Halsbåndsstørrelse til hvalp
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-06-04 18:26

Hej

Som I sikkert har hørt om, så får vi vores "lille" Siri hjem om 14
dage. Så nu skal vi have købt halsbånd og alt sådan noget til hende.
Men hvor langt skal et hvalpehalsbånd være til en newf? Det skal jo
gerne kunne vokse lidt med hende, men enden skal heller ikke slæbe
efter hende.

Jeg har også ledt med lyst og lygte efter et vokseskema for en
newfoundlænder. Er der nogen der lige ligger inde med et eller ved
hvor sådan et findes?

Hvis en af jer skulle have en voksen newftæve, hvor lang er hendes
almindelige læderhalsbånd så og hvis hun har en almindelig metallænke,
hvor lang er den så?

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : dpl

Dato : 20-06-04 18:54

Trine Kornum Christiansen wrote:
> [...]
>
> Hvis en af jer skulle have en voksen newftæve, hvor lang er hendes
> almindelige læderhalsbånd så og hvis hun har en almindelig metallænke,

Hej Trine
Jeg har fulgt med i dine indlæg om Siri, og glæder mig til at høre mere!
Hvad angår halsbånd, må du nok regne med at investere i et par stykker,
indtil hun er fuldvoksen. Vores skt. bernhard var en bette fyr på 11 kg
da vi hentede ham, og det læderhalsbånd vi gav ham på dengang, er
virkeligt komisk lille, når man ser det idag! Nu bruger han en glideline
af tyk nylon til gåturene, den er nem at tage af og på, og ødelægger
ikke pelsen, hvad jeg synes andre halsbånd og kæder har gjort. Den kan
bruges til alle størrelser hunde og hunde-halse, men om der er ulemper
ved at bruge dem til hvalpe, kan jeg ikke lige svare på.

Håber du sender links til en masse billeder af hende, når hun flytter
hjem til Jer. Og tage endelig billeder hver dag! Man fatter slet ikke
hvor hurtigt de vokser de første måneder. Nansen tog ca. 40 kg på de
første 6 måneder, og vi holdt meget igen med foderet!

Hilsen Dorthe, og Nansen:
http://www.kishka.dk/dorthes/images/nansen.jpg

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-06-04 20:04

dpl <dplahrmann@hotmail.com> writes:

> [...]
> fyr på 11 kg da vi hentede ham, og det læderhalsbånd vi gav ham på
> dengang, er virkeligt komisk lille, når man ser det idag!

Vi har lige besøgt hende igen i dag, og som de dog vokser de små. De
har brugt sådan et smart et der kan vokse med hunde, efter samme
princip som side spænderne på en Haglöff-rygsæk. Så sådan et køber vi
til hende. Den kan hun bruge i hvert fald det næste halve år.

> [...]
> hvor hurtigt de vokser de første måneder. Nansen tog ca. 40 kg på de
> første 6 måneder, og vi holdt meget igen med foderet!

Vi har da haft kameraet med i dag, så der er allerede opdateringer
igen. Men jeg tror slet ikke jeg kan lade være med at tage billeder af
hende. Min mor ryster på hovedet fordi jeg tager så mange af deres
hund. Hvor er det dog godt at digitalkameraet er opfundet, tænk at
skulle betale for at få fremkaldt en rulle film om dagen!

http://www.trinekc.dk/siri.php

Fra : ST

Dato : 20-06-04 22:38

> [...]
>
> http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
> Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt
I København har vi købt kædehalsbånd i "abonnement", de er rustfrie, vigtigt
med sådan en vandhund , de er ret dyre i anskaffelse, men du kan vende
tilbage til forretningen og bytte til et større nummer hele tiden, så du
ender med at beholde det sidste i din udvoksede hunds størrelse, i den
sidste ende er det den billigste løsning, det er godt nok ca. 10 år siden vi
begyndte på abonnementet, og ca. 8 år siden vi sluttede.
mvh Susanne

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-06-04 08:31

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> wrote in message
> [...]
> Men hvor langt skal et hvalpehalsbånd være til en newf? Det skal jo
> gerne kunne vokse lidt med hende, men enden skal heller ikke slæbe

Man kan købe nogle rustfri med lange led, de kan byttes efterhånden som
hunden vokser. De lange led er bedst til langhårede hunde.
De er mærket med en orange trekant tror jeg nok.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : shadow

Dato : 21-06-04 14:11

> [...]
> dage. Så nu skal vi have købt halsbånd og alt sådan noget til hende.
> Men hvor langt skal et hvalpehalsbånd være til en newf?
*klip*

M.V.H Trine
*klip*

Hej Trine
Jeg ved ikke hvordan det er i andre DCH-Klubber men her i Skagen kan man
henvende sig i DCH og købe et kædehalsbånd i rustfit stål, og få det byttet
efterhånden som hunden vokser, og der er evighedsgaranti på halsbåndet, og
har man af den ene eller anden grund ikke hund mere kan man få pengene
tilbage eller strate forfra når man får en ny hund. Så det var måske umagen
værd at undersøge det lidt nærmere det gælder også selvom man ikke er medlem
af DCH-Skagen.

--
M.V.H
Jimmy

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-06-04 20:05

"shadow" <.shadow)@post4.tele.dk> writes:

> [...]
> ny hund. Så det var måske umagen værd at undersøge det lidt nærmere
> det gælder også selvom man ikke er medlem af DCH-Skagen.

Det har vi nu også hørt at man kan i mange andre DCH-klubber, så når
vi starter med hende på hvalpehold i september, så vil vi høre ad,
indtil da kan hun sagtens låne et fra mine forældres hunde, så hun
lige kan prøve at have sådan et på.