Evinrude 20hk
Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 21-06-04 15:19

Hej

Nogen der ved hvor jeg kan downloade en instruktionsbog/manual
til Evinrude 20hk motor ?

mvh Jan

Fra : Jan & Lisbeth

Dato : 22-06-04 14:50

"Jan & Lisbeth" <Jan.Nielsentagmigvaek@kfumscout.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Nogen der ved hvor jeg kan downloade en instruktionsbog/manual
> til Evinrude 20hk motor ?
>
> mvh Jan

OK så et lidt nemmere spørgsmål, skal der bruges olieblandet benzin ?
2, 3, 4% ???

Jan

Fra : Martin

Dato : 22-06-04 22:11

Den skal have 2 procent, og selv om Evinrude siger at de fleste 2-takts
påhængsmotorer (alle mærker) kan køre på 1%, især om sommeren, fremgår det
dog altid af deres manualer at de skal have 2% blanding.

/Martin

Fra : Calle.

Dato : 23-06-04 05:10

Martin wrote:
> [...]
> 2-takts påhængsmotorer (alle mærker) kan køre på 1%, især om
> sommeren, fremgår det dog altid af deres manualer at de skal have 2%

Jeps, men er det en olie af god kvalitet kan man godt gå ned på 1%, men ved
at skrive 2% i manualen er de også sikret ved dålig olie

--
Calle.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-06-04 07:10

På ejendommeligvis fremsatte Calle. følgende påstand:

> Jeps, men er det en olie af god kvalitet kan man godt gå ned på 1%,
> men ved at skrive 2% i manualen er de også sikret ved dålig olie

Og husk nu at anvende rigtig to-takts olie til påhængsmotorer.
To-takts "hækkeklipper" olie dur ikke, fordi det er beregnet til at
arbejde ved en langt højere temperatur. En saltvandskølet motor må
ikke opvarme saltvandet til mere end 60 grader, ellers begynder vandet
at udskille diverse salte og mineraler.

Det stiller højere krav til olien.

Claus

Fra : Calle.

Dato : 23-06-04 15:36

Claus Tersgov wrote:
> [...]
> arbejde ved en langt højere temperatur. En saltvandskølet motor må
> ikke opvarme saltvandet til mere end 60 grader, ellers begynder vandet

Jeps, kun olie beregnet til påhængsmotorer.

--
Calle.