Nutrafin AQUA Plus
Fra : c.kunz

Dato : 20-06-04 16:34

Nutrafin AQUA Plus

Eliminerer klor og kloramin samt neutraliserer tungmetaller. Beskytter
fiskenes slimhud og gæller mod irritationer fra frisk ledningsvand og
fremmer sårheling. Anvend AQUA plus i nyindrettede akvarier, ved hver
vandskifte, under transport og til sårheling.

der findes også andre mæker dette er bare et af dem hvis der er andre der er
bedre end dette produkt må i godt nævne hvilket.

er det noget i bruger ved hvert vand skift når i til beræder vand til
regelmesigt vand skift eller er det spild af penge.

hilsen claus.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-06-04 18:40

c.kunz skrev i et indlæg på usenet:
> [...]

Efter min mening temmelig overflødigt - og spild af penge, der primært
gavner forhandlerens kassebeholdning.

Har aldrig brugt det (eller andre af de vidundermidler der sælges til
formålet) - og mine fisk har i de 30 år, hvor jeg har haft akvarier, har
trivedes fint.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Keyser Soze

Dato : 20-06-04 18:57

On Sun, 20 Jun 2004 17:34:24 +0200, "c.kunz" <**sjyden**@mail.dk>
wrote:

> [...]
>
>er det noget i bruger ved hvert vand skift når i til beræder vand til
>regelmesigt vand skift eller er det spild af penge.

Glem alt om det! Efter min bedste overbevisning og erfaring, er det et
totalt nytteløst produkt. Selvom forhandleren nok siger noget helt
andet!

Keyser Soze

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 20-06-04 19:43

"c.kunz" <**sjyden**@mail.dk> skrev i en meddelelse
> er det noget i bruger ved hvert vand skift når i til beræder vand til
> regelmesigt vand skift eller er det spild af penge.

Der kan siges meget for og imod disse produkter. Har selv den holdning at
det ikke er noget jeg vil bruge regelmæssigt, men i forbindelse med en
akvarieudstilling her fornylig har jeg set det utrolige som disse midler
kan! I løbet af en enkelt dag forandredes et akvarie fra at være så
mælkehvidt at baggrunden næsten ikke kunne ses, til at blive "svagt mælket",
men helt klart en forbedring. Et andet akvarie med samme problem fik ikke
behandling før dagen efter, og her med det samme resultat !

Så i hvert fald nogle af produkterne virker.......

/Ole

Fra : Jasper Norman

Dato : 20-06-04 23:32

Det eneste tidspunkt hvor det kan retfærdiggøres (egen holdning) at bruge
dette eller andre lignende produkter, er hvis du står med et fuldstændigt
nystartet akvrie, og du ikke har mulighed for at fylde ca. 1/3 af vandet fra
et velfungerende akvarium derover. Hvis du derimod skal til at starte dit
allerførste akv. og gerne vil have fisk i vandet hurtigst muligt, _kan_ det
muligvis være en god idé. Da jeg selv startede mit første akv. op, var jeg
klar over, at det bedste ville være, hvis jeg ventede i mindst 14-21 dage
med at sætte fisk i vandet. Dette for at starte en biologisk kultur, som det
så fint hedder. Men tålmodighed, har aldrig været min stærke side, og efter
to dage kom de første cichlide unger i vandet. Og det gik fint. Men mange
mener at det lige så nemt kunne være gået grueligt galt. Jeg véd det ikke,
men når jeg skal starte et nyt akv. op, bruger jeg altid noget af vandet fra
"hoved akv." for at få noget af "kulturen" med over i det nye. Jeg tror i
hvert fald ikke, at der kan være tvivl om, at du aldrig behøver at tilsætte
skidtet hver gang du skifter vand. Men igen... til et nystartet akv. kan det
være ok, hvis du vil være på den sikre side, og som mig, ikke vil vente 3
uger på at vandet er "klart" Hvis du bestemmer dig for at købe produktet
eller noget lign. vil jeg råde dig til at se på de mange produkter til
havedamme der efterhånden er kommet på hylderne. Jeg har IKKE selv prøvet,
men er blevet fortalt at medicin mm. er nøjagtigt det samme. Dermed får du
ufattelig meget mere for pengene.

Skriv endelig hvis du skulle have spørgsmål

Mvh

Jasper

ahrensbach@FJERNEStele2adsl.dk