Zimmerfrei eller telt ???
Fra : Jan

Dato : 20-06-04 20:14

Hejsa

Vi skal til Østrig i juli måned, og har en lejlighed i en uge fra lørdag til
lørdag, men vil måske køre derned imod et par dage før, og er nu i tvivl om,
vi på vejen skal tage zimmerfrei eller pakke vores telt og så tage det med
og overnattet i det på vejen.

Skal man have noget campingpas for at kunne gøre det eller hvad koster sådan
en overnatning typisk.
Det skal siges vi er 2 voksne og 2 børn - hvad ville i gøre og hvad er
billigst og bedst.

Det er første gang vi skal på bilferie.

Mvh

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-04 18:47

Jeg vil helt klart anbefale zimmerfrei, det koster omregnet omkring 600
danske kroner pr overnatning.

Hilsen

Søren

Fra : km

Dato : 27-06-04 11:44

> [...]

sådan
>en overnatning typisk.
>Det skal siges vi er 2 voksne og 2 børn - hvad ville i >gøre og hvad er

------------------------------

Jeg vil anbefale at i tager teltet med, hvis i har plads. I skal være i
lejlighed dernede, så ungerne vil nyde de dage i ligger i telt.Og det er
billigst at ligge i telt, prisen kommer an på hvor meget luksus i skal have,
men under 300 kr. i døgnet kan sagtens lade sig gøre og sikkert også
billigere, hvad der er bedst kommer an på hvem man er. Jeg har aldrig haft
campingpas når jeg rejste rundt i Europa, og det er gået fint uden, jeg
forstår heller ikke hvad det skal bruges til? andet end en pengemaskine.
Også vil jeg forslå lad være med at køre på motorvej derned, i har åbenbart
tiden til at køre ned til Østrig, kør ad hoved/landeveje derned uden at
stresse og nyd udsigten. alting er billigere når du kommer væk fra
motorvejen benzin/mad og campingpladser. Men pas på med ikke at komme til en
storby i myldretiden hold evt. pause i stedet for. og lad vær med at
planlægge for meget, hvor i vil overnatte, det kan være svært at vide hvor
langt man når at køre. Det er bedre at finde plads på vejen derned, hvor i
syntes der er godt, når i har børn er det nok bedst at begynde finde en
plads sidst på eftermiddagen så har i hele aften til at hygge i og Evt.
kigge på omgivelserne.
Og husk penge/reg attest til bilen
original/grønt/rødtkort/sygesikringsbevis/pas husk at få børnene indskrevet
i det. Tag en fotokopi af det hele på nær pengene lad kopierne ligge i
bilen og pas godt på de originale som i altid har på jer, de skal ikke ligge
i bilen hvis den bliver stjålet. Lad jeres nøgler som i ikke skal bruge
blive hjemme, sørg for i begge har et sæt nøgler til bilen. sørg for at dele
pengene, og gør det hver dag, og kun have det i regner med at skal i bruge
den dag i pungen, resten i jeres pengekat/sko/trusser eller hvor i nu
syntes. hvis i har hævekort så et hver.Evt. nummer til bank hvis i løber tør
for penge/eller mister kortet.
Husk at slukke for mobilen hele ferien, ellers find den billigste udbyder i
det land som jeres samarbejder med.
Så kan det ikke gå helt galt

Jeg kørte til Savona ved Italiens middelhavs kyst sidste år, jeg kørte kun
på hoved/landeveje derned, uden problemer også i Østrig/Italien hvor vi
måtte op og ned af bjergene, men pyt vi fik set en masse smukke områder, og
vi kunne holde ind og nyde det når vi ville, det ville vi ikke kunne hvis vi
havde taget motorvejen.I Italien lå en god hovedvej som vi for det meste
havde for os selv,langs med motorvejen så vi kom næsten ligeså hurtigt
frem, som ekstra gevinst sparede vi penge til vignet i Østrig penge til
brennerpasset og til motorvejen i Italien, billigere
benzin/madsteder/campingpladser og vi var på nogle pladser, hvor de eneste
udlændinge var os.

God tur derned

km
PS.
Vejret bliver godt de sidst 14 dage i juli for der tager jeg af sted på
ferie