Mobilselskaber med online tilmelding...
Fra : Brian A.

Dato : 20-06-04 19:59

Hejsa!

Jeg har lige et lille spørgsmål som jeg håber i kan svare mig på:

Hvilke mobilselskaber findes der i DK, hvor man kan tilmelde sig online. Om
man kan i en butik er for så vidt lige gyldigt så længe det også er muligt
online.

Jeg kender selv til:

Telmore
TDC
Sonofon
Telia
CBB
DebiTel / SmartTalk

Og så er der vist M1 eller sådan noget, right? Er der flere?

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-04 21:43

> Og så er der vist M1 eller sådan noget, right? Er der flere?

M1 har ja - og L'Easy har også (www.leasy.dk).

Ellers kan jeg ikke umiddelbart komme i tanke om andre. Hvad skal det bruges
til (ren nysgerrighed)? :)

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Brian A.

Dato : 20-06-04 22:06

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe hos dailyrush.dk> skrev i en meddelelse

> M1 har ja - og L'Easy har også (www.leasy.dk).
>
> Ellers kan jeg ikke umiddelbart komme i tanke om andre. Hvad skal det
bruges
> til (ren nysgerrighed)? :)

Hvad med Tele2?

Jeg skal, for min kæreste, have kontaktet alle disse selskaber og have dem
oplyst om at de ikke skal oprette abbonnementer i hendes navn/CPR. eftersom
der er en endnu ukendt person som har oprettet hele 3 Telia abbonementer
samt 2 DebiTel abbonementer i hendes navn/CPR. Samtidig vil vi også høre om
hun allerede er registreret hos dem.
Min kæreste ligger inde med regninger for lige knap kr.30.000,- incl.
inkasso-gebyr og renter, som de mener er hendes - det er jo ikke ligefrem
småpenge vi snakker her!

Lige et lille spørgsmål helt OT.

Hvordan kan det nogensinde lade sig gøre at en "Hovedstol", altså det
skyldige beløb, på "sølle" kr.3300,- bliver belagt med renter pålydende
kr.16.000,-. Det er jo totalt latterligt. Der står "Hovedstol kr.33xx,-"
"Renter tom. 18/6-04" kr.16.xxx,-" Dybt go' nat når vi snakker om en periode
på under 1år!

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-04 22:19

> [...]
> Min kæreste ligger inde med regninger for lige knap kr.30.000,- incl.
> inkasso-gebyr og renter, som de mener er hendes - det er jo ikke ligefrem

I har vel meldt det til politiet? Hvis ikke må I hellere se at komme afsted.

> [...]
> kr.16.000,-. Det er jo totalt latterligt. Der står "Hovedstol kr.33xx,-"
> "Renter tom. 18/6-04" kr.16.xxx,-" Dybt go' nat når vi snakker om en

Det kan heller ikke lade sig gøre, medmindre der har været forbrug i
mellemtiden eller lignende. Man må maksimalt sende tre rykkerskrivelser for
samme faktura, og I kan ikke have modtaget ret mange fakturaer som ikke er
betalt, før selskabet har opsagt jer pga. manglende betaling.

Jeg er ked af at sige det, men jeg tror ikke I får ret meget ud af at ringe
rundt. Mange selskaber har en liste over blacklistede kunder, men det er
sjældent den bliver tjekket ved nye oprettelser (både online og oprettelser
ved en forhandler). Desuden tror jeg næppe selskaberne vil acceptere, at de
mundtligt får besked på ikke at oprette flere abonnementer i det CPR-nummer
(medmindre henvendelsen kommer fra politiet). Årsagen hertil er, at jeg vha.
dit CPR-nummer så kunne sikre mig, at du ikke kan oprette abonnementer ved
nogen selskaber i Danmark - blot ved at ringe rundt til dem.

Vend gerne tilbage når du er nået videre i sagen. Jeg har selv siddet med en
lignende sag på arbejde. En kvinde havde fået stjålet sin tegnebog omkring
nytår, og ikke tænkt yderligere over det, da alt var blevet ordnet med
forsikringen efterfølgende. Så begynder de i april måned at få et par
velkomstbreve fra det teleselskab jeg arbejder hos. Hun ringer ind, og
siger, at det ikke er hende der har orpettet de abonnementer, men vi har jo
modtaget kontrakt mm., så denne sender vi en kopi af til hende. Så går der
et par uger - så er hun pludseligt begyndt at modtage regninger og
velkomstbreve i massevis, og det er så der vi sammen finder ud af det. I alt
fik hun oprettet 30 kontoer med 1-5 mobilnumre på - og alle med køb af en
billig mobiltelefon sammen med - og de alle var oprettet i København
centrum.

Desværre ved jeg ikke hvordan sagen endte, og om den skyldige blev fundet,
da det hele blev overdraget til politiet.

Fra : Brian A.

Dato : 23-06-04 08:07

> I har vel meldt det til politiet? Hvis ikke må I hellere se at komme
afsted.

Jep! De er sat på sagen...

> [...]
> samme faktura, og I kan ikke have modtaget ret mange fakturaer som ikke er
> betalt, før selskabet har opsagt jer pga. manglende betaling.

Politibetjenten virkede også noget uforstående overfor den regning :)

> [...]
> dit CPR-nummer så kunne sikre mig, at du ikke kan oprette abonnementer ved
> nogen selskaber i Danmark - blot ved at ringe rundt til dem.

Ja det kan jeg godt se, men så må vi få policen til at forklare dem det :)

> [...]
> Desværre ved jeg ikke hvordan sagen endte, og om den skyldige blev fundet,
> da det hele blev overdraget til politiet.

Jeg vender tilbage :) Sagen minder meget om denne, dog med færre
abbonnementer :)