Hvad er et godkendt kabel ?
Fra : Ole M

Dato : 20-06-04 14:40

Ja hvad er det

Hilsen Ole

Fra : Carsten Stage

Dato : 20-06-04 16:57

Ole M wrote:

> Ja hvad er det

Joe.... Ser du, det kommer jo lidt an på, hvilket kabel der er tale om...

Hvis der er tale om kablet til 230V forsyningen, så kan du se det her:

http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=36

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage
Campinginteresseret? Se http://campingstuff.dk

Fra : Mogens

Dato : 21-06-04 08:39

> Hvis der er tale om kablet til 230V forsyningen, så kan du se det her:

http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=36

Skal kablet være 2.5 kvadrat ?

Mogens

Fra : Michael H Svensson

Dato : 21-06-04 17:13

"Mogens" <Fister@loegsovs.dk> wrote in message

http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=36

> Skal kablet være 2.5 kvadrat ?
>
> Mogens

Yeps....

....og så ville det også være fint om campingpladsens forsyningsnet var
mindst 2,5 mm2.

Hilsen
Michael

Fra : Jørgen Hansen

Dato : 07-09-04 13:23

Hej

Det skal ikke nødvendigvis være 2.5 kvadrat. Det afhænger af hvad det er
forsikret med.
Hvis det er forsikret med en 16 Amp sikring så er 1 kvadrat rigeligt. Jeg
kan lige her nævne at jeg lige har købt en forlænger ledning fra JoJo med CE
godkendelse. Den er på 1 kvadrat og godkendt til 16 Amp. Man skal huske på
at der gælder andre regler for forlængerledninger end der gælder for faste
installationer.

MVH
Jørgen

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 07-09-04 17:23

Mogens wrote:

http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=News&file=article&sid=36

> Skal kablet være 2.5 kvadrat ?
>
> Mogens

Stærkstrømsbekendtgørelsens kapitel 708 omhandlende campingpladser og
campingvogne.

708.4 Særlige bestemmelser for tilslutningsmateriel (se fig. 708A).
Tilslutningsledningen mellem standpladsstikkontakten og fritidskøretøjet
skal bestå af:
· En stikprop med jordkontakt, efter IEC 60309-2.
· En bøjelig ledning, type H07RN-F eller tilsvarende. Den skal indeholde
beskyttelsesleder og have følgende karakteristika:
· længde 25 meter
· Minimum ledertværsnit: 2,5 mm2.
· Farvekode:
Beskyttelseslederen skal være grøn/gul
Nullederen skal være lyseblå.
· En apparatkontakt med jordkontakt, efter IEC 60309.

Ovenstående skulle ikke være til at tage fejl af, men bliver nok i de fleste
tilfælde overtrådt.
Ebbe.

Fra : Carsten Holck

Dato : 08-09-04 09:58

Ebbe Rasmussen wrote:

> [...]
> · En bøjelig ledning, type H07RN-F eller tilsvarende. Den skal
> indeholde beskyttelsesleder og have følgende karakteristika:

Og det er ikke kun af hensyn til belastningen, men nok mindst lige så meget
af hensyn til mekanisk styrke, at det skal være 2,5mm2

--
/carsten