MS Windows
briani 27239
jobiliste er blevet dekativeret
Fra : Jeppe

Dato : 20-06-04 14:48

Hej.... jeg har et problem når jeg prøver at åbne min jobliste får jeg og
vide den er deaktiveret af administratoren, men jeg er den eneste der bruger
computeren og jeg har ikke gjort det. hvordan kan jeg aktivere den ??

MVH Jeppe

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-04 15:22

Jeppe wrote:

> [...]
> computeren og jeg har ikke gjort det. hvordan kan jeg aktivere den ??

Prøv at log ind som administrator og giv din normale bruger
administrator rettigheder.
Det skulle gøre det.

--
Hilsen / Regards
- Søren Løbner

Fra : Jeppe

Dato : 20-06-04 15:25

har prøvet noget lign. men har allerede administrator rettigheder...

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-04 15:40

Jeppe wrote:
> har prøvet noget lign. men har allerede administrator rettigheder...

Nå for hulen... så kan jeg da ikke se hvad der skulle forhindre dig i det!?
Det er jo som at få beskeden "No keyboard found - press F1 to continue"

:D

--
Hilsen / Regards
- Søren Løbner

Fra : Martin Sørensen

Dato : 20-06-04 22:56

> Det er jo som at få beskeden "No keyboard found - press F1 to
> continue"

Hvad er der galt med den besked?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-04 23:09

Martin Sørensen wrote:
> Hvad er der galt med den besked?

"No brain found, now think!"

--
- Søren

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-06-04 05:06

"Martin Sørensen" skriver:

> Hvad er der galt med den besked?

Er der ingen keyboard på er det sku noget svært at trykke på F1

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim J.

Dato : 21-06-04 06:16

Hejsa,

> "Martin Sørensen" skriver:

> Er der ingen keyboard på er det sku noget svært at trykke på F1
>
> Klaus
> --

Gnæk gnæk..... Go' værkstedshumor Prøv at starte den comp. op uden at
tilslutte tastaturet

Gammel MS-joke eller fejl. Glemmer man at tilslutte sit keyboard får man den
fejlmeddelelse. Eksisterer den mon stadig? Det burde næsten prøves af, men
sidder med en bærbar lige nu, hvordan mon man lige afbryder tastaturet til
den?

Hygge her fra
Kim

Fra : Søren J. Madsen

Dato : 21-06-04 08:29

> [...]
> sidder med en bærbar lige nu, hvordan mon man lige afbryder tastaturet til

Den eksisterer stadig, det er dog ikke en MS-joke eller fejl fra MS' side.
Det er en test/funktion i BIOS, og kan slås fra.
Vip tastaturet op på den bærbare, og fjern det lille (tynde) flade kabel :)

Søren

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-06-04 08:34

Kim J. wrote:

> Gammel MS-joke eller fejl. Glemmer man at tilslutte sit keyboard får man den
> fejlmeddelelse.

Er det ikke bare en vandrehistorie? Jeg har aldrig set den meddelelse på
andet end sjove hjemmesider.

> Eksisterer den mon stadig? Det burde næsten prøves af, men
> sidder med en bærbar lige nu, hvordan mon man lige afbryder tastaturet til
> den?

Prøv med en mukkert.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-06-04 08:52

> Er det ikke bare en vandrehistorie? Jeg har aldrig set den meddelelse
> på andet end sjove hjemmesider.

Jeg har set den flere gange (dog ikke lige for nylig), men jeg kan ikke
forstå at det skulle være en joke. Det er heller ikke DOS der skriver
det, men BIOS, så det har vist ikke så meget med MS at gøre.

Man kan ikke starte sin computer op før man har sat et keyboard til, så
man får ovenstående besked. Så bliver man mindet om at man skal
tilslutte keyboardet, det gør man så, trykker F1, og så fortsætter man.

De kunne selvfølgelig også bare have omskrevet det til "No keyboard
found - connect keyboard and press F1 to continue".

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-06-04 19:47

Jeppe skriver:

> [...]
> computeren og jeg har ikke gjort det. hvordan kan jeg aktivere den ??

Prøv en virusscanning !

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-06-04 20:57

Jeppe skrev:

> [...]
> får jeg og vide den er deaktiveret af administratoren, men jeg
> er den eneste der bruger computeren og jeg har ikke gjort det.

Hvis det er er WinXP Pro så prøv følgende:

Start > Kør: gpedit.msc
Administrative Templates under User Configuration > System > Ctrl +
Alt + Delete Options. Dobbeltklik på værdien 'Remove Task Manager'
og stil den til 'Disabled' eller 'Not configured'.
Luk gpedit.msc, genstart computeren (eller log af og på igen) for
at få ændringerne til at gælde.

Hvis det ikke hjælper, eller du kører WinXP Home, så prøv:

Start > Kør: regedit
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]
Find værdien 'DisableTaskMgr' og stil den til 0.
Luk regedit, genstart computeren (eller log af og på igen) for
at få ændringerne til at gælde.

Det var nok en god idé at scanne computeren med en opdateret
virus-scanner efterfølgende og få hentet og installeret sidste
nye sikkerhedsopdateringer til dit styresystem.
Måske det også var værd at overveje, at bruge en konto med
begrænsede rettigheder i det daglige.

--
Hilsen
Madsen