Kattebakken - hvor ofte?
Fra : Lady

Dato : 20-06-04 22:49

Bedre beskrivelse af problemet kunne jeg ikke komme på.

Jeg har et spørgsmål vedrørende min 4½ mdr. gamle maine coon hankat.

Det er mange år siden jeg sidst havde killing, og derfor husker jeg ikke,
hvor ofte de gik i bakken.

Jeg synes dog Hockey, render til og fra kassen konstant, og når jeg 2 gange
dagligt tømmer kassen, kan jeg se, at det ikke bare er for sjov. Der ligger
2-3 meget ildelugtende forholdsvist faste lorte og op til 7-8 tissetårer i
løbet af en dag.
Er det normalt?

Han drikker og spiser en del - får killingefoder fra dyrlægen, og hvad han
ellers kan finde tiltuske sig af godbider. Han har altid mad men overspiser
ikke på nogen måde.

Han er meget aktiv og virker på ingen måde syg.

Har jeg grund til bekymring, eller er det helt normalt?

Med venlig hilsen T Jakobsen

http://ladycatwoman.users.whitehat.dk/Hockey.htm

Fra : Louise Hansen

Dato : 22-06-04 11:11

> [...]
> ikke på nogen måde.
>
> Han er meget aktiv og virker på ingen måde syg.
>
> Har jeg grund til bekymring, eller er det helt normalt?

Hejsa!

Nu har jeg desværre ikke oceaner af erfaring at dele ud af, men i mine
ører lyder antallet af din kats toiletbesøg umiddelbart ikke unormalt i
forhold til din beskrivelse af, hvor meget han spiser og drikker. Dog
ville jeg på baggrund af den meget ildelugtende afføring nok alligevel
vælge at kontakte min dyrlæge, da meget stærkt ildelugtende afføring
ikke umiddelbart er normalt for en kat, der er sund og rask og får det
rigtige fodder. Selvfølgelig er der dog visse former for "junk food" og
godbidder, som kan have indvirkning på afføringens lugt - hvilke slags
godbidder giver du ham generelt? Og hvad med hans urin? Lugter det lige
så ubehageligt stærkt som afføringen?

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : jytte jensen

Dato : 23-06-04 20:26

> Louise Hansen skrev:
Hej Louise.
Vedr. lugten kan jeg fortælle at hvis min kat får lige lovlig meget
f.eks. vådfoder, så kommer hendes afføring til at lugte temmelig slemt.
Men hvis hun udelukkende får tørfoder så lugter det stort set ikke.
Min kat skider og tisser lidt ligesom din, så jeg tror faktisk at det er
normalt. Især hvis katten virker frisk og aktiv osv.

venlig hilsen
Jytte Jensen

jytte jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar