Skolepiger udstiller sex-ønsker
Fra : ThomasB

Dato : 20-06-04 16:59

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=285986/
"Ny dille i USA med armbånd i forskellige farver, der signalerer, hvilken
slags sex man er til. Dillen er blevet trend hos piger helt ned i 11 års
alderen.
Tungekys, samleje, kram og fingersex.
Piger helt ned til 11 år er hoppet med på sidste nye smykkedille i USA. De
har håndled og fingre dekoreret af farvede ringe og armbånd.
Disse smykker kan være sorte, blå, gule og lyserøde og de signalerer alle
noget forskelligt inden for intimsfæren. Sort er lig med samleje, lyserød
betyder venskab og kys, og sådan har hver farve en mere eller mindre seksuel
betydning.
Som en steppebrand
I følge New York Post spreder trenden sig som en steppebrand blandt helt de
helt unge på skolerne i New York, mens intetanende forældre ser til.
Smykkerne er ikke kun til pynt men også til leg. »Snap« hedder legen, hvor
drengene skal prøve at snuppe nogle af de farvede smykker fra pigerne.
Lykkes det en dreng at få fat i eksempelvis et blåt armbånd, så har han en
slags værdikupon, der gælder for en omgang oralsex med pigen, som ejer
armbåndet. Armbåndene koster mellem fem og ti kroner, og pigerne sælger dem
til hinanden rundt omkring på skolerne."

Hvad synes i om det?

Når man er i puperteten vil man sikkert gerne prøve at have sex, men man er
meget hæmmet af ikke at turde spørge den man gerne vil have sex med. Er
disse armbånd ikke en meget god isbryder for "de unge"?

Kan man have sex med en jævnaldrene for tidligt?

Har børn ikke altid leget bollelege og "du må se min, hvis jeg må se
din"-lege?

Og hvorfor skal man dog ikke fortsætte med det, selvom man er blevet
kønsmoden/teenager?

Hvis to 4årige børn har sexlege, så er det nuttet, hvorimod hvis to 8-14
årige har sexlege så er det nærmest perverst.

Er det i orden at børn lærer at sex godt kan være dejligt, selvom man ikke
elsker hinanden?

Er det i orden at sex bliver en "handelsvare"?

Vil nogle børn måske komme til at føle sig tvunget ud i sexlege, selvom de
ikke har lyst?

Jeg ville da 10 gange hellere have at mit barn havde sex pga af et armbånd,
end pga at han/hun var skide fuld til en fest.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 24-06-04 15:57

> Hvis to 4årige børn har sexlege, så er det nuttet, hvorimod hvis to 8-14
> årige har sexlege så er det nærmest perverst.

4årige der har sexlege syntes jeg absolut ikke er nuttet hvor får du den ide
fra? HVad angår de 8-14 årige så er jeg enig

> Er det i orden at børn lærer at sex godt kan være dejligt, selvom man ikke
> elsker hinanden?

Nej bestemt ikke Sex er noget forbeholdt to personer der elsker hinanden, og
vil tilbringe resten af livet sammen, kort sagt sex indenfor ægteskabets
rammer det eneste rigtige.

> Er det i orden at sex bliver en "handelsvare"?

Det undlader jeg lige at svare på, det ovenstående svar siger vist det hele.

> Vil nogle børn måske komme til at føle sig tvunget ud i sexlege, selvom de
> ikke har lyst?

Det tror jeg hvis det med disse smykker fortsætter, og helt ned til 11års
alderen, det er grotesk

> Jeg ville da 10 gange hellere have at mit barn havde sex pga af et
armbånd,
> end pga at han/hun var skide fuld til en fest.

Der vil jeg så sige, ingen af disse ting er i orden, at være fuld til en
fest kan godt føre til sex mere eller mindre om man vil det eller ej. Men
hvis man har et armbånd der bliver snuppet og så senere "indløst" er vel
mere eller mindre det samme, man kommer til at have sex med en person man
ikke elsker. Ja sådan er det.

Jeg syntes det er utroligt at sex er blevet sådan en salgsvare, og hvis en
15årig pige ikke har haft sex er hun nærmest gammeldags. Nej jeg syntes det
tager overhånd nu.

Mvh
Simon

Fra : vadmand

Dato : 24-06-04 16:12

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> vil tilbringe resten af livet sammen, kort sagt sex indenfor ægteskabets

Hvorfor skifter du hele tiden navn, når du alligevel skriver det samme?

Per V.

Fra : Bo Bach Jensen

Dato : 24-06-04 16:35

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in message

> "Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> skrev i en meddelelse

> og
> >

> Hvorfor skifter du hele tiden navn, når du alligevel skriver det samme?
>
> Per V.

Hehe .. genau min tanke .. vores alle sammens kære Ironi, og hvad han ellers
kalder sig :)

Helt bortset fra det, så er jeg faktisk en smule enig med ham, hvorfor
fanden skal børnene i den alder udsættes for de voksnes sexfantasier, for
denne her dille stammer helt 100% ikke fra børnene selv, men fra et eller
andet firma som syntes at det kunne da være skægt. Det kunne det også, hvis
det altså bare drejede sig om voksne som vil lege en lille selskabsleg, men
som jeg læser indlæget, bliver det markedsførst til og for børn. Det strider
altså imod alle mine grundlæggende værdier om sex. Ingen tvil om at sex er
dejligt, men derfor behøves man altså ikke at indvie børn i 8 - 14 års
alderen i det, det kan de sgu hurtigt nok lære, også uden vores hælp ...

//Bo

Fra : vadmand

Dato : 24-06-04 19:14

"Bo Bach Jensen" <bachy@nopost.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dejligt, men derfor behøves man altså ikke at indvie børn i 8 - 14 års
> alderen i det, det kan de sgu hurtigt nok lære, også uden vores hælp ...

Det er jeg skam også stort set enig i. "Simon" drager bare nogle
konsekvenser, jeg ikke kan følge.

Per V.

Fra : ThomasB

Dato : 26-06-04 13:29

> [...]

> denne her dille stammer helt 100% ikke fra børnene selv, men fra et eller
> andet firma som syntes at det kunne da være skægt.

Sådan tror jeg ikke det hænger sammen.
På emballagen af de armbånd, står der intet om sexlege eller noget andet.
Jeg tror nærmere at de armbånd fandtes før de blev genstand for
værdikuponer.
Det er de unge selv, der har fundet på det.
Et plastikfirma har bare taget ideen i masseproduktion, og det gør de ikke
hvis der ikke er et marked for det.
De har ikke skabt et marked.

> Det kunne det også, hvis
> det altså bare drejede sig om voksne som vil lege en lille selskabsleg,
men
> som jeg læser indlæget, bliver det markedsførst til og for børn.

Så vidt jeg ved, bliver de armbånd ikke markedsført.

> Det strider
> altså imod alle mine grundlæggende værdier om sex.

Jeg tror nok, at vi er lidt gammeldags i forhold til de unge.
Denne og de næste generationer, kommer ikke til at have nær det samme
forhold til sex som vi andre.
De har fundet ud af at man ikke kommer i helvede hvis man har sex før
ægteskabet. Og de har også fundet ud af at sex er dejligt, selvom det er med
en man ikke elsker.

Det betyder også at man ikke kommer til at have så svært ved at tale om sex
med de unge, og det fremmer oplysningen om bl.a sygdomme og prævention.

Jeg synes alt i alt, at det er fornuftigt at unge ikke skal have samme
skamfyldte forhold til sex, som mange i de ældre generationer er vokset op
med.

> Ingen tvil om at sex er
> dejligt, men derfor behøves man altså ikke at indvie børn i 8 - 14 års
> alderen i det, det kan de sgu hurtigt nok lære, også uden vores hælp ...

Du fremstiller det som om sex er skadeligt når man er under 15 år?

Hvad er der galt i at 2 børn/unge udforsker sex på egne præmisser?

Fra : ThomasB

Dato : 26-06-04 13:16

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> skrev i en meddelelse

> 4årige der har sexlege syntes jeg absolut ikke er nuttet hvor får du den
ide
> fra? HVad angår de 8-14 årige så er jeg enig

Hvad er de 4 årige så?

> [...]
og
> vil tilbringe resten af livet sammen, kort sagt sex indenfor ægteskabets

Ja, for dig.

> Det undlader jeg lige at svare på, det ovenstående svar siger vist det
hele.

Men hvem siger at det er forkert?
Jeg tror man skal give plads til hvad de unge selv synes er i orden.
Og at du har problemer med at sex bliver en handelsvare, er ikke ens
betydende med at den nye generation skulle have et problem med det.

> Det tror jeg hvis det med disse smykker fortsætter, og helt ned til 11års
> alderen, det er grotesk

Her er vi enige, dog har det ikke direkte noget med alder at gøre.

> armbånd,
>
> Der vil jeg så sige, ingen af disse ting er i orden, at være fuld til en
> fest kan godt føre til sex mere eller mindre om man vil det eller ej.

Børn kan godt se konsekvenserne af at gå med sex-armbånd. De ved hvad det
indebærer at gå rundt med de armbånd.
Derimod kan de ikke se konsekvenserne af at drikke sig skide fulde til en
fest.

> [...]
> mere eller mindre det samme, man kommer til at have sex med en person man

Teenage-børn bliver forelskede i hvem-som-helst, hvor-/og hvornår-som-helst.
Jeg tror ikke at de armbånd må tages med tvang, jeg tror de nærmest bliver
givet til en, som pigen gerne vil have sex med.
Altså en slags opfordring - en genvej til scoring.

> [...]
> 15årig pige ikke har haft sex er hun nærmest gammeldags. Nej jeg syntes

Mon ikke du er lidt gammeldags?

Hvordan var det nu liiige det var med sex i 60'erne?

Fra : Jimmy

Dato : 02-07-04 16:14

> [...]
> 15årig pige ikke har haft sex er hun nærmest gammeldags. Nej jeg syntes

Lad mig gætte engang; Du er muhamedaner?

Fra : Lars Ehlers

Dato : 03-07-04 00:37

On Sun, 20 Jun 2004 17:58:54 +0200, "ThomasB" <tb_fjern@2ma2.dk>
wrote:

> [...]
>slags sex man er til. Dillen er blevet trend hos piger helt ned i 11 års

Den historie var fremme i tv og aviser herovre for et par år siden og
er mere eller mindre blevet afvist som en skrøne eller "urban legend"

Fra Snopes.com: "Nothing in the various "sex bracelet" news stories
we've pawed through indicates girls are actually using these fashion
items to declare willingness to engage in various acts, or that boys
are breaking girls' bracelets in the belief that so doing grants them
a right to claim what they think has been advertised".

http://www.snopes.com/risque/school/bracelet.asp

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : ThomasB

Dato : 03-07-04 11:02

"Lars Ehlers" <NOSPAMehlers@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den historie var fremme i tv og aviser herovre for et par år siden og
> er mere eller mindre blevet afvist som en skrøne eller "urban legend"

Ja, det kan godt være at det blev afvist som skrøne, men min kærestes
lillebror (10 år), har sådanne armbånd, og kommer man til at knække et af
dem hos en fra det modsatte køn, skal man "snave" med han/hende - de
praktiserer det altså.

Iøvrigt er dillen ved at gå i sig selv igen...

Tak meget interessant :)