Klar til Tiger ankomst :-))
Fra : Lone Schmidt

Dato : 21-06-04 15:48

Hej!

Jeg er lidt freaket med de nye rovdyr fra Apple, og ved Panteren stod
jeg klar kl. 20.00!

Nu vil jeg gerne byde tigeren velkommen med en flot skærm, og har derfor
hentet en masse tigerbilleder.

Jeg har crtl. klikkket på dem , og "save image as...", men de fleste
bliver meget storpixlet som skærmbillledet

Er der noget jeg kan gøre ved de billeder, nu?
Eller er de "det svageste led i kæden"?

Er der en anden måde jeg kan arkivere, som er bedre?

Nu kommer det svære!

Jeg skal beskære et billede hvor et tiger hoved er til venste, således
at det ikkke bliver dækket af vinduer, widgets og mapper på desktop.

Resten af bordet skal være gråt, hvordan gør jeg det?

Har Graphic Converter, men er novice

På forhånd tak
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 21-06-04 17:22

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
>
> Er der noget jeg kan gøre ved de billeder, nu?
> Eller er de "det svageste led i kæden"?
>
> Er der en anden måde jeg kan arkivere, som er bedre?

Hovedparten af de tigerbilleder du kan finde på nettet er sikkert i en
opløsning på 72 dpi (punkter pr. tomme), så de vil altid ved
forstørrelse blive pixelerede. Det kan der ikke rigtig gøres noget ved.
Løsningen vil være at finde enten større billeder eller billedr i en
højere opløsning.

> [...]
> at det ikkke bliver dækket af vinduer, widgets og mapper på desktop.
>
> Resten af bordet skal være gråt, hvordan gør jeg det?

Åbn billedet og vælg Billede->Billedstørrelse->Tilføj/Fjern margen. I
den fremkomne dialog kan du så skrive det ønskede antal pixels der skal
tilføjes til højre/for neden. Ved siden af kan du vælge hvilken farve
tillægget skal have.

Mogens Thyregod
moth@mothsoft.dk
www.mothsoft.dk

Fra : Lone Schmidt

Dato : 21-06-04 17:39

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> [...]
> den fremkomne dialog kan du så skrive det ønskede antal pixels der skal
> tilføjes til højre/for neden. Ved siden af kan du vælge hvilken farve

Tak Mogens

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 21-06-04 18:15

Det er vel ikks sådan fat at du søger billederne på Google og kun henter
det lille billede ??

Fra : Lone Schmidt

Dato : 21-06-04 22:08

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Det er vel ikks sådan fat at du søger billederne på Google og kun henter
> det lille billede ??

Øee, jo, hvad skal jeg ellers?

Tak for at du var obs på det, det lyder som om jeg er på afveje

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 22-06-04 15:41

Lone Schmidt wrote:

> Øee, jo, hvad skal jeg ellers?
>
> Tak for at du var obs på det, det lyder som om jeg er på afveje

Når du søger på Google kommer et lille billede i søgningen, det skal du
trykke på og så kommer det store billede først frem som du kan grapse...

Øverst er der også et link, så du kun får selve billedet vist i
browseren.....

Fra : Lone Schmidt

Dato : 22-06-04 18:14

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Når du søger på Google kommer et lille billede i søgningen, det skal du
> trykke på og så kommer det store billede først frem som du kan grapse...

Den er jeg med på, men det er de færreste billeder der vil blive større

> Øverst er der også et link, så du kun får selve billedet vist i
> browseren.....

Den er jeg ikke med på, har kigget menuen igennem, men der er ingen
klokker der ringer for et rent billede ? :-/
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 22-06-04 21:01

Lone Schmidt wrote:

> Den er jeg ikke med på, har kigget menuen igennem, men der er ingen
> klokker der ringer for et rent billede ? :-/

Det lille link som vises her til højre for tigeren
http://homepage.mac.com/henrylerchemadsen/tiger.jpg

Fra : Lone Schmidt

Dato : 23-06-04 05:22

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Det lille link som vises her til højre for tigeren
> http://homepage.mac.com/henrylerchemadsen/tiger.jpg

Jeg tror jeg har tæsket mig igennem 40 tigersider, uden at se det link!

Tak for tippet
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge