge porno, er Firefox
> tilsyneladende værd at overveje

Hehe, skal vi ikke bare sige at den virker godt til alt?

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 22-06-04 04:49

On Mon, 21 Jun 2004 17:05:27 +0200, anders wrote:

> Hvilken browser synes du pt. er den bedste?

Opera 7.5x helt klart.
Prøv den, så forstår du hvorfor...

--
Mvh. Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-06-04 07:32

Lars Jørgensen skrev:

> Opera 7.5x helt klart.
> Prøv den, så forstår du hvorfor...

Jeg har Opera 7.x, IE6 og Mozilla 1.6 - Mozilla er default.

Jesper G. Poulsen

Fra : Torben Nielsen

Dato : 22-06-04 09:50

anders wrote:
> Hey...
>
> Hvilken browser synes du pt. er den bedste?

Opera 7.51

Mvh.
Torben

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-04 11:53

Apropos: (www.comon.dk/index.php/news/show/id=18226)

--
Hilsen / Regards
- Søren Løbner

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 22-06-04 12:54

Søren Løbner <"soren AT lobner DOT dk"> posting:

>Apropos: (www.comon.dk/index.php/news/show/id=18226)

Sjovt, som en artikel kan blive fordrejet
Comon: "Nokia giver Opera den kolde skulder"
som (via ing.dk) har den fra...

Cnet: "Nokia cash boosts Mozilla"
http://news.com.com/Nokia+cash+boosts+Mozilla/2100-7344_3-5236730.html?tag=nefd.pop

Comon: "men nu satser Nokia på at finde en anden browser til sine
mobiltelefoner. Erstatningen for Opera-browseren bliver
sandsynligvis baseret på Mozilla, som er en open source-udgave af
Netscape."
VS
Cnet: "We have an active dialogue with a variety of players,
including Mozilla and Linux," Nokia spokeswoman Laurie Armstrong
said."

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-06-04 13:34

Christian Bohr-Halling skrev:

> Sjovt, som en artikel kan blive fordrejet
> Comon: "Nokia giver Opera den kolde skulder"

Det er Comon generelt gode til. Comon er IT-verdens svar på "Kig ind"
:-/

Jesper G. Poulsen

Fra : Carl Drud

Dato : 22-06-04 17:20

On Tue, 22 Jun 2004 10:46:30 +0200, Anders Lund wrote:

> Hehe, skal vi ikke bare sige at den virker godt til alt?

Gerne. Den er ganske fortrinlig.

I øvrigt er nogen som ved om "tabbed browsing" kommer i næste
version/opdatering til IE6 ?

Carl

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-04 00:09

Den 22-06-2004 18:20 skriblede Carl Drud:

> I øvrigt er nogen som ved om "tabbed browsing" kommer i næste
> version/opdatering til IE6 ?

IE7 (el. IE.Net)

Her (http://www.ciol.com/content/opinion/freeloader/102102801.asp)
På 3. afsnit fra bunden, står:

"IE7 will also introduce the Multiple Document Interface (MDI) that
supports tabbed browsing; a feature present in Opera, Mozilla and
Netscape. For current IE versions, you need to use a wrapper app like
MyIE2 to enabled MDI."

Jeg ved ikke hvor officiel en kilde det er, men det står der og det
lyder som om det er noget de ved noget om.

--
Hilsen / Regards
- Søren Løbner

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-06-04 23:04

anders wrote :

> Hvilken browser synes du pt. er den bedste?

Til hvad?

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 23-06-04 19:09

On Wed, 23 Jun 2004 01:08:41 +0200, Søren Løbner wrote:

> Jeg ved ikke hvor officiel en kilde det er, men det står der og det
> lyder som om det er noget de ved noget om.

Jeg fandt selv lidt her;

http://www.win-xp.no/article269.html

Carl