MS Windows
briani 27239
spille spil fra en begrænset konto i xp
Fra : johnny

Dato : 20-06-04 14:07

Hej

jeg har to "børne" kontoer der er begrænset, for at de ikke skal rode for i
meget på pc'en.
Men de kan heller ikke afvikle spil , uden at man logger ind med en
administrativ konto, er der en måde man kan løse problemet på

på forhånd tak
johnny

Fra : Ukendt

Dato : 20-06-04 14:25

johnny wrote:

> [...]
> Men de kan heller ikke afvikle spil , uden at man logger ind med en
> administrativ konto, er der en måde man kan løse problemet på

Dette krøver du har XP pro, og at du i:
"Funktioner > Mappe indstillinger > vis (i bunden)"
har valgt at vise advanceret deling.

Så kan du angive rettighederne (højreklik mappen, vælg deling) for
områderne på computeren så de ikke kan komme ind på de områder.
De kan selvfølgelig ændre rettighederne når de er administratoere, men
så er skaden ikke et 'uheld'

Men hvis du bare laver rettighederne på de områder de ikke må gå ind på
om, så der ikke er fuld adgang for "Computernavn\administratorer" men i
stedet fuld adgang for "Computernavn\Johnny" så kan de ikke komme til at
ødelægge noget.

--
Hilsen / Regards
- Søren Løbner

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 20-06-04 17:36

"johnny" <lada42@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Men de kan heller ikke afvikle spil , uden at man logger ind med en
> administrativ konto, er der en måde man kan løse problemet på

Jeg havde omtrent samme spørgsmål for lidt tid siden.
Der var en der henviste til linket:

http://www.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=Xns93EA8BE6359CD.thomas%40madsen.tdcadsl.dk&rnum=1&prev=/groups%3F%26as_umsgid%3DXns93EA8BE6359CD.thomas%40madsen.tdcadsl.dk

Kort fortalt kunne Warcraft III ikke køre på en konto uden admin.
rettigheder.

Så lavede jeg en bat-fil i retning af:

c:
cd\
cd spil\warcraft III
runas /env /savecred /user:Ole "warcraft.exe"

, hvor "Ole" har admin rettigheder. Filen kaldes eksempelvis warcraft3.bat

Første gang du kører batfilen vil den bede om Ole´s (mit) password, for
derefter at starte op uden dette krav for eftertiden.

Det løste problemet her.

Håber det hjælper......

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : johnny