Firewall, Norton virus og VirtualPC
Fra : Jørgen Hansen

Dato : 20-06-04 14:19

Hej

Jeg har en iMac med system 10.2.8 hvorpå jeg har installeret Norton
Virus program. Jeg kører VirtualPC 6.1. Mit spørgsmål er: Når jeg er på
internettet i VirtualPC er jeg da beskyttet af 10.2.8's indbyggede
firewall og Norton Virus beskyttelse?

Hej fra Jørgen.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 20-06-04 19:40

Jørgen Hansen <jorgen@cajunmusic.dk> wrote:

> [...]
> Virus program. Jeg kører VirtualPC 6.1. Mit spørgsmål er: Når jeg er på
> internettet i VirtualPC er jeg da beskyttet af 10.2.8's indbyggede

Du er beskyttet af firewall'en, men ikke af Norton!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Jørgen Hansen

Dato : 20-06-04 23:48

Michael Tysk-Andersen wrote:

> Du er beskyttet af firewall'en, men ikke af Norton!

Tak skal du have. Nu har jeg ikke den store lyst til at betale for endnu
en licens til Norton, så kan du anbefale et godt shareware alternativ??
Hej fra fra Jørgen.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 21-06-04 08:49

> [...]

> Tak skal du have. Nu har jeg ikke den store lyst til at betale for endnu
> en licens til Norton, så kan du anbefale et godt shareware alternativ??

Jeg har ikke noget overblik over antivirus programmer til PC, men det
forekommer mig at der næsten altid er nogle udgaver på CD'rommerne til
bladene Datatid, AOD og Komputer.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-06-04 12:18

Jørgen Hansen <jorgen@cajunmusic.dk> wrote:

> Tak skal du have. Nu har jeg ikke den store lyst til at betale for endnu
> en licens til Norton, så kan du anbefale et godt shareware alternativ??

Hvis du bruger windows XP kan du bare bruge den indbyggede firewall.

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-06-04 12:17

> [...]

> Virus program. Jeg kører VirtualPC 6.1. Mit spørgsmål er: Når jeg er på
> internettet i VirtualPC er jeg da beskyttet af 10.2.8's indbyggede

mht virus: nej
mht firwall: det kommer an på hvordan såvel VPC som OSX's firewall er
konfigureret.

NB. hvad i alverden bruger du din firewall til på OSX?