MS Windows
briani 27239
Hjælp til og lave en XP boot CD og ikke fl~
Fra : Fortz@

Dato : 20-06-04 21:01

Hej.

Jeg har de 6 floppy boot disk, men da min notebook ikke har floppy drev men
cd drev, hvordan laver jeg så en boot cd til og installere min XP på den
igen ???

Fortza

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-04 21:17

Fortz@ wrote:
> Jeg har de 6 floppy boot disk, men da min notebook ikke har floppy drev men
> cd drev, hvordan laver jeg så en boot cd til og installere min XP på den
> igen ???

Jeg går ud fra de 6 disks er et slags genoprettelses image til din notebook.
Den eneste løsning jeg næsten kan se, at du får fat i en computer med
floppydrev og brænder.
Her kopiere du så de 6 diske over på CD'en og gør den bootable og så
skulle du have din bootdisk.

--
Hilsen / Regards
- Søren Løbner

Fra : Fortz@

Dato : 20-06-04 21:21

Jeg har de 6 disketter som kan hentes på nettet, men hvordan gør jeg så dem
bootable......ja undskyld, har ikke så meget styr på det. Der er brænder i
notebooken.........omvendt, det er der også på min stationær. Skal bare
kunne lave en ren installation på denne notebook, altså slette hardisken og
så i med XP igen.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-06-04 21:31

"Fortz@" <fortza@despammed.com> wrote:

>Jeg har de 6 floppy boot disk, men da min notebook ikke har floppy drev men
>cd drev, hvordan laver jeg så en boot cd til og installere min XP på den
>igen ???

Ka' du ikke bare boot'e XP cd'en - Det gør alle vi andre ?!?!

<mlr>

Fra : Fortz@

Dato : 20-06-04 21:38

Sletter det så også alle de gamle filer på disken ???

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-06-04 21:46

"Fortz@" <fortza@despammed.com> wrote:

>Sletter det så også alle de gamle filer på disken ???

Ja, hvis du be'r den om det...

I praksis plejer jeg at slette alle partitioner, oprette ny(e) og formattere. Så er man helt sikker på at få en ren installation.

<mlr>

Fra : Fortz@

Dato : 20-06-04 21:48

Super, det prøver jeg da bare også - ellers hører du fra min advokat